• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-02-25 13:32:26 följande:
    Har också blogg förresten, men det har inget med bebisar eller mig själv att göra, bara mitt bakande... :

dreamcakemaker.blogspot.com 
    Helt fantastiska tårtor verkligen! (förutom snopptårtan hahah, den var snudd på äcklig hahaha) såg att du bor i GBG också, kan man anlita dig till tårtbak då möjligen? 
  • mousetrap
    Emmizen80 skrev 2012-02-25 13:41:09 följande:
    Hej. Första gången jag skriver här. Har följt tråden länge men inte vågat mig på att skriva med er här. Har bf den 16/7. Har en dotter född dec 2006. Har försökt att få till syskon under många år. Denna grav kom till efter andra pergotime/ovitrelle behandlingen. Privat Ivf skulle startat nu i mars. Graviditeten känns för bra att bra sann, kan inte njuta fullt, är för orolig hela tiden att något ska gå på tok. Vul såg bra ut, likaså Kub/nupp. Ul på fredag den 2e mars. Är 31 år och bor i Linköping.
    Grattis, och välkommen hit! 
  • Trolla75
    Maryveken skrev 2012-02-25 10:22:19 följande:
    Haha, jag gick också upp mycket förra gången. Från 52 till 77. Så jag vet inte.
    Jag skulle säga att ni kan vara rätt lugna än så länge ;)

Nu kom jag ner till relativt låg vikt igen (56)innan jag märkte att jag var gravid på nytt men.. 
    Jag har hittills gått upp 9 kilo. V19+6. Så jag antar att det kommer att sluta på minst lika mycket denna gång.
    De säger ju att man går ner mycket när man ammar, man vi som inte gör det då, sicken otur, haha! :) 

Förresten, jag köpte mig ett par stödstrumpor på Lindex igår, som jag sen sov med. Vilken hit!! :) Benen höll inte på att sprängas i morse när jag sprang upp till sonen! Tjohej! :)
    Gott att benen mådde bättre! men det är ingen hit att sova med stödstrumpor om det är sådana som sitter åt som berget...
    Då är det bättre att ha dom på dig din vakna tid och sedan lägga en tjock kudde under madrassen som höjer fotänden... det hjälper blodflödet i benen.

Kan inte säga det många gånger nog, men det är kolhydraterna som gör att man samlar på sig vätska i kroppen!
     -Jag hade anklar som stockar innan jag började med LCHF och nu är dom precis som det ska va!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MissMurrig

Tack alla, vad snälla ni är! Jo jag bakar allt själv, är självlärd, men går en utbildning nu så att jag har grunderna om jag skulle starta eget. Känns inte som en utbildning fick, står och gör tårtor och bakelser på löpande band på praktiken

• Maddetj87

Ja det var synd snoffsan, men jag kommer nog hänga kvar i tullinge en del :) Såg på din profil att detta va ditt 4:e barn, va kul :) själv har jag en treåring hemma!

• EllaBella02

Vi var på IKEA igår och försökte utnyttja erbjudandet, köp en madrass få en spjälsäng.. Tror ni det fanns några kvar eller? : ) Näää... 

De hade väl typ 30 stycken eller nåt säkert... : )

Så det blir som planerat.. vi lånar en säng i stället och köper ny madrass och allt annat i tygväg.. Känns onödigt att köpa en säng när vi får låna en... : )

Nästa helg ska vi åka och titta på en begagnad vagn som en kompis kanske ska sälja.. En Emmaljunga mondial white leatherette med sportchassi. De har även en bilbarn stol i samma serie så man kan sätta fast med adapter på chassit också.... vi får se.. är priset bra klipper vi nog till... 

Annars blir det som planerat en ny Kronan i stället.

Kram på er brudar!! 

• snoffsan08
    Maddetj87 skrev 2012-02-26 07:17:25 följande:
    Ja det var synd snoffsan, men jag kommer nog hänga kvar i tullinge en del :) Såg på din profil att detta va ditt 4:e barn, va kul :) själv har jag en treåring hemma!
    Trevligt =o) Är du född och uppvuxen i Tullinge? Ja, precis, det blir 4e och sista ;o) Har haft foglossning sen v:9 och den gör sig bara mer och mer påmind. Men har ju snart gått halvtid, så nu rullar det väl förhoppningsvis på rätt så bra fram till dom sista veckorna iaf hoppas jag. Exakt när var det du var beräknad nu igen? I slutet va? Vad kul med en liten 3åring =o) Tjej eller kille? Vilken månad är h*n född? Dom är ju rätt charmiga i den åldern.Min 3åring snackar HELA tiden =o) Kommer ibland med dom mest roliga kommentarerna, synd att man inte kommer ihåg att skriva upp dom.
Svar på tråden Juli bebis 2012