• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12

Idag går jag in i v.15 och mår OFÖRSKÄMT bra faktiskt. Glad Dock har jag inte gått upp någonting än.? Men mage har jag fått.Obestämd
    Såg att ni skrev om hur långt det är mellan besöken. Håller med er. Det är rätt långt. Vi skrevs in den 5/12 och ska tillbaka och lyssna på hjärtat nästa vecka, (inte den som kommer nu utan nästa igen) sen vet vi inte. Vi har INTE fått någon tid för RUL än, så ska ringa och prata med bm i morgon tänkte jag... Tycker vi borde fått ett datum nu??

• Jamtlandstaus

Jag tänkte berätta efter resultatet av FVP har kommit, om det är ett positivt resultat. Så om 2-3 veckor blir det isf, då är jag väl i v17-18. Det får bli bylsiga tröjor fram till dess.
    Känns som evigheter till dess!

• Hera78

Vicki123: Det är supermärkligt att inte fler BM verkar känna till det här så det är bra att du nu är informerad

Nä, vi har inte gjort kub än och jag vet faktiskt inte om vi ska göra det heller. Jag blir 34 om två månader men BM sa inget om det sist vi sågs, har inskrivning på torsdag så får ta det med henne då. Hur sent kan man göra kub?

• Trolla75
    enilorac81 skrev 2012-01-08 12:00:59 följande:
    Hej! Vilka fina magar ni börjar få. Jag är i vecka 13+5 och har inte mage på samma sätt som ni, snarare lite mer hull under naveln, som jag gissar blir min gravidmage snart

Har ni berättat än på jobbet/för chefen att ni är gravida? Om ja, när gjorde ni det? Om nej, när tänkte ni berätta?
    Haha... här är en till med hull under naveln... Jag har inte gått upp i vikt, väger på tok för mycket redan som det är!

Jag gick upp totalt 6 kg under senaste graviditeten och tänker försöka mig på något liknande nu denna med.

Jag kan fortfarande ha mina vanliga byxor (stl 48). =(

Jag har inte berättat än för min arbetsgivare och det gnager i mig, jag fick fast i slutet på november och då visste jag inte ens om att jag var gravid!
    Men det känns så fel! men jag vill vänta till efter RUL, det bör bli i mitten på februari tror jag.
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • michelodeon
    enilorac81 skrev 2012-01-08 12:00:59 följande:
    Hej! Vilka fina magar ni börjar få. Jag är i vecka 13+5 och har inte mage på samma sätt som ni, snarare lite mer hull under naveln, som jag gissar blir min gravidmage snart

Har ni berättat än på jobbet/för chefen att ni är gravida? Om ja, när gjorde ni det? Om nej, när tänkte ni berätta?
    Jag berättade för chefen redan i vecka 8 tror jag. Jag hade medarbetarsamtal och då planerar vi framtiden så det va lika bra att säga. Några arbetskamrater vet men långt från alla. Nu har dom börjat titta på min mage men ingen vågar fråga, det syns verkligen att jag är gravid. 

Har gått upp ca 1 kilo så jag är nöjd men magen har verkligen växt. Tänkte ta kort imorn. Gick in i vecka 15 idag. 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tolle83

Jag går in i v 15 imorn.. Ja berätta för chefen redan i v 7, men de va bara för att en annan kollega som har svårt att vara tyst, hade råkat få reda på de av misstag. Så ja ville berätta de själv i stället för att hon skulle göra de.
    Dessutom kändes de rätt bra efter allt vi gått igenom...

• JennyL88
    Hera78 skrev 2012-01-08 15:19:26 följande:
    Nä, vi har inte gjort kub än och jag vet faktiskt inte om vi ska göra det heller. Jag blir 34 om två månader men BM sa inget om det sist vi sågs, har inskrivning på torsdag så får ta det med henne då. Hur sent kan man göra kub?
    man kan göra KUB t.om v.13+6(vecka14),, Jag ska göra KUB i v.13, de vill gärna att man gör KUB i v.13. Man kan också göra det tidigast i 11+0... Lycka till!
  • Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-01-08 18:15:00 följande:
    man kan göra KUB t.om v.13+6(vecka14),, Jag ska göra KUB i v.13, de vill gärna att man gör KUB i v.13. Man kan också göra det tidigast i 11+0... Lycka till!
    Blev du erbjuden, eller bad du själv om ett KUB, får du betala det själv? (Antar att du är född -88?)
    Det verkar vara väldigt olika landsting emellan...
    Den info jag har fått är att alla kvinnor över 35 blir erbjudna.

Själv hade jag svårt att få en tid... Kommer att göra testet  v. 13 (12+5) så det va ju skönt att vara inom gränsen...

Glad
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • JennyL88
    Trolla75 skrev 2012-01-08 19:43:54 följande:
    Blev du erbjuden, eller bad du själv om ett KUB, får du betala det själv? (Antar att du är född -88?)
    Det verkar vara väldigt olika landsting emellan...
    Den info jag har fått är att alla kvinnor över 35 blir erbjudna.

Själv hade jag svårt att få en tid... Kommer att göra testet  v. 13 (12+5) så det va ju skönt att vara inom gränsen...

Glad
    Det stämmer är född 88,,
    Ja, bor i Jönköpings landsting och här blir alla kvinnor erbjudna KUB-test.
    Behöver inte betala 1kr.. Eller ja kommer ju betala för bilderna på UL 20kr/st.
    Vad bra att du fick en tid "innan tiden rinner ut".
    Tror inte att man ska vara allt för nojig.
    Jag kommer gå dit mesta dels för att se att den lill*n växer ordentligt.

Ha de bra!
  • Trolla75

JennyL88 - Vad bra! vet inte om det var i denna tråden eller om det va i någon annan, men tjejen bodde i Göteborg och hon hade inte åldern inne men valde att göra KUB för en kostnad på 1500:-.

Tycker mest bara att det är konstigt att det kan skilja så mycket landsting emellan.

Ja just det, 20:- / bild, det gällde sist jag var på RUL 2006 Flört

Ja jag vill också gärna se... Har varken sett eller hört liten än... *längtar*

Svar på tråden Juli bebis 2012