• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 20:11:30 följande:
    Såg tidigare att du hade moderkakan i framvägg. Måste väl känts lite lugnande då eftersom du inte känt så mycket. Har du känt mer nu då? Skulle du inte klara av att hålla det hemligt för gubben din? Kolla könet själv alltså?
    känner lite mer men ändå inte jättemycket, men efter att ha sett pyret så nojjar jag inte alls över det längre=) det är ju skönt i alla fall...

oj hahah, neeej jag har sämst pokerface i sverige=) haha, hade avslöjat mig direkt antagligen om jag visst och inte han!

Här har ni i alla fall en med halsbränna från helvetet! hade det med grabbarna med så jag är egentligen inte förvånad men hade glömt hur jäkla jobbigt det är....*suck* 
  • nilepile89

Snoffsan:) vet vilken du menar jag är fullkomligt kär i den oxå kollar varje gång jag är och handlar så söt :) grön med apor :) Jag bli oxå jättetrött, på att höra hur olika det kan vara, men tror de att man skulle avbryta sin grav eller vad e det frågan om, man älskar ju pyret i magen lik mycket ändå. Det handlar ju om att stilla sin nyfikenhet eller att det blir lätt åh tänka inköp och namn :)

• mousetrap

Jag har också en blogg missparkas.blogspot.com

Det där med könet, jag minns att när jag väntade något av barnen så var det precis någon som ville ha en sen abort för att könet var "fel" på barnet. Och då stramade dom upp reglerna igen.

Sedan så ÄR det inte 100% tillförlitligt, när jag väntade stora tjejerna så sa läkaren (v19) att jag väntade 2 pojkar, klart och tydligt sa hon! Jodu.. två flickor blev det :)

• SommarDahlia
    nilepile89 skrev 2012-02-20 21:58:13 följande:
    Snoffsan:) vet vilken du menar jag är fullkomligt kär i den oxå kollar varje gång jag är och handlar så söt :) grön med apor :) Jag bli oxå jättetrött, på att höra hur olika det kan vara, men tror de att man skulle avbryta sin grav eller vad e det frågan om, man älskar ju pyret i magen lik mycket ändå. Det handlar ju om att stilla sin nyfikenhet eller att det blir lätt åh tänka inköp och namn :)
    Nu blev jag ju súgen på att åka till maxi! Jag älskar grönt och det är ju en perfekt färg om man inte vet vad som väntar i juli :)

Imorn ska jag på akupunktur eftersom illamåendet inte vill lägga sej och jag fortfarande går och lägger mej senast 18-19 på kvällen. Piller funkar inte och om tre veckor ska jag och mamma till london, en resa vi bokade innan jag ens var gravid, så nu provar jag nästan vad som för att bli bra! Nån som varit på akupunktur nångång eller vet om det funkar?
    *** Vilgot 16/10 -09 och skrutten BF 8/7 -12***
  • Engla80

Tycker också det är konstigt att det skilljer sig så mycke imellan länen ang att kolla kön. Här verkar det som att om dom råkar se eller om det finns tid över efter själva kontrollen så kollar och berättar dom gärna. Men det förutsätter att de har tid över för att "leta" eller råkat se under kontrollen. Jag tycker det ska va upp till föräldrarna om dom vill veta eller ej. Det är ju faktiskt vårt barn och inte deras...

Själv mår jag riktigt piss idag... Jag har så himla lätt att tappa humöret! Känner inte alls igen mig själv och denna ilska och irritation jag känner är faktiskt lite skrämande Förvånad För att pysa ut det värsta skrev jag ett "jag hatar världen..." sms till min make och fick inget stöd alls tillbaka utan bara en halv snutig komentar Gråter Jag förstår att det är svårt för honom att förstå mina svägningar (för jag fattar ju inte dom själv) och dessutom hade jag dom inte alls under förra graviditeten. Men är det så svårt att försöka stötta och peppa? Om han är ledsen, arg, upprörd, irriterad osv så försöker jag göra det bättre inte XXX knäpper jag honom på näsan...

Ush, nu gnäller jag här inne igen... Förlåt tjejer! Behövde ventilera...

• SommarDahlia
    Engla80 skrev 2012-02-21 11:09:11 följande:
    Tycker också det är konstigt att det skilljer sig så mycke imellan länen ang att kolla kön. Här verkar det som att om dom råkar se eller om det finns tid över efter själva kontrollen så kollar och berättar dom gärna. Men det förutsätter att de har tid över för att "leta" eller råkat se under kontrollen. Jag tycker det ska va upp till föräldrarna om dom vill veta eller ej. Det är ju faktiskt vårt barn och inte deras...

Själv mår jag riktigt piss idag... Jag har så himla lätt att tappa humöret! Känner inte alls igen mig själv och denna ilska och irritation jag känner är faktiskt lite skrämande Förvånad För att pysa ut det värsta skrev jag ett "jag hatar världen..." sms till min make och fick inget stöd alls tillbaka utan bara en halv snutig komentar Gråter Jag förstår att det är svårt för honom att förstå mina svägningar (för jag fattar ju inte dom själv) och dessutom hade jag dom inte alls under förra graviditeten. Men är det så svårt att försöka stötta och peppa? Om han är ledsen, arg, upprörd, irriterad osv så försöker jag göra det bättre inte XXX knäpper jag honom på näsan...

Ush, nu gnäller jag här inne igen... Förlåt tjejer! Behövde ventilera...

Tråkigt när homonerna påverkar sådär! Tur det bara är hälften kvar!

Själv mår jag ju fortfarande illa och tänker att jag borde ha hög hormonhalt fortfarande vilket borde påverka humöret som hormoner kan göra men jag känner inget. Antingen lever jag väldigt oprovocerat eller så har mina hormoner inte den effekten. Kan oxå vara så att min sambo lärt sig från förra graviditeten att det är bättre att hålla med mig och hålla sin egen åsikt för sig själv :)

Har du pratat med din man om hur du mår och att du behöver hans stöd? Jag förklarade för min sambo förra gången att jag visste att humöret berodde mkt på hormoner men att jag ville att han skulle ha överseende med det och att jag ville ha hans medhåll och stöd även om det verkade vara över lite fåniga saker.

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Maryveken

RUL i  morgon. Börjar känna mig märkligt nervös.
    Kanske för att jag hoppas så in i bomben på en flicka.
    Tänk om det blir en pojke? Jag har ju redan världens finaste gossebarn!

Så klart kommer jag bli lika glad för en pojke som en flicka men den där direkta känslan man får i magen.. 

Magen känns iaf helt olik jämfört med förra gången och min magkänsla säger mig att det blir en flicka. Men den kan ju som sagt spela en ett spratt när man önskar något, haha! :)

Jag bloggar också. Mycket och ofta :)

http://niomanadersvantan.com 

Ska börja med blod/järn transfusioner nästa vecka och hoppas på att jag får bättre värden och att jag slipper gå runt och vara gröngul i hyn! :D Någon annan här som får det?

• Woogie
    SaJo81 skrev 2012-02-20 20:05:16 följande:
    Visst är det underligt! Själv bor jag. kungsbacka (ca2mil utanför göteborg) men tillhör då Halland ochhär är det ingt problem alls med att få vea medan jag et att det e näst intill omöjligt i göteborg.....vår bm som gjorde Ul fråade hur vi ville ha det utan att vi ens dragit upp det så här säger dom om man vill:) jäkla synd att min man inte ville då...
    Vad kul! Jag är uppvuxen i KBA och har resten av min sida av familjen där och i GBG :o)

Igår och idag har jag känt av bebisen supermycket! Jag har ju känt av den innan till och från i många veckor nu (fast jag inte hela tiden har varit 100 på att det var den), men nu är det mycket! Mysigt!! Här är nedräkning till fredag kl 12!! RUL, here we come... snart. Tänker att vi väntar med att kolla vagn till efter min v. 25... då känns det rätt säkert att det blir en liten, plus att det är kortare tid att ha en stor syskonvagn ståendes.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Hallonmusen83

Tårarna rann hos läkaren idag , visst har foglossning , och sjukskriven men största chocken är att jag har två bebisar i min mage , alltså TVILLINGAR ♥♥♥
    Rul på torsdag får mera info , är rätt chockad ännu !!!! Men så glad !!

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • enilorac81

Hallonmusen83, vilken häftig nyhet!! Dubbelgrattis helt enkelt! Du får berätta mer efter RUL på torsdag

Svar på tråden Juli bebis 2012