• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Feah
    EllaBella02 skrev 2012-02-17 20:45:03 följande:
    Nu har jag dock fått en ny noja...

Det är att jag ska ha fått havandeskapsförgiftning... jag tycker själv att jag har svullnat lite i kroppen och sen har jag haft klåda som fasiken på mina lår ( eller framför allt 1 av dom..  ) framför allt de senaste dagarna.. men går det inte över får jag ringa till BM igen i slutet på nästa vecka och se om de kan ta lite prover...
    Jag har också klåda på låren, men börjar tro att det är för att jag gått upp i vikt där och att huden därför tänjs lite.  Det liksom sticks som av små hårstrån över hela så man blir tokig! Inte hela tiden, utan ibland. Hjälper inte att smörja heller.
    Trolla75 skrev 2012-02-17 20:57:09 följande:
    Jag hade ju en fruktansvärd huvudvärk för någon vecka sedan... var också rädd att det kunde vara havandeskapsförgiftning, men på VC sa sköterskan att de var i tidigaste laget för att utveckla preeklampsi.
    Check! Jag har också haft sprängande huvudvärk för några veckor sedan som höll i sig i 3-4 dagar, och som alvedon inte bet på. De tog alla möjliga prover (inkl bihåleröntgen) men hittade inget, så hypotesen är migrän. Bekanta till mig har berättat om migrän som kan "plötsligt komma" under en graviditet, så det kan vara det. Peppar peppar så har det varit lugnt sen dess.

Det är otroligt vad man blir "allmänbildad" på krämpor när man är gravid.  Flört  Idag har jag nästan svimmat två gånger, en gång före frukost och en gång på jobbet. Hamnade på golvet med kraftig yrsel och illamående. Fick skjuts till akuten och har tack vare sköterskor och internet fått lära mig nya saker om blodvärden, nerver och kroppspulsådrar. Fortsatta prover imorgon, men just nu känns det OK.

Hej vecka 21!
  • Engla80
    EllaBella02 skrev 2012-02-20 13:43:53 följande:
    Jag håller med dig i allt du säger! : ) 

Igår freakade jag ur totalt på min stackars sambo. Det är som att jag inte kan kontrollera mig alls längre... och såklart är man orolig från och till, men nu när man känner bebisen någon gång per dag så blir man ju lugnare, förutom då att jag nojjat lite över HF... : )

Skönt att höra att någon mer känner sig svullen... 

Men som sagt! Halvvägs idag.. 20+0 och nu räknar vi neråt till Juli!! : )
    Skönt att man inte är ensam om att inte dansa på rosa moln...  Kan man dra täcket över huvudet och komma fram först till förlossningen? Flört
    Trolla75 skrev 2012-02-20 14:11:39 följande:
    Allt såg bra ut, men surkärringen vägrade knysta om könet! Skrikandes

De skulle absolut inte slösa tid på detta menade hon på... Men hon och en elev kikade runt i över 40 minuter... snacka om slöseri med tid! men jag grät inte... tyckte det va spännande! Pappa & storasyster va med och det gick som sagt bra.
     Men vad jag kunde se i alla fall inte så skymta jag då inte någon snopp... Så vi får väl se om jag far i väg på något köns-ul... men det är bara det att man får vänta till efter v30 har jag för mig?
    Skönt att allt va bra men trist att ni inte fick veta vad det blir nu när ni så gärna ville! På kliniken i Malmö så kan man kolla kön med 99% säkerhet från och med v 18. Är dom osäkra eller om babyn vägra visa så får man en ny tid utan extra kostnad. Men så kostar det från början också 1000,- för vanligt och lite till för 3D
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-02-17 09:57:18 följande:
    Ja jisses, ni blir en riktig storfamilj nu, snygg bil!!!Vi blir ju "bara" 5 så jag kommer fortsätta kuska runt i min älskade Saab 9-5, det är ju inte jätteofta vi knör in oss allihopa men det funkar, tycker det är gott om plats speciellt när det är jag som kör! Hahaha...-Idag ska jag klippa mig, åh va skönt det ska bli! har inte klippt mig sedan oktober... lite väl långt mellan varven...Ja du nu är det snart måndag och RUL, hoppas helgen går fort... men det tror jag, vi ska på kalas både lör & sön.Jag vet inte om gubben vill veta könet? jag vill!!! med lillasyster ville han inte veta! Men jag får förklara att det har med praktiska saker o göra! Men helt ärligt så tror jag inte att de berättar på vårt sjukhus, NÄL -Trollhättan.Jasså ni fick inget 100%igt svar på könet? att de då vågar säga nått?Jag hoppas i alla fall på en tjej, det skulle underlätta att jag slipper köpa allt nytt... Missförstå mig nu rätt.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ

Tack så mycket ! Jag är SÅ nöjd med bilen. Skit skönt med en ny. Vad kul att det gick bra på RUL. Blev du flyttad nåt? Tråkigt att hon var så grinig angående könet. Ni har varit riktigt flitiga på att skriva här under helgen =o). Själv har vi handlat lite babny grejer och bara myst. Lilltjejen kommer hem imorgon igen efter en helg hos farmor och farfar. Ja, jag tyckte oxå det var kite konstigt att hon sa att det lutar åt en tjej men att hon inte var helt 100. Men jag hoppas kunna få se på TUL i mitten av April istället. Blev du fin i håret då =o)
  • Woogie

Idag är jag såååååå trött! Det kom efter lunch och vill inte ge sig... Iofs var vi på 60-årskalas i lördags och kom lite efter med sömnen efter det, men vi kom i säng redan vid halvnio igårkväll, så det borde ge sig snart tycker jag :o)

Jag har känt bebisen väldigt mycket idag och det är ju trevligt! Fick se UL-bilder från min svägerskas UL (hon som ska ha samtidigt med oss), men de hade medvetet inte kollat kön. De har en av varje och det här ska vara sista barnet, så hon höll sig. Det är ju vårat sista också, men jag har ju två pojkar, så jag tror inte att jag kan hålla mig. Särskilt inte eftersom bådas familjer och alla vänner undrar. Vi tror dock båda två på en pojke till, men jag tror att det är mycket för att vi inte ritkigt kan tänka oss något annat. På fredag lunch får vi kanske veta... :o) Någon annan som har kåda i korsryggen och på undersidan/sidan av brösten? Jobbigt... Men det brukar lindra att smörja iaf.
    Nu ska jag till kiropraktor och sedan hem och mysa. G är hos sin mormor och morfar både den här och nästa vecka, så det är ju lite tomt... Men det köper lite tid på morgonen att inte köra honom till skolan.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • snoffsan08
    Engla80 skrev 2012-02-20 16:03:50 följande:
    Skönt att man inte är ensam om att inte dansa på rosa moln...  Kan man dra täcket över huvudet och komma fram först till förlossningen?
    X skrev följande: (signaturer och tider i citat är dolda tills vidare)
    Allt såg bra ut, men surkärringen vägrade knysta om könet! De skulle absolut inte slösa tid på detta menade hon på... Men hon och en elev kikade runt i över 40 minuter... snacka om slöseri med tid! men jag grät inte... tyckte det va spännande! Pappa & storasyster va med och det gick som sagt bra. Men vad jag kunde se i alla fall inte så skymta jag då inte någon snopp... Så vi får väl se om jag far i väg på något köns-ul... men det är bara det att man får vänta till efter v30 har jag för mig?
    Skönt att allt va bra men trist att ni inte fick veta vad det blir nu när ni så gärna ville! På kliniken i Malmö så kan man kolla kön med 99% säkerhet från och med v 18. Är dom osäkra eller om babyn vägra visa så får man en ny tid utan extra kostnad. Men så kostar det från början också 1000,- för vanligt och lite till för 3D

OJ, det var dyrt! På Mama Mia kostar det "bara"650 för att göra ett TUL/kolla kön. Jag känner oxå igen mig i det du skrev tidigare om att man inte känner sig speciellt "sexig" och så just nu. Min man och jag har tjaffsat otroligt mycket under denna graviditet, inge kul alls. Det var skönt för oss att vara helt barnfria nu i helgen dock, så vi bara fick rå om varandra. Känns motigt just nu =o(, men det blir bättre, hoppas jag.
  • Trolla75
    Jag var så besviken på hemvägen att jag inte fått reda på vad det var för kön, gubben frågade då...
    -Har du allt till en nyfödd tjej? -Ja, var mitt svar.
    -Har du något som passar nyfödd kille? - Nepp, inte ett enda plagg, svarade jag.
    -Då kan du ju köpa en uppsättning pojkkläder på tradera, som räcker till första veckan... Smart gubbe! ;)
    Jag å storasyster åkte tillbaka in stan efter vi lämnat av gubben hemma och shoppade loss lite söta pojkkläder... så nu är vi garderade med 3 omlottbodysar och ett par supersöta små tunna jeans... känner mig riktigt nöjd!

-Datumet som jag haft stämde in med datumet vi fick i dag, så jag blir kvar på den 20e juli Skrattande
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-20 16:43:18 följande:
    OJ, det var dyrt! På Mama Mia kostar det "bara"650 för att göra ett TUL/kolla kön. Jag känner oxå igen mig i det du skrev tidigare om att man inte känner sig speciellt "sexig" och så just nu. Min man och jag har tjaffsat otroligt mycket under denna graviditet, inge kul alls. Det var skönt för oss att vara helt barnfria nu i helgen dock, så vi bara fick rå om varandra. Känns motigt just nu =o(, men det blir bättre, hoppas jag.
    Barnmorskegruppen i Göteborg är privat, gjorde köns-UL där i dec 2006 och då kostade det 800:-
  • FruSandra
    Bragdoll skrev 2012-02-19 12:52:14 följande:
    Å, vilka mailade du? Babyproffsen eller de som gör själv boxen? Egentligen spelar det inte så himla stor roll, men det är ju taskig reklam att de ger kuponger och tidningar som gått ut. Ja mitt nummer av tidningen var också från förra året,

Jag mailade de som gjort själva boxen domblev VÄLDIGT tacksamma att jag gjorde de :D

Men hade jag inte varit sjukskriven och haft all tid i världen hade jag aldrig orkat bry mej :S 
  • nilepile89

Idag välkomnar jag v 18 :) nu e det bara 9 dagar kvar till rul men det känns som en evighet. Att man redan är i v 19 när det görs. Vad roligt att ni har haft lyckade rul :) jag hoppas att de skall kunna se könet men jag får nog inte reda på det står så tydligt att det inte ingår i undersökningen, östra sjukhuset i Göteborg :)

• Trolla75
    nilepile89 skrev 2012-02-20 19:29:22 följande:
    Idag välkomnar jag v 18 :) nu e det bara 9 dagar kvar till rul men det känns som en evighet. Att man redan är i v 19 när det görs. Vad roligt att ni har haft lyckade rul :) jag hoppas att de skall kunna se könet men jag får nog inte reda på det står så tydligt att det inte ingår i undersökningen, östra sjukhuset i Göteborg :)
    Blir så trött på att det skiljer sig så mellan Landsting emellan... vissa berättar mer än gärna medan andra håller hårt på sina principer...

Tummen ner till Västra Götaland!
Svar på tråden Juli bebis 2012