• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    Maryveken skrev 2012-02-25 10:22:19 följande:
    Haha, jag gick också upp mycket förra gången. Från 52 till 77. Så jag vet inte.
    Jag skulle säga att ni kan vara rätt lugna än så länge ;)

Nu kom jag ner till relativt låg vikt igen (56)innan jag märkte att jag var gravid på nytt men.. 
    Jag har hittills gått upp 9 kilo. V19+6. Så jag antar att det kommer att sluta på minst lika mycket denna gång.
    De säger ju att man går ner mycket när man ammar, man vi som inte gör det då, sicken otur, haha! :) 

Förresten, jag köpte mig ett par stödstrumpor på Lindex igår, som jag sen sov med. Vilken hit!! :) Benen höll inte på att sprängas i morse när jag sprang upp till sonen! Tjohej! :)
    Ja, men då var du ju liten till att börja med iaf... Usch, började på 66kg, och går jag upp lika mycket som sist blir det ju 84! Men jag är ju en av dem som går ner mycket när jag ammar, eller det var så med första. All vikt var borta efter 4 månader... Me ndå är det ju höst iaf, när ungen kommer ut är det ju JULI, mitt i sommaren, jag älskar att sola och bada, men att ha massa extravikt PLUS degmagen är ju ingen hit på beachen...  Men får försöka se framåt och sikta på beachen 2013 istället kanske.
  • Emmizen80

Hej. Första gången jag skriver här. Har följt tråden länge men inte vågat mig på att skriva med er här. Har bf den 16/7. Har en dotter född dec 2006. Har försökt att få till syskon under många år. Denna grav kom till efter andra pergotime/ovitrelle behandlingen. Privat Ivf skulle startat nu i mars. Graviditeten känns för bra att bra sann, kan inte njuta fullt, är för orolig hela tiden att något ska gå på tok. Vul såg bra ut, likaså Kub/nupp. Ul på fredag den 2e mars. Är 31 år och bor i Linköping.

• EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-02-25 13:41:09 följande:
    Hej. Första gången jag skriver här. Har följt tråden länge men inte vågat mig på att skriva med er här. Har bf den 16/7. Har en dotter född dec 2006. Har försökt att få till syskon under många år. Denna grav kom till efter andra pergotime/ovitrelle behandlingen. Privat Ivf skulle startat nu i mars. Graviditeten känns för bra att bra sann, kan inte njuta fullt, är för orolig hela tiden att något ska gå på tok. Vul såg bra ut, likaså Kub/nupp. Ul på fredag den 2e mars. Är 31 år och bor i Linköping.
    Grattis till bebisen och välkommen hit!

Du är inte den enda som är orolig av dig så välkommen att oroa dig tillsammas med oss! : ) 
  • enilorac81
    MissMurrig skrev 2012-02-25 13:32:26 följande:
    Har också blogg förresten, men det har inget med bebisar eller mig själv att göra, bara mitt bakande... :

dreamcakemaker.blogspot.com 
    Är det du som bakar allt?? Shit vad du är duktig, jag är imponerad!!
  • enilorac81

Jag är i vecka 20+5 och har hittils gått upp 3,5 kg, det är min första så kilona kommer väl snart. Startvikt 67 kg/168 cm lång. . . utgår från att jag är "Normalbyggd"

• snoffsan08

Stort grattis till ni som haft lyckade RUL! Välkomna ni nya. synd att du ska flytta från Tullinge Maddetj87, jag bor i Grödinge. Det här med lång eller kort ärmat på sommaren, tror det är bra med lite tunnare långärmat och långbyxor, så det skyddar mer mot sol och så. Man ska ju ha dom i skuggan iofs, men iaf. Tunn mössa är super viktigt oxå trots värmen. Jag tyckte det var svårt med 3an som e född i juni, då 1an och 2an är födda i november resp feb. Men det gick bra, man får använda sitt sunda förnuft. Skönt å se oxå att jag inte är den enda som nästan "boat" klart så tidigt. Jag måste börja sticka igen så jag kan fördriva dagarna med annat. Jag har dessvärre ingen blogg.

Svar på tråden Juli bebis 2012