• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Maddetj87
    snoffsan08 skrev 2012-02-26 12:44:22 följande:
    Trevligt =o) Är du född och uppvuxen i Tullinge? Ja, precis, det blir 4e och sista ;o) Har haft foglossning sen v:9 och den gör sig bara mer och mer påmind. Men har ju snart gått halvtid, så nu rullar det väl förhoppningsvis på rätt så bra fram till dom sista veckorna iaf hoppas jag. Exakt när var det du var beräknad nu igen? I slutet va? Vad kul med en liten 3åring =o) Tjej eller kille? Vilken månad är h*n född? Dom är ju rätt charmiga i den åldern.Min 3åring snackar HELA tiden =o) Kommer ibland med dom mest roliga kommentarerna, synd att man inte kommer ihåg att skriva upp dom.

Nej jag kommer från sollentuna min man från huddinge så därför hamnade jag här :) du då?

Det är en pojke som är född på nyårsfton, när fyller din treåring år? Pojke eller flicka.

Jag är beräknad 27 juli och du? Ja jag har också haft foglossning sedan v6 då man längtar tills tjejen tittar ut.
  • snoffsan08

Jaha, där ser man =o). Jag är född och uppvuxen i Grödinge, så jag har inte kommit så långt ;o) Åh, då har han nästan precis fyll 3 då? Min 08a är en tjej, som blir 4a den 13/6. Ja, jag hade för mig att jag läste att du var beräknad då =o). Själv ligger jag bara 7 dagar tidigare än dig, så den 20e är jag beräknad till.. Först sa dom den 12/7, så jag blev lite besviken på RULet då dom flyttade fram mig 8 dagar. Åh, jag vet precis hur du har det, fy sjutton!! Vad har du för nåt som hjälper mot foglossningen? Jobbar du, eller är du sjukskriven nu? Jag har varit sjukskriven sedan v:10 och blir det fram till BF =o(. Vad kul att du oxå vet att ni får en tjej. Har ni kommit på något namn än?

• michelodeon
    EllaBella02 skrev 2012-02-26 12:40:35 följande:
    Vi var på IKEA igår och försökte utnyttja erbjudandet, köp en madrass få en spjälsäng.. Tror ni det fanns några kvar eller? : ) Näää... 

De hade väl typ 30 stycken eller nåt säkert... : )

Så det blir som planerat.. vi lånar en säng i stället och köper ny madrass och allt annat i tygväg.. Känns onödigt att köpa en säng när vi får låna en... : )

Nästa helg ska vi åka och titta på en begagnad vagn som en kompis kanske ska sälja.. En Emmaljunga mondial white leatherette med sportchassi. De har även en bilbarn stol i samma serie så man kan sätta fast med adapter på chassit också.... vi får se.. är priset bra klipper vi nog till... 

Annars blir det som planerat en ny Kronan i stället.

Kram på er brudar!! 
    Vi var till Ikea i fredags och då var dom slut :( fick veta att dom skulle få in 30 st till lördagen så sambon fick åka iväg och springa in så fort dom öppnade igår det var massor som stod och väntade på att få komma in så alla fick ingen då heller men sambon fick iaf tag på en . Tycker det är dåligt att dom inte bunkrar upp ordentligt när dom ska ha ett så fint erbjudande.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • EllaBella02
    michelodeon skrev 2012-02-26 14:26:11 följande:
    Vi var till Ikea i fredags och då var dom slut :( fick veta att dom skulle få in 30 st till lördagen så sambon fick åka iväg och springa in så fort dom öppnade igår det var massor som stod och väntade på att få komma in så alla fick ingen då heller men sambon fick iaf tag på en . Tycker det är dåligt att dom inte bunkrar upp ordentligt när dom ska ha ett så fint erbjudande.
    Ja, jag håller med... De borde nog fatta att det skulle bli anstormning... Men jag antar att de kanske hoppades att man ställt in så så mycket på att få med sig en säng hem att man skulle köpa någon annan modell istället... : ) 

• Hera78

Vi hade också turen att få tag på säng och madrass, var där på fredagen men då var de slut. Lördag kl 10 stod vi först i kön och fick en av de 24 de fått in då. Skönt att ha det fixat till så bra pris

• down under

Vi var där i fredags och fick tag i säng o madrass..
    Det stog på hemsidan att dom hade 9 st på lager då vi åkte ner till göteborg och kollade status hela vägen ner så vi inte skulle åka i onödan men när vi kom fram så hade dom jättemånga framme på golvet så det var tur..
    Men gissar att dom tog slut under dan.. Ni som missade att få nån, ni vet att man kan utnyttja erbjudandet online också va? Fast då tillkommer kanske frakt?! Ni kan ju kolla upp det om ni fortfarande är intresserade.

• EllaBella02
    down under skrev 2012-02-26 17:29:53 följande:
    Vi var där i fredags och fick tag i säng o madrass..
    Det stog på hemsidan att dom hade 9 st på lager då vi åkte ner till göteborg och kollade status hela vägen ner så vi inte skulle åka i onödan men när vi kom fram så hade dom jättemånga framme på golvet så det var tur..
    Men gissar att dom tog slut under dan.. Ni som missade att få nån, ni vet att man kan utnyttja erbjudandet online också va? Fast då tillkommer kanske frakt?! Ni kan ju kolla upp det om ni fortfarande är intresserade.
    aha!!! Bra tips.. ska kolla direkt! 
  • Emmizen80

det känns lite "läskigt" att  berätta om grav för alla förutom den närmsta familjen. Men nu har vi börjat. det går lixom inte att dölja speciellt bra längre... magen växer! Så nu MÅSTE det bara gå bra, de resterande 20 veckorna.

Vi köper inte ikeas säng, har kvar brio sängen vi köpte till dottern, men vi måste köpa det mesta andra stora sakerna, vagn, bilstol, skötbord etc.

Hur många här inne har beställt/köpt barnvagn redan? Någon som vet hur leveranstiderna ser utt på emmaljunga?

• snoffsan08

Vilken tur ni hade ni som fick tag på gratis säng :o). Vi köpte våran på IKEA för några veckor sedan. Vi var där och nöjes tittade lite, då hade dom en som var utgående som var nersatt. Så även om vi inte fick den gratis, så var den iaf mycket billigare än vanligt.

Svar på tråden Juli bebis 2012