• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-05 16:29:45 följande:
    Berättat för alla ännu?
    Ja och nej. Det är inte hemligt, men jag har inte ropat ut det på facebook eller så. Men de som jag är vän med eller släkt som jag träffar, får veta. 
  • Tolle83

Höstlilja
    Näpp jag har ingen angel sound. Skulle antagligen bara stressa upp mej mer om ja inte hitta hjärtat...

Den här tiden kallas spökveckor?

• TiLo
    Berättat för alla ännu?
    ingen ännu faktiskt. Jo, mannen då förståss.
  • Sladdis
    Lenita2012 skrev 2012-01-05 13:59:15 följande:
    Är det fler än jag som mår illa än? Själv spyr jag varje dag och mår piss på kvällarna. Känner mig inte så social precis.   
    Jag mår också fortfarande illa. Är i v. 14. Äter mina lergigan comp så jag spyr inte men jag mår ju lika illa för det. På kvällarna mår jag tjyvtjockt och är sjukt trött. Springer på toa 2-3 ggr varje natt. Störigt!!! Längtar tills allt detta är över. 
  • Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-01-04 17:22:47 följande:
    jbson.. Då stämmer myten på dig iaf,Flört
    Jag älskar "jätte salta" hård godis lakrits och citrondricka.
    (Men dessa gör ju inte att halsbrännan blir bättre, haha)
    Läste i en tidning i början på veckan att om man just suktar efter surt, sura godisar, citron mm så är det troligtvis en tjej.

och är man mer sugen på sött så skulle det vara en pojke...

Själv va jag tokig i att äta citroner med bägge mina, men nu är jag sugen på bägge och det är ju lite oroväckande ;) haha... det kanske är 2!? Drömmer

Men vart ska vi stoppa in det salta? det är väl ändå lite åt det sura hållet eller? Flört
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Sladdis
    Berättat för alla ännu?
    Släkten fick reda på det på julafton. På måndag berättar jag på jobbet. Det syns så mycket att det inte är lönt att dölja det längre. Är i v. 14. Känns hyfsat tryggt att berätta eftersom jag såg pyret leva i måndags på vul.
  • JennyL88
    Trolla75 skrev 2012-01-05 17:25:02 följande:
    Läste i en tidning i början på veckan att om man just suktar efter surt, sura godisar, citron mm så är det troligtvis en tjej.

och är man mer sugen på sött så skulle det vara en pojke...

Själv va jag tokig i att äta citroner med bägge mina, men nu är jag sugen på bägge och det är ju lite oroväckande ;) haha... det kanske är 2!? Drömmer

Men vart ska vi stoppa in det salta? det är väl ändå lite åt det sura hållet eller? Flört
    vad roligt.. är inte alls sugen på sött så.. men ja surt och salt ligger ju inte långt ifrån varandra.
    Men inga hela citroner.. bara min extra sura hemmagjorda citrondricka=)
    De hade väl inte varit fel med tvillingarSkrattande
  • Trolla75
    Feah skrev 2012-01-05 11:08:17 följande:
    Jodå, beställde ett par på Internet. Jättesköna! Köpte två par nya stretchjeans för bara ett par veckor sedan, men de är redan obekväma i linningen, så jag kör gummisnoddstricket.
    Åh du kanske kan tipsa om någon bra sajt?
    Lenita2012 skrev 2012-01-05 13:59:15 följande:
    Ja jag håller med er,,,,, knasiga drömmar pågår även för mig nu i början på vecka 15. Men det jobbigaste tycker jag är kissandet.. springe hela tiden på toa  känns det som. Fler gånger varje natt. Men gissar att det är så det ska vara. Eller?

Är det fler än jag som mår illa än? Själv spyr jag varje dag och mår piss på kvällarna. Känner mig inte så social precis.   
    Skulle lika väl kunna bosätta mig på toa nattetid... 3-4 gånger/natt, hinner knappt lägga mig förän jag känner att det rinner på i gen... Kroppen verkar gå på högvarv just när jag ligger ner!
    Vågar inte dricka något efter kl 17.00 och så vill jag inte ha det!
    Berättat för alla ännu?
    För några utvalda vänner, men inget till föräldrar & svärföräldrar... äldsta dotter vet men inte lillasyster, men hon frågar lite då o då om jag har en bebis i magen? Hon tycker att jag blivit tjock! (jag har vart det sedan hon föddes!)
    Sladdis skrev 2012-01-05 17:21:22 följande:
    Jag mår också fortfarande illa. Är i v. 14. Äter mina lergigan comp så jag spyr inte men jag mår ju lika illa för det. På kvällarna mår jag tjyvtjockt och är sjukt trött. Springer på toa 2-3 ggr varje natt. Störigt!!! Längtar tills allt detta är över. 
    Jag mår också fortfarande jätteilla, men peppar peppar så har jag aldrig spytt! Men jag går runt och mår så där tjyv tjockt mest hela tiden! Kräks
    Jag går väl in i v. 13 när som helst och trodde väl att det skulle upphöra nu, men kanske har otur att få dras med det ett tag till då?
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • TiLo

Surt säger ni... Jaha, då blir det väl en tjej till då.

Hur känner ni inför kön. Vet att det är förbjudet på fl att vilja ha ett visst kön, men jag kan ändå inte låta bli att fundera.
    JAg skulle nog vilja ha en pojke nu. Skulle vara kul att få sy lite nya kläder till den och lite annorlunda kläder. För även om jag syr väldigt unisex till 2 åringen så är det ju sån begränsad tid. 5 åringen duger ingenting till. Det ska bara vara rosa och prinsessigt. Det finns så mycket fina tyger som hon bara vägrar. Det är ju kul med lite variation.
    Å andra sidan är det mer praktiskt med en tjej. Det blir lättare för 2 åringen och bebisen att dela rum längre tills vi får ett rum över när äldsta flyttar. Men det går fortfarande att dela för 2 åringen om det blir en pojke också.

Så egentligen spelar det absolut ingen roll. Men det skulle ändå vara skoj med en kille nu igen.
    Hur tänker ni?

• Trolla75

@ akiram -jag har alltid sagt att jag inte är någon pojkmamma och sista grav var jag ju så nyfiken så jag höll på å spricka, åkte ner till GBG för att göra ett könsUL.

Men den här gången känns det inte samma, skulle nog mkt väl kunna tänka mig en liten grabb...
    men om vi ska lyssna till det här med surt o sött, så drar det nog mest åt surt! Kan klyfta upp citroner och käka rätt upp o ner!

JennyL88 skrev 2012-01-05 17:39:07 följande:
    vad roligt.. är inte alls sugen på sött så.. men ja surt och salt ligger ju inte långt ifrån varandra.
    Men inga hela citroner.. bara min extra sura hemmagjorda citrondricka=)
    De hade väl inte varit fel med tvillingarSkrattande
    Citrondrickan blev jag nyfiken på... vill du dela med dig? Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012