• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02
    snoffsan08 skrev 2012-02-26 19:29:14 följande:
    Skulle aldrig köpa babyskydd beggat av någon jag inte känner. Men känner dom vi köpte vårt ifrån, så jag vet att den inte är krockad.
    Inte vi heller, men vi ska nu ev. köpa ett av ett par vänner till oss som köpte sitt förra året och vi vet med säkerhet att det inte har blivit krockat...
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:15:55 följande:
    Jag håller med dig.. har känt / känner precis likadant, men nu börjar det släppa lite allt eftersom det syns mera... Har ju typ en jättemage, så nu kan kan man inte behålla det för sig själv längre på jobbet och så heller... 

Men jag tror att jag var typ i v 18-19 när de på jobbet fick reda på det.

Går du på Storken eller vanliga mödravården? 
    jag går på storken, den här gången. hade hört mkt gott om den från vänner och bekanta. Gick på kvinnohälsan 2006. Det som är smidigt med storken är ju att de även gör alla ultraljuden, så man slipper åka upp till sjukhuset.

Vart går du?
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-02-25 16:43:20 följande:
    Helt fantastiska tårtor verkligen! (förutom snopptårtan hahah, den var snudd på äcklig hahaha) såg att du bor i GBG också, kan man anlita dig till tårtbak då möjligen? 
    Jag har svarat dig i din inbox.
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 20:20:08 följande:
    jag går på storken, den här gången. hade hört mkt gott om den från vänner och bekanta. Gick på kvinnohälsan 2006. Det som är smidigt med storken är ju att de även gör alla ultraljuden, så man slipper åka upp till sjukhuset.

Vart går du?
    Jag går också på Storken! : ) Ska ni med i föräldragruppen nu på tisdag då eller? 
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:15:55 följande:
    Jag håller med dig.. har känt / känner precis likadant, men nu börjar det släppa lite allt eftersom det syns mera... Har ju typ en jättemage, så nu kan kan man inte behålla det för sig själv längre på jobbet och så heller... 

Men jag tror att jag var typ i v 18-19 när de på jobbet fick reda på det.

Går du på Storken eller vanliga mödravården? 
    ja gjobbar på förskola och mina kollegor vet, men jag försöker "gömma" mig i stora tröjjor för föräldrar. Mne börja inse att det inte går längre. jag får många blickar, men ännu har ingen sagt något till mig. Är nog bara en tidsfråga.
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:21:19 följande:
    Jag går också på Storken! : ) Ska ni med i föräldragruppen nu på tisdag då eller? 
    det har vi inte fått någon information om att det går en sådan grupp.... har bara varit där en gång på inskrivning och min bm nämnde inget om det. du kanske är längre gången än mig? Jag ska dit på fredag och göra ul, är då i v 21.

var bor ni i Linköping?
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 20:25:20 följande:
    det har vi inte fått någon information om att det går en sådan grupp.... har bara varit där en gång på inskrivning och min bm nämnde inget om det. du kanske är längre gången än mig? Jag ska dit på fredag och göra ul, är då i v 21.

var bor ni i Linköping?
    Nä, men ring och kolla med dom för jag tror att du borde vara med i våran också.. Jag är i v 21+0 idag... så jag är ju bara en vecka före dig...

Tror att de har alla som ska ha samma månad i samma föräldragrupp... Så vi har ett datum nu i Feb och ett i Maj.. de missade säkert bara att säga det till dig..

Vi bor lite utanför Malmslätt.. mot Vikingstad... Är du född 80 så är vi samma årskull också... : ) 
  • Emmizen80
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 20:28:11 följande:
    Nä, men ring och kolla med dom för jag tror att du borde vara med i våran också.. Jag är i v 21+0 idag... så jag är ju bara en vecka före dig...

Tror att de har alla som ska ha samma månad i samma föräldragrupp... Så vi har ett datum nu i Feb och ett i Maj.. de missade säkert bara att säga det till dig..

Vi bor lite utanför Malmslätt.. mot Vikingstad... Är du född 80 så är vi samma årskull också... : ) 
    Det ska jag höra med dem om, men tisdag dagtid kan jag inte.

Samma års kull och ingen av oss bor inne i stan :) Vi bor på landet utanför Linghem. Kanske blir babyfika till sommaren Tungan ute
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-26 20:32:56 följande:
    Det ska jag höra med dem om, men tisdag dagtid kan jag inte.

Samma års kull och ingen av oss bor inne i stan :) Vi bor på landet utanför Linghem. Kanske blir babyfika till sommaren Tungan ute
    Det är på kvällen mellan 17-19.. : )  

Ja det måste det absolut bli tycker jag!! : )  
  • SaJo81

Vi har inte investerat i sängen som alla verkar gjort då vi har två likadana i pojkarnas rum, visserligen sover dom fortfarande i dem fast utan spjälor, vi tänkte istället uppdatera deras sängar till juniorsängar och så får nr 3 en av spjälisarna sen ska vi ge bort den andra till några nära vänner som också väntar barn, lite som tack för allt dom gjort för oss med=)

Synd att det inte är erbjudanden på Kritter Juniorsäng istället för dem ska vi ha!

Svar på tråden Juli bebis 2012