• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-19 12:01:19 följande:
    Ja båda e födda i feb sonen 18e , dottern 20e !! Tänk va nära .-) fast 6 år mellanrum =)

Ja har en son född 2002 som haft varan vecka men nu bor han hos sin pappa (nära mej ) han ville de , vi hörs då och då , Ringer & ses då och då!

Dotter har med en annan , fick henne 2008 , har henne varann vecka ... än så länge !

Va kul me rul , ja ska om 4 dagar  ....

Har tredje barnet i magen med min fästman , fast vi vatt ihop ett bra tag innan vi valde skaffa barn !
    Jag har 7 år mellan mina, Wilma är född på skottdan den 29 feb -00 och Vanna 13 februari 2007.

Nu blir det äntligen en sommarbebis, så man kan ha ett sommarkalas i trädgården... (vi alla fyller tidigt på våren, jag fyller den 2 april som sista person i fam).
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-19 13:42:07 följande:
    Har inte haft någon molande värk alls! men där emot sammandragningar varje kväll.
    Men du är säkert mycket mer aktiv än vad jag är... Jag har som sagt ett väldigt lugnt och bekvämt jobb, allt går långsamt och när jag är ledig så är det kanske lite väl mycket soffläge ;) så stress och en massa måsten finns inte i min vardag. Kan de vara skillnaden tror du? Nu har du jof. haft fullt upp med kalas och bröllop så detta kanske är straffet?
    Dags att införa lite välförtjänt vila ;)
    Mitt jobb , sitter stilla , gör lite mat , städar lite , är pers. assistent !
    De inte " tung o krävande " som min chef säger!
    Skolan har jag men den är superlugn!!
    Läser hemma när jag ej roak dit och skolan när jag orka!
    Jobba 8 dygn i månaden.

Sliter inte hemma mkt , min sambo gör mkt för mig just nu!
    Men ibland får man göra lite själv då man ensam hemma ....

Var hos min syster 19.00 i fredes på kalas , de va lugnt , stressa ej ! Bröllop igår tog de me lugnt.
    Har inte mina barn hemma i heller .... ligger kolla tv / data !!

Hatar och gnälla. Men inte haft någon gravidtet som denna. Får ont bara jag ligger ner blir lite värre om man gör något. Tvätta bara två maskiner. Tvungen ha underkläder. Mat måste ha. Dammsuga pga grus i hela hallen . Haft hård mage , sd sen vecka 15 . Men då kom de och gick. Men vecka 16 till 17 kom de och de känns. Varar 1 till 4 min. Vecka 18 kommer de och varar mellan 1 till 9 min. Vissa känns bara svagt. Andra ont. Och andra super ont. Ska till läkaren på tisdag. Sen rul på torsdag.
    Kan komma oavsett om jag stilla , går , duschar m.m
    Känns som ryggen ska gå av och magen är ont ännu !
    Jag kanske känslig vet ej. Men prata med bm förra veckan då jag hade haft några sd som kändes en del. Jag fick tid läkaren nu på tisdag. Och den här molande mens värken i magen haft sen i morse är de normalt ha de. De ligger där bak och gnager. Svårt förklara. De värst med smärtan. Magen blir hård mellan åt varar olika länge. Men de gör ont i magen mot ryggen. De ej hänt innan. Bara varit centrum kring magen. Ej upplevt sådant här tidigt därför dumma frågor ibland.
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-19 13:47:23 följande:
    Jag har 7 år mellan mina, Wilma är född på skottdan den 29 feb -00 och Vanna 13 februari 2007.

Nu blir det äntligen en sommarbebis, så man kan ha ett sommarkalas i trädgården... (vi alla fyller tidigt på våren, jag fyller den 2 april som sista person i fam).
    Ja kul me sommar bebis lite skillnad :)
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • down under

Min stora kille har en annan pappa, men pappan bor i Australien så jag har ensam vårdnad!
    Skulle inte klara av att vara utan honom varannan vecka!

Lilltjejen har samma pappa som den lill* i magen..

• Trolla75
    down under skrev 2012-02-19 16:35:17 följande:

Min stora kille har en annan pappa, men pappan bor i Australien så jag har ensam vårdnad!
    Skulle inte klara av att vara utan honom varannan vecka!

Lilltjejen har samma pappa som den lill* i magen..

Jag har också ensam vårdnad om min stora, fast hennes pappa bor betydligt närmare (knappt 45 min resväg). Men hon är inte där mer än 3-4 gånger/ år för det...

Jag har aldrig bloggat, vet inte om jag skulle ha något intressant att skriva ner varje dag?

Däremot följer jag gärna Elvabarnsmamman Mirkas blogg ... Min favorit just nu!
    blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/page/2/
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • EllaBella02

Hej brudar! 
    Är det någon mer som känner att man börjat svullna lite i händer och fingrar och så?

Kram på er! 

• nilepile89

E det någon mer som har sån jobbig nästäppa växlar mellan täppt och snuvig tappar smaken varje dag och blod när man snyter sig uuuh. Annars känner jag fortfarande bara ömma bröst och molvärk går in i v 18 imorrn. :)

Svar på tråden Juli bebis 2012