Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

AKT83 : Denver sover hur bra som helst efter han fått ventoline. Ja han har oxå fått det för att vidga luftrören.
    Ja vi håller tummarna att vi slipper åka in nu, halva natten är ju nästan avklarad :)

I morgon åker Kevin och Trinity (de stora barnen) till tomteland i mora med deras farmor och farfar och mannens syskon med familjer.
    Denver skulle ju ha opererats i går så vi skulle inte med så vi stannar hemma. Och det är nog det bästa för Denver oxå.

• momster

Vi fick avgjutnings sätt att göra på händerna och/eller fötterna.

Har en liten fundering. Är det nån här som har britax-b dual eller som vet om den är bra.

• momster

Vi har alltid legat i sängen och jag jag matat han från flaska. Han vill gjärna ha kroppskontakt. Sen vi fick larmet har jag börjat mata han i sin säng och så lägger jag ena armen mot han.

• momster

SessanM : har du testat ge henne en napp i Handen och en munnen ?
    Denver har snutte och leker med nappen så nu på slutet har han haft sin kanin att gosa med nappen i munnen och minst en napp i händerna ibland en i varje hand så han inte ska dra ut den han har i munnen.

• momster

Kan man få vab för barnen när man legat på sjukhus ? Vi fick intyg från läkaren då oxå att båda behövde vara med.
    Nån som vet ?

• momster

Här sover Denver mellan oss. Och nån gång har det hänt att han somnat sj i sin säng.
    Jag försöker vänja han att sova sj men de går inte så bra tyvärr.

Han har oxå kommit in i nån period där han vill bli buren nästan hela tiden och ska bara vara med mig.

I dag har vi kört en sladd/slang fri dag som vi kallar det. Då vi inte haft larmet och tagit bort slangen från magen under dagen.
    Det har funkat riktigt bra. Men det är ett ständigt passande i stället.

• momster

I dag har vi varit på mjölk skola. Faktiskt riktigt bra information.
    Efter de var vi till barnmottagningen.
    De tog nya prover och kollade oxå via blodprover på ägg och mjölk allergi.
    Läkaren hade inte kommit på nån förklaring till andningsuppehållen heller.
    Men vi fick några nya tejp sorter att testa då grannen inte tål de dom har på Apoteket.
    Sen lite nya salvor så nu hoppas vi vi får bort all exem.

I julklapp får han en pengar av min mormor som vi köpt en gåstol för så den blir från oss och dom. De gör alltid så att vi får lägga ut om det är nått dom behöver så får dom ett kuvärr som vi föräldrar får. Lite svårt att förklara. Men dom tycker att dom är för gamla för att gå runt i affärer och det är bättre att vi handlar som vet vad de vill ha eller behöver.
    Av oss får de kläder alla tre :)

• momster

Vi har 7,5 år mellan ettan och tvåan och 2,5 år mellan tvåan och trean.
    Och vi har väll inte sagt att vi inte ska ha fler barm än men samtidigt inte sagt att vi sa ha fler heller. Men innan så är det tänkt att mannen ska fått nytt jobb igen och jag kommit på vad jag ska utbilda mig. Men det blir väll 5-6 år mellan Denver och nästa om de blir en fjärde.

• momster

Håller oxå med EllaBella.
    Tänk vad tiden gått snabbt.

Nu har vi äntligen firat jul färdigt för i år.
    Blev 4 gånger i år oxå. Och det tar på krafterna även för oss vuxna kan jag lova.
    Nu blir det lungt tills slutet på januari.
    Då fyller jag 30 så vi får väll se vad man orkar med då :)

God jul på er !

Svar på tråden Juli bebis 2012