Juli bebis 2012
Tibell : vet tyvärr inte vad exemet beror på. Men de på kinderna försvann när vi bytte ersättning.
Vi anv inte sköljmedel och har inte bytt tvätt medel heller :(
Tibell : vet tyvärr inte vad exemet beror på. Men de på kinderna försvann när vi bytte ersättning.
Vi anv inte sköljmedel och har inte bytt tvätt medel heller :(
Trolla: hoppas de går bra på röntgen.
Då har vi varit till dietisten ang Trinity.
Sejer bara oj vad mycket man inte tänker på
Hade inte den blekaste om att det kan vara ägg i tandkräm tex.
EllaBella skönt att allt gick bra !
CattanB : välkommen !
I dag fick vi ringa öron igen , Denver spyr sjöar av penicilinet så vi skulle sluta med det. Tyvärr fanns det inget annat penicillin att ge han utan vi får hoppas han blir bra endå. Och så ville även den läkaren följa upp Denver så vi skulle höra av oss om 2-3 månader.
AAEV : oj tvålen har inte jag tänkt på. Denver har ju fått mer exem och jag vet inte nå vad det är för tvål jag anv.
Vi köpte ju nytt tvättmedel när Denver föddes. Han har inte reagerat men jag har i stället. Så ni som har känsliga barn vad vågar man testa för tvätt medel. Jag kan ju ta att jag reagerar men vore skönt endå om det slutar klia på hela kroppen.
Vet att vi hade via sensitiv förut och den tål jag men brukar barnen tåla den ?
www.dt.se/nyheter/ludvika/1.5337183-ettaring-slagen-av-personal-pa-forskola
Kul att nått sådant händer på dotterns dagis när hon nyss börjat.
Men man vet ju inte hur allvarligt det egentligen är heller när ingen får seja nått. Men är möte i kväll
Då är jag hemma efter mötet. Vet ärligt talat inte vad jag ska tro. Och blev absolut inge klokare av mötet. Känner mig inte heller orolig att lämna Trinity men de kanske var bra för de som är och känner sig oroliga.
Morgon !
I dag känner jag att jag haft en bra natt så nu hatar ni väl mig ;)
Bara 1 mat tillfälle och ingen larmning
Känns riktigt skönt. Så vi hoppas på fler sånna här nätter framöver.
Juliaannaeva : vad fick ni för penicillin ? Fick ni spektarmox eller nått liknande så var noga att tvätta vid blöj bytena då den fräter ganska bra i de smås rumpor.
Juliaannaeva : det är ju inte farligt att tvätta lite noggrannare. Jag skulle nog rekommendera det. Tror inte det var lika illa med kovepeninet. Men är ju dumt att chansa. Mins bara att dottern stor grinade för det sved så mycket när hon kissade så var hon helt röd i rumpan.
Denver vägde 6920 gram och var 65 cm lång nu när vi låg inne så vid 4,5 månad.
Pratade nyss med barnens kusiners mamma och deras lilla som jag tror snart blir 3 mån var mellan 63-65 cm lång. Då kändes Denver liten för sin ålder. Jag som trodde han skulle kunna ärva Denvers kläder :/