TiLo skrev 2012-01-05 18:46:44 följande:
Surt säger ni... Jaha, då blir det väl en tjej till då.
Hur känner ni inför kön. Vet att det är förbjudet på fl att vilja ha ett visst kön, men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
JAg skulle nog vilja ha en pojke nu. Skulle vara kul att få sy lite nya kläder till den och lite annorlunda kläder. För även om jag syr väldigt unisex till 2 åringen så är det ju sån begränsad tid. 5 åringen duger ingenting till. Det ska bara vara rosa och prinsessigt. Det finns så mycket fina tyger som hon bara vägrar.

Det är ju kul med lite variation.
Å andra sidan är det mer praktiskt med en tjej. Det blir lättare för 2 åringen och bebisen att dela rum längre tills vi får ett rum över när äldsta flyttar. Men det går fortfarande att dela för 2 åringen om det blir en pojke också.
Så egentligen spelar det absolut ingen roll. Men det skulle ändå vara skoj med en kille nu igen.
Hur tänker ni?
Tänker också på det här med kön. Det blir ju vad det blir oavsett vad jag tycker (hehe) men man kan ju fundera ändå. Jag har två pojkar som är alldeles underbara och därför tänker jag att med en pojke till vet jag vad jag får, men samtidigt hade det varit kul med en flicka eftersom jag inte har någon. Dock är det så att jag och min mamma har varit hund och katt under hela min uppväxt så jag är lite rädd för att få en dotter och ha en så fruktansvärt dålig relation. Det är min mardröm så om jag fått välja hade jag nog röstat på en son till, men om det blir en flicka ska jag verkligen se till att vår relation inte blir som min och min mammas.