• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Blir så arg på föräldrar som inte berättar att de har förkylda barn innan man ska träffas. 1,5-åringen vi träffade i helgen hade en hemsk hosta och var snorig. Hade jag vetat det hade jag ju aldrig åkt dit. Inatt har jag legat på soffan med Matteo på min mage. När han låg i sin säng lät det som om slemmet han fått i svalget skulle kväva honom. Det bara gurglade. Han känns lite varm men inte så farligt.... Än.... Åh, vad arg jag är. Stackars min lille skrutt!

• FruSandra

Jag blir jätte frustrerad nu.. Vilgot vaknar 5-6 gånger per natt för att äta..
    Ja invigde flaskan i förrgår (efter amninge) för att ja ska iväg den 30de.
    Då gick de jätte bra, men både igår och idag har han vägrat den, han se äcklad ut och får kväljningar... :(

• JWall

Är det någon som har provat att ge gröt än? Nu har vi kämpat med flaskan hur länge som helst men det går bara inte, han tuggar bara på den. Frågade BVC och hon sa att vi kunde börja med gröt på kvällen istället.
    FruSandra: vår kille åt också så ofta förra veckan. Men den här veckan ändrade han helt och har ätit en eller två gånger. Så det går väll snabbt i svängarna nu. Våra är ju lika gamla tänkte jag på :)

Vi var på 4 månaders kontroll i tisdags och han vägde 8140g. En rätt så stor kille med andra ord!

• Trolla75

JWall- BVC tyckte att vi skulle introducera gröt nu vid 4 månader, så vi väntar till slutet på november... :)

Han är verkligen intresserad av det vi äter så jag tror nog det blir lätt,
    -det ända jag inte ser fram emot är att bajset kommer bli annorlunda och lukta värre...

Anningsbajset är ju helt ok!

Anjiali- när jag har chansen att sova då kan jag inte! och det är väldigt frustrerande!!! ;)

Men jag har slappat hela fm ändå...

Nu ska jag ha nöjet att fota en massa kläder son ska ut på tradera!!! :)

Där är ganska så stiltje men hoppas ändå bli av med några kassar...

• tundra

Jag är sååå trött när jag inte sover hela nätter. Orka fixa sig eller träna... Eller sälja på tradera (tom det är för jobbigt). Gnäll!!!

Lägger all energi på stora sonen på em så han får vara ute och leka. Dagtid är jag ett vrak när David sover. Stirrar in i telefonen eller slötittar på Tv. Gääsp! Försöker att inte slöäta iaf så att jag inte sväller upp som en ballong.

• enilorac81

Jag har introducerat gröt, men endast. 1tsk per dag (eller jag ökar med 1tsk per dag) sen så blir det till slut en hel portion, han tycker gröt är helt ok.

Sova hela natten-kuren så behöver man köpa boken och läsa igenom den...jag har gjort det men känner inte att det är min grej, Elias sover ju helt OK, vaknar var tredje timme för mat, så hoppas utöka detta med var fjärde timme...hur? Det vet jag inte ð???

• anjiali

Jag har aldrig kört någon kur med mina andra barn och av erfarenhet vet jag ju att det blir bättre. Men nu när man är mitt uppe i det är det jobbigt !
    Hoppas vi snart är på andra sidan. Hon är 18 v på måndag. En riktig tröttis på dagen dock. Vill gärna ligga vid tutten och snusa. Men om det är det hon behöver nu så vill jag ge henne det.
    På fredag nästa vecka är hon 4 månader . Vi har gröt hemma som ska provas på 4 månaderdagen

• Sladdis

Trolla75: Tradera är för tråkigt just nu. Försökte också sälja lite men antingen blev det inte sålt eller så fick jag typ ingenting för det. Kunde lika bra skänkt det till en loppis så hade jag sluppit besväret med att skicka. Som köpare är det förstås bättre. Har själv gjort en del fynd. Fina PoP och Villervallakläder för nästan ingenting. Fick också ett par skor i stl 19 för 100 kr. De var alldeles nya. Nu får jag bara hoppas att han hinner växa i dem innan vintern är slut. Hihi.

• millifjor

En fråga: vad är nödvändiga leksaker att ha till bebis? Vår Rakel har typ inga bebis leksaker men har märkt art hon börjar intressera sig för saker nu så tänkte att jag ska ge mig ut och köpa lite. Men vad är kul? Vad är onödigt? Finns ju en djungel med prylar och mkt är svindyra med
    Ge mig gärna tips!

• skuttare

Jag har inget till övers för AW som ligger bakom sova hela natten. Har läst lite av ren nyfikenhet. Jag säger bara FY!!! Det känns som en del som följer henne har mist allt sunt förnuft. Hur klarar man bara av att behandla sina små godingar som hon vill att man ska göra. Jag ber om ursäkt om jag trampar nån på tårna. Så jag tycker du gör helt rätt anjiali som härdar ut. Efter regn kommer det sol!!!