• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    JennyL88 skrev 2012-01-04 12:26:36 följande:
    Bees knees: Hoppas du mår bättre snart.{#emotions_dlg.flower}  kram

Tror ni myten kan vara sann... Om att om man har mycket halsbränna och surauppstötningar
    under graviditeten så blir de med stor sannolikhet en flicka??!
    En lite rolig myt tycker jag!!
    Vad tror ni om myten eller är de sant?!Tungan ute
    Mycket hår har jag hört? Men inte att det skulle va en tjej, hade halsbränna och fick en kille. Han hade ganska mycket hår när han föddes, men blev en liten skalleper sen.
  • TiLo

haha så roliga drömmar man har. Hade också massor sånna när jag väntade första barnet, men bara någon de följande grav.
    Den här gången drömde jag att jag fått tvillingar, som jag såklart glömt mata. Men de var stora som 1 åringar. Den ena kröp och den andra gick. OCh sen skulle jag försöka amma dem samtidigt. Gud så knäppa drömmar man har.

• Sladdis

Hahaha. Jättekul att läsa om era drömmar!!!Skrattande

Idag går jag in i v. 14.Solig Hoppas det betyder att jag kan slappna av lite nu.

• Feah
    rabarberli skrev 2012-01-04 12:33:56 följande:
    Nån som har köpt mammabyxor än? Mina vanliga jeans börjar bli trånga... Är i v 15 nu.
    Jodå, beställde ett par på Internet. Jättesköna! Köpte två par nya stretchjeans för bara ett par veckor sedan, men de är redan obekväma i linningen, så jag kör gummisnoddstricket.
  • AnnA1985

Jag har mycket mardrömmar...
    Hade panik imorse när jag vaknade ur en mardröm. Min gubbe kliver upp 05 när han jobbar förmiddag, fortfarande kolsvart ute.. Vågade inte be min karl tända en lampa, för då skulle han säkert tycka att jag va världens tönt :p Drömde om att jag skulle sova i nån lägenhet där det spökade (kan ju erkänna att jag tror på vålnader, energier och sånt där), jag både såg och hörde dessa vålnader så himla skarpt, och det kändes så himla verkligt. Och jag va så skräckslagen och bad dom lämna mig, men icke. Usch och fy! 

• JennyL88
    MsSunshine85: Förstår din mardröm. Jag tror också på "andra energier"eller ska man kalla dem för spöken.
    Men jag vill helst inte ha kontakt med dem. Men har bekanta som har det..
    Jag tror inte att någon levande människa verkligen tror på "spöken" om man aldrig upplevt något på egen hand.
    Så är de för mig iaf. Oskyldig
    Jag tror och vill tro att våra när och kära som har avlidit, finns för oss när vi behöver dom.
    Andra är mer öppen för det än andra..
    Hjärta
  • Lenita2012

Ja jag håller med er,,,,, knasiga drömmar pågår även för mig nu i början på vecka 15. Men det jobbigaste tycker jag är kissandet.. springe hela tiden på toa  känns det som. Fler gånger varje natt. Men gissar att det är så det ska vara. Eller?

Är det fler än jag som mår illa än? Själv spyr jag varje dag och mår piss på kvällarna. Känner mig inte så social precis.   

• Tolle83

Usch idag känner ja mej inte alla gravid. Jag har sån sjuk konstig känsla i kroppen som säger att nåt inte är bra.. Jag kissar inte oftare nu än vanligt. Dock blir ja istället akutkissnödig på 2 sekunder...
    Ja är ändå i vecka 14 (13+3)

• SommarDahlia
    Tolle83 skrev 2012-01-05 15:16:44 följande:
    Usch idag känner ja mej inte alla gravid. Jag har sån sjuk konstig känsla i kroppen som säger att nåt inte är bra.. Jag kissar inte oftare nu än vanligt. Dock blir ja istället akutkissnödig på 2 sekunder...
    Ja är ändå i vecka 14 (13+3)
    Det kallas nog inte spökveckor för inget. Vet vad du menar, kände ofta så med sonen men det är säkert inget Tingeling84! Har du ingen angelsound? Hade jag inte haft min så hade jag antagligen kännt mig mindre gravid (förutom att magen är stor som när jag va i v 21 sist) men nu kan jag lyssna nångång då och då å det är en enorm trygghet.

Jag är inte kissnödig jätteofta. Nu kissar jag nog lika mkt som andra gör normalt men för mig är det iofs oftare än vanligt, kan ogravid gå en hel arbetsdag utan att känna att jag är kissnödig. Nu har jag dock en standard-kiss kl 4 på morgonen, fattar inte hur kroppen kan säga ifrån just då varje natt...
Svar på tråden Juli bebis 2012