Juli bebis 2012
Millifjor : Vi har pampers. Tycker den funkar bra. Den är mer töjbar i snibbarna.
Dottern var med och köpte blöjor sist så då ville hon ha libero så vi testade dom. Men både jag och mannen tyckte pampers var bättre.
Millifjor : Vi har pampers. Tycker den funkar bra. Den är mer töjbar i snibbarna.
Dottern var med och köpte blöjor sist så då ville hon ha libero så vi testade dom. Men både jag och mannen tyckte pampers var bättre.
I dag fick Denver smaka lite blåbärs puré.
Vi skulle börja med nått jag eller syskonen inte var allergisk mot så då fanns det inte så mycket att välja på.
Förs verkade han inte alls gilla det men efter att han sugit lite på de så såg han ut att gilla det. Så nu får han prova och smaka de i ca 1 vecka innan vi kan testa nått annat.
I morgon har vi tid till barn mottagningen så får vi se vad läkaren sejer om Denvers bajsabde. Innan 11 på förmiddagen har han bajsar mellan 4-6 gånger.
Och vad han tror om det kan vara förkylnings astma.
I dag har vi varit till barnmottagningen med lillemannen. Nu vägde han 6730 och var 65 cm lång. Men som vi misstänkte är han troligtvis även allergisk mot althera så nu ska vi testa ny ersättning igen. Denna gången blev det neocate så hoppas vi han tål den bättre. Men var tvungna att beställa så förhoppningsvis har vi det på fredag. Sen ska vi på mjölk skola den 19 december oxå och få lite tips och råd.
Men försöker ta en sak i taget.
I helgen är det iallafall dop för älsklingen.
Vad menas med mejeri fritt ?
Trolla : ok tack för svaret. Här lever jag typ på mjölk och choklad nu efter att jag inte fått äta de på 3,5 månad.
EllaBella vi använder oss oxå rätt flitigt av 1177. Men tyvärr blir vi nästan jämt skickade till läkare :/
I dag fick Denver sin nya ersättning så nu hoppas vi den funkar bättre.
Jag har redan märkt viss skillnad
Han bajsar inte efter eller under matningarna och sjuorna är mindr och inte slemmiga :)
Vi har oxå haft ett lyckat dop i dag.
Med 50 gäster.
Trodde inte häller fikat skulle räcka men vi fick med oss 2,5 tårta hem igen och massa bullar och kakor.
Denver fick oxå massa fina presenter och allt flöt på.
Nu har vi lagt barnen och ligger och kollar på lite tv.
EllaBella vad gulligt.
Här är en till som inte äter mycket. Tror han äter som Max 120. Men får ibland för sig att äta 180. Men vi kanske oxå ska testa en större napp, vi anv stl 2 på mam ibland även 1. Känns som 3 blir för stort men de kanske de inte blir ?
Efter att vi bytte ersättning så bajsar Denver 3-4 ggr per dag nu och spyorna är inte alls lika slemmiga. Fast i förrgår reagerade han på nånting och fick tillbaka exemet i ansiktet :( men de har börjat försvinna igen så de kan ju inte vara ersättningen iallafall.
Men man blir ju lite orolig att man ska missa nått när han redan är så tät i näsan och allt.
Tibell : Denver har problem med magmunnen, den är inte färdig utvecklad och stängde sig inte eller nått sa läkaren till oss. Därför han får kast spyorna.
De enda man kunde göra mot det var att ta de väldigt lungt med han och hålla han lite lutande och absolut inge tryck mot magen.
Här kör vi oxå med stl 2 på blöjorna fortfarande, tycker de sitter bäst. Fast vi har pampers. Tycker libero läcker mer och blir att sitta så konstigt, de passar inte riktigt lika bra.