• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Dagny

Ja det har jag :)

Har vetat det sedan v 6 men nu först i v 13 så börjar det sjunka in. Har sett de två 4 ggr på vul och ul och sist så insåg jag att det är två på riktigt.
    Har börjar känna de små i magen och det förstärker verklighetskänslan. Men det är med skräckblandat förtjusning måste jag erkänna! 

• Trolla75
    Dagny skrev 2012-01-06 21:42:12 följande:

Har vetat det sedan v 6 men nu först i v 13 så börjar det sjunka in. Har sett de två 4 ggr på vul och ul och sist så insåg jag att det är två på riktigt.
    Har börjar känna de små i magen och det förstärker verklighetskänslan. Men det är med skräckblandat förtjusning måste jag erkänna! 
    Grattis va spännande! Skrattande
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Tolle83

Dagny
    Är de första eller har du barn sen tidigare?

• Dagny
    tingeling84:

Jag har två sedan tidigare födda 02 och 05. Min sambo har inga barn så det blir 3 & 4 för mig och 1 &2 för honom :) 
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-01-06 19:25:47 följande:
    Jag var ju hos BM nu den 3e jan och fick inte ny besökstid förrän den 3e april...

Har ni också ett sådant stort glapp däremellan? 
    Jag var där förra veckan ska dit efter RUL nästa gång ... LÅNGT dit
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    Dagny skrev 2012-01-06 21:09:47 följande:
    Jag är lika!
    Nu är det få da dagar jag mår illa så de dagar jag äter mer fler. Har dock rätt stor avsmak för sötsaker och kolhydrater, jag vill ha protein! Kött! Äter med 2-3 timmars mellanrum annars känns det som att jag svälter ihjäl. det är inga stora mängder. Men äter jag mycket så spelar det ingen roll, efter 3 timmar är jag vrålhungrig igen. Skönt att se att det är ngn annan än jag! :)

Nu har jag två i magen :) så jag äter för tre kan man säga ! ;)
    Ja men igår åt inte mkt men va sugen på mkt haha , som man inte hade hemma , orka ej handla haha !! haha
  • Hallonmusen83
    Dagny skrev 2012-01-06 21:42:12 följande:

Första barnen??
  • Hallonmusen83
    Dagny skrev 2012-01-06 22:32:00 följande:
    tingeling84:

Jag har två sedan tidigare födda 02 och 05. Min sambo har inga barn så det blir 3 & 4 för mig och 1 &2 för honom :) 
    Såg nu svaret
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-01-06 19:25:47 följande:
    Jag var ju hos BM nu den 3e jan och fick inte ny besökstid förrän den 3e april...

Har ni också ett sådant stort glapp däremellan? 
    Jag var på inskrivning den 5 dec, och gjorde även UL då... Sedan hade jag en till tid hos BM den 12 Dec för gynundersökning. Vi var sedan på KUB den 2 Jan, och nästa UL är det 17 Feb, och Föräldraträff den 28 Feb, men BM träffar jag inte förrens v 25 igen. 

Så det är ganska långt glapp mellan barnmorsketräffarna i alla fall.  
Svar på tråden Juli bebis 2012