• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Matteo har också 8 tänder. Började med de två första när han var tre månader och fick sen fram tills han var ca åtta mån. Nu väntar vi på kindtänderna.

• FruSandra

Va de nån som gjorde The baking soda testet när ni va gravida?
    Ja gjorde de nu o de blev lite skum. Betyder de att ja väntar en kille då? Nån som vet?

• chess07

Vad jobbigt med maten för er... Arvid vägrade bli matad så han fick ju börja äta själv vid 6-7 månader. Han älskar mat! Kycklingfajitas och guacamole är en stor favorit! Citron tycker han oxå om! Vi åt en lite starkare rätt häromdagen och den mumsade han glatt i sig token!

• juliaannaeva

Har provat att låta henne äta själv men då sitter hon o slänger ner allt på golvet så hon får ju inte i sig ngt... O sen är hon missnöjd näst intill jämt... Hon lever på jordgubbar och melon... O vatten... Åh jag blir tokig, trött och ledsen när hon aldrig är nöjd :(

• Sladdis

Juliaannaeva: Å vad jobbigt! Jag är inte så mycket för BVC men i detta fallet har de kanske några tips i rockärmen.

• AAEV

Hej! Känns som en evighet sen jag var här inne och skrev, läser dock alltid det ni skriver
    Har haft sjukt mkt de senaste veckorna med möhippor och bröllop och midsommar.
    Och olyckan också, vet inte hur många som följer mig på instagram men Olympia var nära att drunkna i vårt badkar förra söndagen. Vi fick komma hem dagen efter men fick åka in med ambulans igen på torsdagen då hon blev jättedålig. Nu har hon precis avslutat antibiotikakuren och är piggare.

Grattis till alla blivande bebisar! Så himla kul, jag längtar jag också men vi lugnar oss
    Nåt år till

I skrivande stund är jag och min lillasyster på väg upp till Vansbro - vi ska simma imorgon, hål gärna en liten tumme

• FruSandra

Aaev
    Ja följer dej o gröt floder när ja fick reda på de.. Hemskt!
    Skönt att hon e på bättringsvägen nu!

Lycka till med Vansbro!! Själv ska vi ha kalas ;)

• JWall

Lilla Olympia! Vad bra att hon är på bättringsvägen ð???

Jag skriver inte heller så ofta men läser allt! På tal om mat så matvägrar Peps det mesta, munnen blir till ett streck. Han vägrar också välling och gröt. Sååå jag ammar ganska mycket fortfarande så han får i sig lite näring. Men ibland så slår han till och äter en hel del mat, det går upp och ner. Mackaroner med smör är en riktig hit också får han ärtor, majs och avokado till. Hoppas att det ordnar till sig med maten v sig självt snart och tycker att det går mer och mer framåt!

Firat ett års kalas idag himla trevligt och mycket fina presenter :)

Kram till er alla mamas :)

• Tibell

Aaev : Ja jag läste också så himla hemskt ! Men vad hände på torsdagen sen..alltså hur försämrades hon ? Skönt att hon börjar må bättre nu *kram*