• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

Har inte heller mammakläder på Lindex i vår stad. Riktigt dåligt. Skulle behöva ett par byxor till... Är fortfarande så trött...och järnvärdet var bra för två veckor sedan iaf. Hoppas jag blir piggare snart. (v.14) det blir så jobbigt att jobba när jag e så trött, och jag kan/får absolut inte slappna av i mitt jobb... Behöver vara på helspänn större delen av dagen... (trafiklärare). Men så länge jag inte spyr i bilen e jag tacksam... Mot slutet av graviditeten kommer jag söka graviditetspenning (HP hette det ju förr) det skulle aldrig funka annars. Redan nu är det jobbigt när nybörjarna råkar lägga i ettan i hög fart och man inte hinner hindra de.... Med stor mage blir det dessutom jobbigt när man ska backa med elever och man behöver ändra sittställning ganska ofta. Första gången jag var gravid kämpade jag järnet mot försäkringskassan, men sen blev nog mitt fall prejudicerande, iaf i min försäkringskassa, för sen fick kollegor i samma stad det direkt när de sökte. Hoppas på att få det problemfritt denna gång. Chefen e helt med på att skriva intyg iaf :) det e skönt. Han e förstående.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Hallonmusen83
    froggyL skrev 2012-01-05 20:59:01 följande:
    Har inte heller mammakläder på Lindex i vår stad. Riktigt dåligt. Skulle behöva ett par byxor till... Är fortfarande så trött...och järnvärdet var bra för två veckor sedan iaf. Hoppas jag blir piggare snart. (v.14) det blir så jobbigt att jobba när jag e så trött, och jag kan/får absolut inte slappna av i mitt jobb... Behöver vara på helspänn större delen av dagen... (trafiklärare). Men så länge jag inte spyr i bilen e jag tacksam... Mot slutet av graviditeten kommer jag söka graviditetspenning (HP hette det ju förr) det skulle aldrig funka annars. Redan nu är det jobbigt när nybörjarna råkar lägga i ettan i hög fart och man inte hinner hindra de.... Med stor mage blir det dessutom jobbigt när man ska backa med elever och man behöver ändra sittställning ganska ofta. Första gången jag var gravid kämpade jag järnet mot försäkringskassan, men sen blev nog mitt fall prejudicerande, iaf i min försäkringskassa, för sen fick kollegor i samma stad det direkt när de sökte. Hoppas på att få det problemfritt denna gång. Chefen e helt med på att skriva intyg iaf :) det e skönt. Han e förstående.
    Va bra med en sån chef!!
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83

Mått illa vare dag i 8 veckor , men idag INGET sååååå skönt kan jag tillägga!! Men som jag äter , hungrig som bara den !!!

Idag fått i mig :

en skål kalaspuffar
    juice
    Röd pölse med bröd
    citron vatten
    flädercider
    två stycken såna pizzor man kan värma i micron
    en påse chips
    två semlor
    godis
    2 äpple

Fy fan inte kunnat äta så här mkt på 8 veckor
    LYCKA!!!

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • TiLo

Den där citrondrickan lät ju yummi!!!

Ang namn så är det bara jag som funderar än. Mannen vägrar prata om det innan den är född eller iaf väldigt nära. Men jag har tänkt på Julie om det blir en tjej, eller Charlie. Som pojknamn kom jag på Frans här om natten. Me jag har inte kännt på namnen riktigt än. Och eftersom vi håller det hemligt här hemma fortfarande så går det ju inte att nämna nått om det heller. På torsdag nästa vecka ska vi på kub ul och sen ska vi berätta för barnen. Om allt ser bra ut vill säga.

Det enda jag vet om namn är att det inte ska ha samma bokstav i början som någon av de andra. De heter Amanda, William, Tilda och Lova. Sen har jag en liten nojja på namnets betydelse också. Det är nämligen så att Amanda betyder den älskvärde och hon har alltid varit så till sinnet, och Lova betyder beröm, kämpe och hon är väldigt lik sin betydelse hon med, medan William och Tilda betyder stark vilja och stark kämpe. Och sjutton det stämmer för de är grymt envisa och "svåra" Sliter alltid för att få sin vilja igenom och ger sig sjutton inte.
    Så namnets betydelse har också stor inverkan för namnvalet här.

• Maho81

11+0 idag och har fått lov att använda mammatights sen en vecka tillbaka, magen är så stor! Redan! Och det är bara mitt första barn. Galet ^^,

• Engla80

Frans heter min man Skrattande 

Här får vi nog hoppas på att vi får en flicka för vi kommer inte alls överens om pojknamn... Så får vi en kille kommer han va stor nog att själv välja namn innan jag och maken kommer överens Tungan ute hahaha...

Men vi har inte pratat sådär super seriöst om det än, tror det blir mer efter vi varit på RUL och vet att/om allt är okej och kanske förhoppningsvis vet vi tom vad det är då Cool 

Vad gäller mamma kläder så tycker inte jag det är så super konstigt att butikerna plockar bort det ur sitt sortiment. Idag kan du ju oftast ha "vanliga" kläder långt in i graviditeten. Tröjer och klänningar framför allt men även typ leggins. Men jag saknar mamma byxor i butikerna... hade varit skönt att kunna gå ner och handla men nu beställer jag va nätet istället! Ellos och bonprix har helt okej priser. 

• SommarDahlia

För min del spelar det faktiskt ingen roll. Ena sekunden kan jag tänka att det skulle vara mysigt med en av varje (alltså att bebis i magen är en flicka), nästa sekund hade det varit underbart med en lillebror. Tur man slipper bestämma själv :) Blir det en lillebror står Ludvig högt på namnlistan, blir det en flicka har vi inga namn alls än.

• Blåklockan79

Ang. GP tycker jag att det är konstigt av arbetsgivarna att inte skriva bra intyg på att man inte klarar av arbetet. Kostar ju inte arbetsgivaren något, och de slipper betala full lön till någon som bara orkar med att jobba hälften av annars, men som kankse ändå går till jobbet för ekonominsskull. Jag skulle iaf inte vilja börja plocka mina FL dagar utan kämpa på på halvfart på jobbet om jag inte fick GP beviljat även denna gång. Dock har det varit stora problem att få det sedan den tjejen som skrev mitt intyg blev mammaledig.

• spillerkiller

Om arbetsgivaren inte kan erbjuda omplacering av medicinska skäl, ska de skriva intyg till försäkringskassan. Detta enl lag. Jag är facklig representat och för nu denna diskussion med mina chefer som hanterar ärendet mycket långsamt. Får jag inget besked nästa vecka ska jag vända mig till huvudkontoret i våran stad så får dom ta diskussionen.

• AnnA1985

För mig kvittar det om det blir pojke eller flicka... Men jag har börjat kalla pyret för hon/henne.. Kanske för att typ alla jag känner tror att det blir en flicka :p
    Jag ska försöka jobba så länge jag kan... Blir dock jobbigt kan jag tänka mig när man börjar bli ordentligt stor att hjälpa vårdtagarna ur/i sängen. Men, det löser sig då, än så länge är det bara att köra på =) 

Svar på tråden Juli bebis 2012