• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Blåklockan79

Jag hoppas på en pojke! Har en tjej sen innan och har alltid tänkt mig en av varje, men bara två barn. Hoppas på att få se på RUL vad det blir, för då kan jag ägna tid mot slutet när jag förhoppningsvis har HP/GP till att släja/skänka bort allt flickig om det är en pojke. 

Trodde på en flicka spontant förra vändan och tror på kille nu, vet inte hur mycket önskan som en känsla...  

• Hallonmusen83

Jag har en pojke och en flicka , sambon vill ha en pojke ( hans första ) , mig kvitta de

Namnen svårast då båda ska va överens
    Haha

Jag gilla de flesta namn , men min sambo vill ha normala svenksa namn

Mina barn sen innan heter Dennis & Nikki

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    SommarDahlia skrev 2012-01-05 19:37:36 följande:
    Ja, typ v. 12 till v.16 eller nåt brukar kallas för spökveckor. Då brukar många blivit av med trötthet och illamående, svulland kan ha lagt sig och många har inte känt bebisen. Så från dess tills att magen växer eller man känner bebisen så känner många sig ogravida och blir oroliga, därav kallas det spökveckor.
    ja de är då kroppen vant sig vid de sk nya hormonerna men snart lär man känna sig gravid igen
  • Bragdoll

Hej hej. Är här och följer er i stort sett varje dag, men har inte skrivit så mycket.
    Here goes:

Jag har köpt mammabyxor nu. Går in i vecka 15 imorgon och nu började det bli tajt om magen (och man vill ju inte gå i mjukisar hela tiden). Hittade billiga jättemjuka leggings på HM (99 kr, supersköna) och några stycken på REA, även de på HM.
    Lindex i den här stan har inte mammakläder, förkastligt enligt mig.. varför ha en butik för kvinnor men inte för gravida kvinnor?

Vad jag är sugen på.
    Tja, den där citrondrickan lät ju hur god som helst, men isf vill jag ju ha den exakt nu!!! ;)
    Och pizzasallad. Ibland smörgåsgurka.

Tycker det är skittråkigt att man inte kan känna bebisen än. Nu längtar jag till UL, mitt blir i februari (10e eller 11e, kommer inte ihåg). 

• Hallonmusen83
    rabarberli skrev 2012-01-05 19:28:07 följande:
    Känns skönt att fler har köpt mammabyxor! Jag hittade ett par på hm igår men har inte använt dem än . Får se om jag hittar några tröjor som passar till. Dragkedjan var ju så himla kort.

De flesta vet nu. På måndag börjar jag ett nytt jobb, vik nästa termin och jag har inte sagt nåt än men jag måste väl. Det känns ju bättre och berätta första dagen än om folk ska börja undra varför man börjar bli så tjock... Hoppas bara de inte blir sura. Det ska ju inte spela någon roll på jobbet eftersom jag slutar innan BF.
    Jag älska linne , köpa såna långa linne :) de kanon , H&M för 50 kr typ eller 70 kr !!
    Gilla ej gravid tröjor då jag alltid haft liten mage så de ej suttit fint jag köpt normala kläder fast en större strl Bara gravidjeans och mjukis jag köper
  • Hallonmusen83
    irre85 skrev 2012-01-05 20:05:18 följande:
    Har varit på ultraljud idag o sett den lille fara runt i magen!! Så underbart var inte det..här i Örebro län gör man KUB test så därför fick vi se den idag!!! Lycka
    Va mysigt vecka är  du i?
  • Sladdis
    TiLo skrev 2012-01-05 18:46:44 följande:
    Surt säger ni... Jaha, då blir det väl en tjej till då.

Hur känner ni inför kön. Vet att det är förbjudet på fl att vilja ha ett visst kön, men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
    JAg skulle nog vilja ha en pojke nu. Skulle vara kul att få sy lite nya kläder till den och lite annorlunda kläder. För även om jag syr väldigt unisex till 2 åringen så är det ju sån begränsad tid. 5 åringen duger ingenting till. Det ska bara vara rosa och prinsessigt. Det finns så mycket fina tyger som hon bara vägrar. Det är ju kul med lite variation.
    Å andra sidan är det mer praktiskt med en tjej. Det blir lättare för 2 åringen och bebisen att dela rum längre tills vi får ett rum över när äldsta flyttar. Men det går fortfarande att dela för 2 åringen om det blir en pojke också.

Så egentligen spelar det absolut ingen roll. Men det skulle ändå vara skoj med en kille nu igen.
    Hur tänker ni?
    Tänker också på det här med kön. Det blir ju vad det blir oavsett vad jag tycker (hehe) men man kan ju fundera ändå. Jag har två pojkar som är alldeles underbara och därför tänker jag att med en pojke till vet jag vad jag får, men samtidigt hade det varit kul med en flicka eftersom jag inte har någon. Dock är det så att jag och min mamma har varit hund och katt under hela min uppväxt så jag är lite rädd för att få en dotter och ha en så fruktansvärt dålig relation. Det är min mardröm så om jag fått välja hade jag nog röstat på en son till, men om det blir en flicka ska jag verkligen se till att vår relation inte blir som min och min mammas.
  • Blåklockan79
    Bragdoll skrev 2012-01-05 20:22:46 följande:
    Jag har köpt mammabyxor nu. Går in i vecka 15 imorgon och nu började det bli tajt om magen (och man vill ju inte gå i mjukisar hela tiden). Hittade billiga jättemjuka leggings på HM (99 kr, supersköna) och några stycken på REA, även de på HM.
    Lindex i den här stan har inte mammakläder, förkastligt enligt mig.. varför ha en butik för kvinnor men inte för gravida kvinnor?
    Lindex slutade med mammakläder när jag väntade min dotter så 2008 var det. Dock säljer de fortfarande amningsbh-ar, vilket känns konstigt att de inte har gravidkläder men har kvar amningsbh-ar...
  • Bragdoll
    Blåklockan79 skrev 2012-01-05 20:29:23 följande:
    Lindex slutade med mammakläder när jag väntade min dotter så 2008 var det. Dock säljer de fortfarande amningsbh-ar, vilket känns konstigt att de inte har gravidkläder men har kvar amningsbh-ar...
    Vad sopigt. Hej vi har kläder till alla kvinnor. Jaha är du gravid, nä då har vi inget.
  • Cizzi86

Hej!skriver inte så ofta men följer allt;) går in i v15 idag. Inga jätte symptom och väntar bara på att känna ngt. Jag tycker det är löjligt att man inte kan få hoppas på ngt kön...det får man visst enligt mig. Sen spelar det absolut ingen roll när bebisen väl kommer och givetvis är det viktigaste att den är frisk men kom igen...visst hoppas de flesta på ngt?vi hoppades på en kille förra gången och fick det. Nu hoppas jag på en tjej:) men sambon hoppas på en kille till;) funderar lite på namn. Vi har Maximilian och om det är en tjej är jag inne på Mejha lr Lexie. Killnamn tycker sambon Phoenix vilket vi hade som förslag till första oxå...vi får se. Tycker det är kul med namn och alla tycker så olika:)

Svar på tråden Juli bebis 2012