• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • smulan12
    Sladdis skrev 2012-01-11 11:32:52 följande:
    Det fick jag själv ringa och boka!
    Jag fattade det som att min bm skulle boka tid och så skulle vi få hem tiden på papper. Annars hade hon väl sagt att jag skulle boka sjäv? Ingen annan här har behövt ringa och boka själv..
  • Sladdis
    smulan12 skrev 2012-01-11 16:49:50 följande:
    Jag fattade det som att min bm skulle boka tid och så skulle vi få hem tiden på papper. Annars hade hon väl sagt att jag skulle boka sjäv? Ingen annan här har behövt ringa och boka själv..
    Du kanske ska ringa och påminna henne. Tycker att du borde fått en kallelse nu.
  • smulan12
    Sladdis skrev 2012-01-11 17:17:20 följande:
    Du kanske ska ringa och påminna henne. Tycker att du borde fått en kallelse nu.
    Jo det tycker jag med. Ska dit i morgon så tänkte höra med henne då..
  • Feah
    SommarDahlia skrev 2012-01-05 19:37:36 följande:
    Ja, typ v. 12 till v.16 eller nåt brukar kallas för spökveckor. Då brukar många blivit av med trötthet och illamående, svulland kan ha lagt sig och många har inte känt bebisen. Så från dess tills att magen växer eller man känner bebisen så känner många sig ogravida och blir oroliga, därav kallas det spökveckor.
    Tack Höstlilja, jag behövde verkligen höra det där! Skrattande

Har undrat varför det plötsligt är lättare att komma i byxorna än för några veckor sedan, och jag har känt mig "ogravid" nu i flera veckor (är i v. 15 nu). Inga särskilda cravings, gör inte ont någonstans, känner inte det minsta lilla sprattel från magen, äter inga jätteportioner längre eller nånting! Är tacksam för att brösten fortfarande är lite lite ömma och att jag har gått upp 3 kg räknat från start, hade de inte varit för det så hade jag nog ringt MVC och bett om nån slags kontroll att det faktiskt finns någon därinne.
  • TiLo

Idag är det dags för kub för mig också. Är sjukt nervös och vet inte hur jag ska få tiden att flyta på till kl 11.

• SommarDahlia
    TiLo skrev 2012-01-12 08:34:13 följande:
    Idag är det dags för kub för mig också. Är sjukt nervös och vet inte hur jag ska få tiden att flyta på till kl 11.
    Lycka till! Det går säkert jättebra!
  • EllaBella02
    Lycka till på kuben!! Det går säkert jättebra!
  • Sladdis
    Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012