• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

I morgon går jag in i v. 19 Skrattande idag är det (17+6) tycker tiden har gått såååå fort!

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • EllaBella02

Idag har vi varit på vårat RUL!! Allt såg bra ut, och jag vart inte flyttad någonting. Däremot så ville bebis inte visa vad den hade mellan benen så det får bli en överraskning längre fram istället... : )

Nu har jag dock fått en ny noja...

Det är att jag ska ha fått havandeskapsförgiftning... jag tycker själv att jag har svullnat lite i kroppen och sen har jag haft klåda som fasiken på mina lår ( eller framför allt 1 av dom..  ) framför allt de senaste dagarna.. men går det inte över får jag ringa till BM igen i slutet på nästa vecka och se om de kan ta lite prover...

Att man alltid ska vara nojjigt får någonting alltså!! : )

Men skönt att se att bebisen i alla fall mådde prima! : ) 

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-17 20:45:03 följande:
    Idag har vi varit på vårat RUL!! Allt såg bra ut, och jag vart inte flyttad någonting. Däremot så ville bebis inte visa vad den hade mellan benen så det får bli en överraskning längre fram istället... : )

Nu har jag dock fått en ny noja...

Det är att jag ska ha fått havandeskapsförgiftning... jag tycker själv att jag har svullnat lite i kroppen och sen har jag haft klåda som fasiken på mina lår ( eller framför allt 1 av dom..  ) framför allt de senaste dagarna.. men går det inte över får jag ringa till BM igen i slutet på nästa vecka och se om de kan ta lite prover...

Att man alltid ska vara nojjigt får någonting alltså!! : )

Men skönt att se att bebisen i alla fall mådde prima! : ) 
    Jag hade ju en fruktansvärd huvudvärk för någon vecka sedan... var också rädd att det kunde vara havandeskapsförgiftning, men på VC sa sköterskan att de var i tidigaste laget för att utveckla preeklampsi.

Positiva tankar nu! går man o tror någonting riktigt starkt/mycket så kan det säkert bli så och det är ju inget man vill önska sig...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Bragdoll

Har varit och hämtat ut babybox. I absolut tidigaste laget, jag vet, men jag var så extremt nyfiken på vad som fanns i
    Var och hämtade på Babyproffsen och kikade på lite saker samtidigt. Sambon ville köpa ungefär allting, trodde aldrig han skulle intressera sig för barnvagn (vi har en som mina två andra barn har haft) men han gick och kollade och kände och tyckte att vi kanske skulle ha en ny ändå

Tyckte rent spontant att Babyproffsen var trevligare än Barnens Hus, men det beror kanske på att Babyproffsen är inriktat på Baby endast.. Barnens hus är ju så jäkla stort!! 

Kul också med alla lyckade RUL, Hoppas ni som är kvar ska få fina uuplevelser också :)  

• EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-02-17 20:57:09 följande:
    Jag hade ju en fruktansvärd huvudvärk för någon vecka sedan... var också rädd att det kunde vara havandeskapsförgiftning, men på VC sa sköterskan att de var i tidigaste laget för att utveckla preeklampsi.

Positiva tankar nu! går man o tror någonting riktigt starkt/mycket så kan det säkert bli så och det är ju inget man vill önska sig...

Du har rätt!! Jag ska försöka att släppa det och bara vara istället.. Det som händer det händer och det är ingen ide att oroa sig innan man vet säkert att man har någonting.... :  )

Bebis var supersöt och hur busig som helst! Mest busig över att den vägrade visa vilket kön det var.. : )

Tack för peppet!!  Kram!

• Jamtlandstaus

Igår var jag hos barnmorskan för första gången sedan inskrivningen. Fick lyssna på lill-tjejans hjärtslag o tog blodprov.
    Sockret fint men järnvärdet har börjat dala så lite järntabletter intas nu. Köpte hydrokortisonsalva mot klådan o magnesium mot sendragen...hoppas jag snart blir piggare o får mindre klåda o kramp!!
    20+0 idag, 50% gjort

• Jamtlandstaus
    Bragdoll skrev 2012-02-17 22:32:48 följande:
    Har varit och hämtat ut babybox. I absolut tidigaste laget, jag vet, men jag var så extremt nyfiken på vad som fanns i
    Vad innehöll den?
  • Bragdoll
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-18 22:32:36 följande:
    Vad innehöll den?
    Haha vågade inte berätta det i förra inlägget för jag tänkte att ni kanske vill kolla själva. Men hur som helst i min box fanns det: En blöjhink (en rejäl!!), en liten tygskallra som man fäster runt handleden, två nappar, ett comviq kontantkort, blöjprover och tvättservetter. Samt en massa kuponger som dessvärre hade gått ut i datum.. hmm..
  • Hallonmusen83

I fredags firade jag min syster som fyllde år och hennes sambo som fyllde år, min son va me där för han fyllde igår men ja skulle bröllop.
    O imorron fyller dottern år.

Ngn annan här inne som har annan pappa till barnet i magen eller utanför magen ???

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012