• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-02-20 17:21:37 följande:
    Jag var så besviken på hemvägen att jag inte fått reda på vad det var för kön, gubben frågade då... -Har du allt till en nyfödd tjej? -Ja, var mitt svar. -Har du något som passar nyfödd kille? - Nepp, inte ett enda plagg, svarade jag. -Då kan du ju köpa en uppsättning pojkkläder på tradera, som räcker till första veckan... Smart gubbe! ;) Jag å storasyster åkte tillbaka in stan efter vi lämnat av gubben hemma och shoppade loss lite söta pojkkläder... så nu är vi garderade med 3 omlottbodysar och ett par supersöta små tunna jeans... känner mig riktigt nöjd! -Datumet som jag haft stämde in med datumet vi fick i dag, så jag blir kvar på den 20e juli
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ

Vad roligt tycker jag att du är kvar med mig den 20e ;o). Vilken gullig gubbe du verkar ha. Jag har inte köpt några kläder än, men är sjukt sugen på grön body och byxa på Ica Maxi med vita apor på. Ni vet apan som är med i Bamse, som kastar cocosnötter i huvet på Bamse. SÅ söt. Har kollat lite barnvagn på nätet. Köpt lite spjälsängskläder, spjälsängsskydd samt skötbordsdyna. Köpte beggat skötbord för två veckor sen. Roligt å köpa bebis grejer.
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-02-20 19:57:13 följande:
    Blir så trött på att det skiljer sig så mellan Landsting emellan... vissa berättar mer än gärna medan andra håller hårt på sina principer... Tummen ner till Västra Götaland!

Du får ta en tripp till stockholm och hälsa på så får du veta ;o)
  • SaJo81
    Blir så trött på att det skiljer sig så mellan Landsting emellan... vissa berättar mer än gärna medan andra håller hårt på sina principer... Tummen ner till Västra Götaland!

Visst är det underligt! Själv bor jag. kungsbacka (ca2mil utanför göteborg) men tillhör då Halland ochhär är det ingt problem alls med att få vea medan jag et att det e näst intill omöjligt i göteborg.....vår bm som gjorde Ul fråade hur vi ville ha det utan att vi ens dragit upp det så här säger dom om man vill:) jäkla synd att min man inte ville då...
  • snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-02-20 20:05:16 följande:
    Visst är det underligt! Själv bor jag. kungsbacka (ca2mil utanför göteborg) men tillhör då Halland ochhär är det ingt problem alls med att få vea medan jag et att det e näst intill omöjligt i göteborg.....vår bm som gjorde Ul fråade hur vi ville ha det utan att vi ens dragit upp det så här säger dom om man vill:) jäkla synd att min man inte ville då...

Såg tidigare att du hade moderkakan i framvägg. Måste väl känts lite lugnande då eftersom du inte känt så mycket. Har du känt mer nu då? Skulle du inte klara av att hålla det hemligt för gubben din? Kolla könet själv alltså?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 19:59:20 följande:
    Vad roligt tycker jag att du är kvar med mig den 20e ;o). Vilken gullig gubbe du verkar ha. Jag har inte köpt några kläder än, men är sjukt sugen på grön body och byxa på Ica Maxi med vita apor på. Ni vet apan som är med i Bamse, som kastar cocosnötter i huvet på Bamse. SÅ söt. Har kollat lite barnvagn på nätet. Köpt lite spjälsängskläder, spjälsängsskydd samt skötbordsdyna. Köpte beggat skötbord för två veckor sen. Roligt å köpa bebis grejer.
    Vi har kvar allt efter systrarna, spjälsäng m tillbehör, vagn, babysitter, amningskudde, vi köpte ett vägghängt skötbord till Vanna och det sitter faktiskt fortfarande kvar (använder det till kattskrället när jag borstar honom) så egentligen ska jag inte behöva köpa något, men det är ju så roligt att handla!
    Nu när jag köpte bodysar i dag så var kravet att de va omlottknäppning på dem, det är oslagbart!
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 20:01:48 följande:
    Du får ta en tripp till stockholm och hälsa på så får du veta ;o)
    Har aldrig besökt huvudstaden så kanske kanske... Flört
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 20:11:30 följande:
    Såg tidigare att du hade moderkakan i framvägg. Måste väl känts lite lugnande då eftersom du inte känt så mycket. Har du känt mer nu då? Skulle du inte klara av att hålla det hemligt för gubben din? Kolla könet själv alltså?
    Jag hade också min moderkaka i framvägg, tyckte den såg skitstor ut som om den tog en massa plats från räkan...

Jag tjuvkikade ju när jag väntade lillasyster och jag höll det hemligt för gubben... Flört
  • down under
    Blir så trött på att det skiljer sig så mellan Landsting emellan... vissa berättar mer än gärna medan andra håller hårt på sina principer...

Tummen ner till Västra Götaland!
    Håller med!!!

Ska tillbaks till Näl imorgon för att kolla hjärtat på bebisen och hoppas att jag får en annan tant som kanske vill
    ge med sig o tala om könet men jag tror inte att jag har sån tur faktiskt =(
    Har bokat in ett köns ul på onsdag i Uddevalla ifall att, så jag borde veta senast då om nu inte bebisen
    vägrar att visa upp sig..

Jag har ju en av varje så jag har en massa kläder till båda könen och allt annat med så behöver inte inhandla nåt.. ev en tvillingvagn bara.. blir det en pojke så blir det ut i garaget o leta upp alla kartonger med kläder och börja tvätta upp dom om några månader.. tjej kläderna har vi ju här inne eftersom lilltjejen bara e 9 månader..
  • down under
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 20:03:27 följande:
    Ja här me halsbränna , omeprazol är helt okej , testat?
    Japp hade det till dottern.. funkade bra. Måste införskaffa det igen!
  • Trolla75
    down under skrev 2012-02-20 20:39:07 följande:
    Håller med!!!

Ska tillbaks till Näl imorgon för att kolla hjärtat på bebisen och hoppas att jag får en annan tant som kanske vill
    ge med sig o tala om könet men jag tror inte att jag har sån tur faktiskt =(
    Har bokat in ett köns ul på onsdag i Uddevalla ifall att, så jag borde veta senast då om nu inte bebisen
    vägrar att visa upp sig..

Jag har ju en av varje så jag har en massa kläder till båda könen och allt annat med så behöver inte inhandla nåt.. ev en tvillingvagn bara.. blir det en pojke så blir det ut i garaget o leta upp alla kartonger med kläder och börja tvätta upp dom om några månader.. tjej kläderna har vi ju här inne eftersom lilltjejen bara e 9 månader..
    Vi håller tummarna!
    Uddevalla, det är ju bra mkt närmare än Gbg... vart vände du dig då? kostar? Jag vill också...
Svar på tråden Juli bebis 2012