• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Låg vaken till omkring 4.30 och kl ringde 8.00. Känner mig kanske inte jättetrött precis, ligger ju här med datorn på magen Flört

Hallonmusen83 skrev 2012-02-24 05:04:11 följande:
    sover skitkasst med
    Vi får försöka få bättre nattvanor helt enkelt!
    En liten skrev 2012-02-24 08:42:28 följande:
    Jag ska strax iväg och träffa en barnmorska för första gången. Här nere följs jag av gynekologen så jag vet inte vad som kommer ske hos barnmorskan. Men jag tror hon vill prata om förberedelser till förlossningen och annat. Vilket fall som heldst ska det bli spännande.

Vad ska ni göra för att förbereda er? Vi gick en föräldrakurs förra gången och det var trevligt. Den här gången har jag längtat efter simträningen sedan jag blev gravid så det hoppas jag att hon vet vart jag ska vända mig för att kunna delta i.

Har ni andra några förslag på vilka typer av kurser som är bra?
    Förberedelser; förra grav. blev vi erbjudna att gå föräldrakurs mest för gubbens skull då det var hans 1a. Men det var så dumma tider (tidig em och då jobbade han) så vi skippade den kursen. Nu blev vi inte erbjudna någon.
    Men däremot gick jag på mammavattengympa sist och det bad jag även att få göra nu! Så den börjar nu i april tror jag. 34 -gradigt vatten är inte helt fel! Det blir en skön vår!
    Maryveken skrev 2012-02-24 09:06:23 följande:
    Tack så mycket! :) Känns helt otroligt att vi ska få en flicka. Jag har drömt om det sen jag var typ fem år gammal, haha! :) Så nu med en av varje kan man ju inte få det bättre! :)

En liten - Jag har också gått upp en massa mer än under förra grav. Men jag tror det mest är vätska. För på fingrarna kan jag inte ha mina ringar och det pulserar i benen. Dags för stödstrumpor kanske. V20 nu.

Jag outade min grav. på facebook vid vecka 10. Hade gjort det tidigare om det inte var för att jag sökte så himla mycket jobb just då. Men jag har alltid varit öppen med allt. Som en bok. Man kan läsa sig till i stort sett allt i mitt liv =P Men sån är jag, utan min blogg vet jag inte vad jag hade gjort. Där har jag ventilerat allt från missfall till bröllopsångsest liksom..

Gällade förlossningsförberedelser så fick jag mitt snitt garanterat redan vecka 7 så jag kommer jag bara att dricka hallonbladste för att försöka minska blödningen. Jag vet inte varför jag ger mig på detta igen då det absolut inte fungerade förra gången. Jag önskar att vi fick gå på föräldrakurs då det är ett ypperligt tillfälla att träffa andra mamma och pappor i området. Vi kommer inte att få vara med i år då vi var listade förra året. Vi kunde dock bara vara med på en träff då för sen blev vi inlgade på NUS pga hotade förtidsbörd från vecka 24 =P

Och grattis till tvillingar! Vilken chock! :) 
    Va kul att din önskan gick i uppfyllelse!
    Jag hade också velat gå på föräldrakurs just för umgängets skull!

Angående vätska i kroppen... Den här graviditeten har jag fortf. kvar mina ringar och de sitter jättelöst, jag slipper också stödstrumpor som jag levde med hela förra graviditeten.
    Jag tror att detta beror på att jag äter minimalt med kolhydrater. Äter jag fel någon gång drar kroppen på sig en massa extra vatten och jag svullnar som en gris.

Själva förlossningsförberedelserna har jag inte tänkt på så mycket än...
    men jag måste dela med mig av en helt fantastisk tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483.html

Jag har varit utan smärtlindring vid bägge mina förlossningar, 1a hans det inte med, med 2a vägrade jag  testa lustgas då jag hatar att bli full (snurrig) så det gick bra...
    Nu min 3e så ska jag DYKA... det låter flummigt, men jag är bra på att slappna av! kika på länken här ovan...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Det är väl inget att be om ursäkt för =o) Vi är hr för att lyssna och stötta. Så du hade en problematisk förlossning sist? Får man fråga vad som hände? Jag skulle vilja passa på att rekomendera dom som bor i Stockholms området att åka till Big-Baby i Häggvik/Sollentuna och hämta ut en gratis baby-box. SÅ bra grejer i den. Saker samt rabattkuponger både på Big-Baby och ICA Maxi som ligger vägg i vägg. Jag bor på söder sidan av stan, men tog mig en tripp dit igår med en kompis i brist på annat. Passade på att storhandla på Maxå då bredvid. Blev lite billigare med kupongerna, om man nu ändå ska handla menar jag ;o)

Trolla75 skrev 2012-02-24 02:22:45 följande:
    Blir så trött på mig själv, varför kan jag inte somna!? Jag är trött men kommer inte till ro... Bara för att jag ska jobba i helgen tro?

Kommer inte kunna sova ut i morgon heller som jag hade velat... Ska köra stora tjejen till tåget, hon ska åka till Göteborg och gå på Göteborgs horse show på lördag och kommer hem på söndag igen.

& lillfisen ska upp och gå till dagis 8-12, men har jag tur så tar pappa och lämnar henne, hoppas på en pigg gubbe i morgon bitti (han är nog mer morgontrött än vad jag är) men han ligger ju o sover nu i alla fall och det är ju mer än vad jag gör!

God natt!
    önskar nattspöket Spöke

Vet hur du kände/känner. Jag hade en sån natt i förrgår, inge kul alls.

Hi hi hi, jag har redan börjat fixa med grejer. Lite tidigt kanske, men som sagt i brist på annat. Fick upp spjälsängen igår med madrass och skydd. Har i stort sett det mesta klart, väntar på barnvagnen som beställdes i förrgår bara. Den kommer i början av mars. =o)  
  • snoffsan08

Min lilla fick nåt tokryck och levde rövare igå kväll i magen. Riktigt kraftiga buffar faktiskt. Känns riktigt skönt att känna den varje dag nu Går in i V:20 imorgon.

Ja, det här med vikten ja, Jag fick hänga mina ringar runt halsen för några veckor sedan. Märker direkt om jaag gått utan stödstrumpor en dag. Min normalvikt ligger mellan 63-65, då jag mår som bäst. Med första barnet vägde jag 89 som mest, 2an 92kg och 3an 95kg, så jag  kan ju förbereda mig på 98kg denna gång då =o( Bara jag slipper 3 siffrigt. Får så SJUKT mycket vatten i kroppen.

Vad skönt med så varmt i er pool på vatten gympan trolla. Vi har bara 27,ISKALLT!! Måste röra på sig mycket för att få upp värmen.     

• momster

Snoffsan08 vi har oxå spjälsängen framme. Dottern anv ju den iofs fortfarande lite då och då. Vagn fixade jag för ca 1 månad sedan den står inne i sovrummet :) Det är nog bara baby skyddet vi har kvar att införskaffa av de lite större/dyrare sakerna.

I natt fick vi inte sova alls dottern kom in kl 12 i natt och somnade om runt 5 :(

• Engla80

Verkar va många som sover dåligt... Jag har inga problem att somna på kvällen men vaknar jag på natten sen så är det kört  Obestämd Dottern har 3 nätter i rad kissat ner sig och sängen så det har varit att gå upp och dra av allt och slänga in i maskinen, tvätta av ungen och ner med henne i våra sängar och sen har jag legat och tak tittat...

Inatt fick vi dock sova hela natten!! Skrattande Så skönt!

Förberedelser har vi inte börjat med alls... Skäms Känns så långt kvar! Men sen har vi ju mer eller mindre allt redan så det ska bara ställas iordning. Dock skulle jag vilja ha ett nytt babyskydd till bilen också behöver vi ju lite pojk kläder då det vi har kvar efter dottern är ganska flickigt även om det inte är rosa och tutinuttigt.

Va på ICA igår och kolla på kläderna med apor som någon nämnde. Sååå söta Glad Men funderade på om det funkar med lång ärm? Våra små kommer ju på somaren och är det varmt kanske man inte kan ha långärmat och långa byxben på dom, eller? Dottern kom ju i December så då va det bara långt som gälde men ska man ha kort nu?

• SaJo81

här är sömnen definitivt inget problem, slocknar i soffan innan nio nästan varje kväll och karln väcker mig för att flytta från soffan tillö sängen nån gång på kvällen/natten =) väcks av två pigga 2,5åringar vid 7-8tiden på morgonen sen=) och då är jag HUNGRIG!!!

• momster

Vi kör på både lång och kort ärmar och långbyxor då kvällarna kan vara lite kyliga.
    Har mycket lång kläder kvar om de skulle visa sig bli en tjej. annars blir det att köpa nytt.

Längtar så till måndag då vi ska på rul. Hoppas oxå de ser vad de blir för nått. Så blir det att stanna vid kupolen på hem vägen och kika lite kläder.

• En liten

Nej sömnen har jag inte heller problem med efter att jag bytt sida med mannen i sängen... ingen aning om varför men han bytte snällt.

Vi har inte heller gjort ordning någonting än, men jag kommer börja efter semestern nu i mars.

Nu har jag kommit hem från mitt barnmorske besök. Det är ett så kallat obligatoriskt besök men helt gratis (läkar besöken betalar jag och får ersatt endel av försäkringskassan men inte allt)

Hon var jätte trevlig och jag var förbered på 15-20 minuter så när jag kom därifrån 1 timme och 10 minuter senare tyckte jag att det var långt. Hon undersökte mig inte men pratade om allt från mina rättigheter, kostrekomendationer, förlossnings utbildningar, mitt jobb och annat. Jag fick mycket mycket information och en lista på minst 15 barnmorskor i området som har förberedelse kurser.
    Jag fick reda på att kliniken där jag är inskriven har flera "natur rum" för födseln om jag vill. Så jag ska kontakta någon barnmorska där med för att se vad de har för kurser att erbjuda.
    Här tar de verkligen hand om de blivande mammorna. Nu måste jag kolla om jag får gå en eller två kurser betalda av försäkringskassan här nere.

Hon sa även att min viktupgång som jag och mannen är oroliga över (knappt 5 kg) i 21 veckan är helt normalt så det var skönt att höra.

• chess07
    Maryveken skrev 2012-02-24 09:06:23 följande:
    Tack så mycket! :) Känns helt otroligt att vi ska få en flicka. Jag har drömt om det sen jag var typ fem år gammal, haha! :) Så nu med en av varje kan man ju inte få det bättre! :)
    Grattis till lilla tösen!!
    smulan12 skrev 2012-02-24 10:20:06 följande:
    V.21 idag. Känns himla skönt och skrutten far omkring som en liten tok. :) Har gått 5kg än så länge och mår oförskämt bra får jag nog säg. :)
    Vi går också in i v 21 idag! Så härligt med halvtid! Glad
Svar på tråden Juli bebis 2012