• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Engla80

Kan vi se på RUL så tar vi reda på det! Jag och maken har alltid tjuvkickat i våra paket fortast möjligt så det gör vi även nu :P

Sist såg dom inget och vi fick allt gå ovetandes till UL i v. 32. Men det va okej det också! Kan vi inte se på RUL så väntar vi till UL v. 32 och hoppas se det då :)

Kille, tjej, kille, tjej... Jag är lite kluven på vad jag "vill ha"... Ja, ja givetvis önskar jag mig först och främst ett barn som är friskt och får ett långt och rikt liv!! Men visst får man väl önska kön... I mellanåt vill jag ha en tjej eftersom det blir praktiskt då vi redan har en, samtidigt vill jag ha en kille eftersom vi har en tjej. Ibland hoppas jag på en tjej för att få slå en släkting på snoken för han hoppas vi får en kille och kanske är det roligare för syskon att va samkönade eller blir det mindre rivalitet med en av var...? 

Det blir vad det blir och oavsett kommer jag bli lycklig! Känns konstigt att inte ha den där specifika önskan, för den hade jag när jag väntade dottern (önska mig en flicka).

• AnnA1985

Vi vill jättegärna veta kön, men det är enbart för att vi är alldeles på tok för nyfikna :p
    Sen kommer jag inte köpa enbart rosa kläder om det blir en tjej, eller bara blå kläder om det blir en kille, nej nej... Roligare att blanda ^^ Sen VET jag att min mor med största sannorlikhet kommer köpa rosa till tjej/blått till kille om hon köper nåt och skickar ner :p
    I Skövde på KSS vet jag att de tittar kön, men har för mig att det inte vart så förr?! 

www.desenastetankarna.blogg.se. Är även intresserad av att följa andra gravidbloggar =)
  • MissMurrig

Jag vill veta! Går och suktar efter dessa små klänningar och kjolar i alla butiker... Jag är rädd att jag ska bli besviken om det är en kille... Dumt och så "fel" kanske... Me nvill så gärna ha en tjej, jag är så flickig av mig, och vill bara ha två barn, en av varje är ju perfekt! Så jag känner att det är bättre att jag vet innan, så kan jag komma över att det är en kille innan, och bara vänta på att få träffa min nye son vid förlossningen, då har jag ju garanterat kommit över det. Är det en tjej, kan jag handla något sött, en klänning kanske Men vill inte känna det minsta besvikelse vid förlossningen... Även om det kanske inte skulle vara så. Man får ju inte önska sig kön egentligen i detta land, men jag gör det....

• Dagny

MissMurrig:
    Jo man får visst önska sig er specifikt kön på barnet, alla vet vi att i grund och botten är det ett friskt välskapt barn man vill ha. Jag var övertygad vid första graviditeten att det var en son och ut kom han sen ( vi tog aldrig reda på det) andra graviditeten önskade jag mig så innerligt en dotter. Här i stan talade de inte om kön på UL då så vi fick aldrig veta innan förlossning. Jag ville ha en tjej, intalade mig att det var en kille och ut kom en tjej:)
    Jag skämdes över att önska en tjej så jag talade aldrig med andra om det.

Nu när jag och sambon väntar två så önskar vi och tror att det är en av varje. Men givetvis så är det två friska barn jag önskar mig insett kön. Men alla kan nog erkänna att man önskat någon gång:)

Det återstår att se vad vi får! :)

• Tekla78

Min man ville veta förra gången och denna också. Förra gången fick jag min vilja igenom, dvs vi kollade inte. Denna gång är vi båda övertygade om att det är en tjej, så jag tänker att det både är rättvist om mannen får sin vilja igenom och sedan skulle vi vara så oförberedda om det var en kille tror jag. Så... jag har nog bestämt mig nu att vi ska ta reda på om det går. Vi önskar båda en tjej så att det blir en av varje, men det spelar absolut ingen roll vad det blir egentligen. Skönt att vara förberedd bara om det inte blir som vi tror.

• Vicki123

Jbson: Det är nästa måndag... Jag vill bara att tiden skall gå fort denna veckan o att allt är över så jag kan andas ut. Trodde verkligen inte att jag skulle vara orolig, men det är jag. Bara tanken att avbryta detta som jag redan älskar o börja m ny IVF känns ofattbar o jag vill verkligen inte det.
    Men min grundkänsla är att allt är bra. :)

• Hera78

Vicki123: har ni bestämt er för att avbryta om det är hög risk? Då är det ju ännu viktigare att gå vidare med fler tester eftersom det kan vara missvisande. Jag vill inte måla fan på väggen men tänk om det inte tar sig vid nästa IVF? Om det här är enda chansen.

Det är nämligen så jag tänker, vi har försökt få barn i 4 år utan att lyckas och nu verkar det funka på vårt första IVF, men det betyder ju inte att det går lika lätt nästa gång och då skulle jag må fruktansvärt över att ha avbrutit den här graviditeten.

Jag säger absolut inte att ni inte ska avbryta om det är så ni känner, ni gör givetvis det som känns bäst för er, så jag hoppas att du förstår att jag inte ifrågasätter ert val, jag säger bara hur jag tänker.

• pyret12345

Är nu inne i 15 veckan ( (14+2). Är SÅ nyfiken på vad det är för någon liten i magen så vill absolut titta efter! :) Det där ni skrev med att önska kön, tror det är SÅ vanligt, men ingen vågar liksom prata om det... Jag skäms bara av det faktum att vi ska ta reda på könet. Alla mina vänner är så genusmedvetna ( och min man) och känns som det är lite skamligt att prata om detta i fall man vill ha pojke/flicka...

• Tekla78
    pyret12345 skrev 2012-01-09 22:49:26 följande:
    Är nu inne i 15 veckan ( (14+2). Är SÅ nyfiken på vad det är för någon liten i magen så vill absolut titta efter! :) Det där ni skrev med att önska kön, tror det är SÅ vanligt, men ingen vågar liksom prata om det... Jag skäms bara av det faktum att vi ska ta reda på könet. Alla mina vänner är så genusmedvetna ( och min man) och känns som det är lite skamligt att prata om detta i fall man vill ha pojke/flicka...

Men varför skulle det vara mindre genusmedvetet att önska ett visst kön. Finns ju få som på allvar faktiskt tror på att det inte finns genetiska skillnader, eller? Måste nog säga att vi är hyfsat medvetna utan att vara fanatiska. Vår son har dockor, fick vara lucia som han helst ville, har rosa vantar o lila byxor etc.

Nä, då kändes det mer "skamligt" att göra KUB även om jag mest ville göra det för att vara förberedd om det skulle vara något. Är jag helt ute o cyklar här?
  • Jamtlandstaus

Förstår inte varför det skall vara något konstigt eller fel i att vilja veta vilket kön den blivande familjemedlemmen har! Man kanske bara vill veta bara för att det går att få reda på
    Vi kommer nog vilja veta könet om man får.

Svar på tråden Juli bebis 2012