• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • LiinaPiina

Vecka 14 idag och ul inom :). Mår fortfarande illa och spyr varje morgon:/, när ska de gå över tro?

• SommarDahlia
    LiinaPiina skrev 2012-01-08 09:28:15 följande:
    Vecka 14 idag och ul inom :). Mår fortfarande illa och spyr varje morgon:/, när ska de gå över tro?
    Jag mår oxå illa fortfarnde (är oxå i v 14). Mår dock inte jätteilla på morgonen, däremot på eftermidagen, kvällen å halva natten. Är duktigt trött på det nu! Men sist mådde jag illa ungefär till v 17, fast då var illamåendet betydligt mindre men ändå. Känner att om jag nu stått ut i två månader så klarar jag två-tre veckor till men sen får de fasen vara nog :)
    Kändes värre när man var i vecka 7-8 och visste att statistiken talade för att man skulle må dåligt i 4 veckor till, nu har man iaf passerat gränsen för när det brukar upphöra vilket innebär att det kan färsvinna närsomhelst.
  • Vicki123

Hej Hera78: ok, vad bra att du berättar det!!! Googlade lite med en gång o det verkar som om blodvärdena påverkas av IVF så man onödigt kanske hamnar i högrisk. Usch. Jag är redan orolig, för jag är så rädd om vårt barn o känner på mig att ålder etc kommer ge sämre resultat o är rädd för att göra FVP o kanske förlora den lilla. :(

Så tack!! Detta känns ju jätteviktigt att veta.

Har ni gjort Kub ännu Hera78?

• Vicki123

Sweetieee83: oh, vilken söööt liten mage! Och jättefina mammabyxor, var har du köpt dem? Pris? Kul med bilder! :)

• enilorac81

Hej! Vilka fina magar ni börjar få. Jag är i vecka 13+5 och har inte mage på samma sätt som ni, snarare lite mer hull under naveln, som jag gissar blir min gravidmage snart

Har ni berättat än på jobbet/för chefen att ni är gravida? Om ja, när gjorde ni det? Om nej, när tänkte ni berätta?

• moncen80
    enilorac81 skrev 2012-01-08 12:00:59 följande:
    Hej! Vilka fina magar ni börjar få. Jag är i vecka 13+5 och har inte mage på samma sätt som ni, snarare lite mer hull under naveln, som jag gissar blir min gravidmage snart

Har ni berättat än på jobbet/för chefen att ni är gravida? Om ja, när gjorde ni det? Om nej, när tänkte ni berätta?
    jag berättade det för min chef i vecka 8 för jag jobbr i kök och mycket lukter så mådde ja dålig såtänkte att han bör ju veta det. sedan e det en massa tunga lyft åxså
  • enilorac81

Hej moncen80, tack för ditt svar. Jag tänkte berätta nu på fredag, då är jag i vecka 14+3 och vill helst berätta innan magen putar ut för mkt

• Hallonmusen83
    Vicki123 skrev 2012-01-08 10:48:46 följande:
    Sweetieee83: oh, vilken söööt liten mage! Och jättefina mammabyxor, var har du köpt dem? Pris? Kul med bilder! :)
    Jag köpte de av min kusin , 50 kr
    Kan säga dessa byxor är 4,5 år gamla ;)
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    enilorac81 skrev 2012-01-08 12:00:59 följande:

Jag har berättat eftersom jag plugga nu med och ska ha praktik då kan jag ej jobba samtiigt igen , kroppen palla inte , har frågat om semester då , och sa anledningen!

Sen ville ja berätta för va snäll mot min brukare för de ska vara en vikarie för mig då och de måste vara bra kemi i mitt jobb mellan brukaren och den nya och de bra den kommer 1-2 månader och hälsa på och sånt
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012