EllaBella02 skrev 2012-02-17 20:45:03 följande:
Nu har jag dock fått en ny noja...
Det är att jag ska ha fått havandeskapsförgiftning... jag tycker själv att jag har svullnat lite i kroppen och sen har jag haft klåda som fasiken på mina lår ( eller framför allt 1 av dom.. ) framför allt de senaste dagarna.. men går det inte över får jag ringa till BM igen i slutet på nästa vecka och se om de kan ta lite prover...
Jag har också klåda på låren, men börjar tro att det är för att jag gått upp i vikt där och att huden därför tänjs lite. Det liksom sticks som av små hårstrån över hela så man blir tokig! Inte hela tiden, utan ibland. Hjälper inte att smörja heller.
Trolla75 skrev 2012-02-17 20:57:09 följande:
Jag hade ju en fruktansvärd huvudvärk för någon vecka sedan... var också rädd att det kunde vara havandeskapsförgiftning, men på VC sa sköterskan att de var i tidigaste laget för att utveckla preeklampsi.
Check! Jag har också haft sprängande huvudvärk för några veckor sedan som höll i sig i 3-4 dagar, och som alvedon inte bet på. De tog alla möjliga prover (inkl bihåleröntgen) men hittade inget, så hypotesen är migrän. Bekanta till mig har berättat om migrän som kan "plötsligt komma" under en graviditet, så det kan vara det. Peppar peppar så har det varit lugnt sen dess.
Det är otroligt vad man blir "allmänbildad" på krämpor när man är gravid.

Idag har jag nästan svimmat två gånger, en gång före frukost och en gång på jobbet. Hamnade på golvet med kraftig yrsel och illamående. Fick skjuts till akuten och har tack vare sköterskor och internet fått lära mig nya saker om blodvärden, nerver och kroppspulsådrar. Fortsatta prover imorgon, men just nu känns det OK.
Hej vecka 21!