• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • michelodeon

Jag är sugen på citronskivor med salt på det är verkligen supergott! När jag var gravid med sonen så var jag mest sugen på fikabröd och härliga bakelser.

Jag har inte berättat för alla än men nu gör det inget om nån frågar eller pratar öppet om det. Det är alltså inte hemligt men jag tänkte inte skriva ut de på fb eller så.

Jag har faktiskt inga önskemål om kön alls, trots att jag har en son redan men jag är sjukt nyfiken på vad det är för kön och vill verkligen ta reda på det den här gången oxå. Jag tycker det är så svårt med flicknamn så är det en flicka skulle det vara skönt att koncentrera sig på bara det

Har ni andra tänkt på namn?? Till en flicka vill jag ha Unni eller Fanny och till en pojke vill jag ha Joar, jag och pojkvännen har lite svårt att komma överens. Har en Vincent nu. 

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • rabarberli

Känns skönt att fler har köpt mammabyxor! Jag hittade ett par på hm igår men har inte använt dem än . Får se om jag hittar några tröjor som passar till. Dragkedjan var ju så himla kort.

De flesta vet nu. På måndag börjar jag ett nytt jobb, vik nästa termin och jag har inte sagt nåt än men jag måste väl. Det känns ju bättre och berätta första dagen än om folk ska börja undra varför man börjar bli så tjock... Hoppas bara de inte blir sura. Det ska ju inte spela någon roll på jobbet eftersom jag slutar innan BF.

• SommarDahlia
    Tolle83 skrev 2012-01-05 17:06:59 följande:
    Höstlilja
    Näpp jag har ingen angel sound. Skulle antagligen bara stressa upp mej mer om ja inte hitta hjärtat...

Den här tiden kallas spökveckor?
    Ja, typ v. 12 till v.16 eller nåt brukar kallas för spökveckor. Då brukar många blivit av med trötthet och illamående, svulland kan ha lagt sig och många har inte känt bebisen. Så från dess tills att magen växer eller man känner bebisen så känner många sig ogravida och blir oroliga, därav kallas det spökveckor.
  • Tolle83

Höstlilja
    Aha de hade ja ingen aning om... Känner bara sån fruktansvärd oro. Deprimerad o ledsen. Ja har ingen som helt ork till nånting.. Ja bara fräser åt maken o gråter... O sover en hel del...

• Trolla75
    michelodeon skrev 2012-01-05 19:27:39 följande:
    Har ni andra tänkt på namn?? Till en flicka vill jag ha Unni eller Fanny och till en pojke vill jag ha Joar, jag och pojkvännen har lite svårt att komma överens. Har en Vincent nu. 
    Jag har en Wilma & en Vanna, så nu är det väl en liten Viktor som saknas då? Flört
    Skulle det vara en tjej till så Vera eller Vide, eller jag vet inte?

När jag väntade Vanna så skulle hon heta Vera, men hon va ingen Vera utan en liten Vanna...
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • irre85

Har varit på ultraljud idag o sett den lille fara runt i magen!! Så underbart var inte det..här i Örebro län gör man KUB test så därför fick vi se den idag!!! Lycka

• JennyL88

Här kommer recept på Citrondricka;

Borsta citronerna 2-3st i varmt vatten, Dela citronerna i 4 delar och skiva dem i ganska tunna skivor.
    Lägg dem i en stor skål och blanda med 900gr(ca 1liter) strösocker och 50gr citronsyra(pulver).
    Koka upp 1 liter vatten och häll över citronblandningen och rör runt ordentligt.
    Låt stå 1dygn!!
    Sila alltsammans genom en silduk i ställning och fyll upp drycken i kalla flaskor.

Jag brukar göra dubbelsats, de går åt speciellt på sommaren.
    Tänk på att förvara citrondrickan i väl förslutna flaskor i kylen,
    Super gottSkrattande

• Trolla75

@JennyL88 - Supertack! Skrattande
    Det läskas redan i munnen! hehe...

Hallonmusen83 skrev 2012-01-05 19:47:01 följande:
    Någon här som vänta tvillingar?
    Den 12e får vi veta... Drömmer hehe... nä tror bara att det är en.
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
Svar på tråden Juli bebis 2012