• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Maddetj87
    Välkommen :)
    Jag bor i närheten :) jag bor i laxne mellan Mariefred o gnesta :) så ska vi bara handla nåt litet eller typ pizza är
    Mariefred närmast :) 10 min me bil :) vart i Mariefred ska ni flytta?

• MissMurrig

Grattis till er som inte gått upp så mycket. Kommer själv se ut so men valross i Juli-Augusti på beachen... har gått upp 9kg redan! Usch, vill träna, vill banta... Men har såna foglossningar att jag inte kan träna, banta kan man ju inte... Men man kan ju skippa skitmaten.. Men jag är ju sugen heeela tiden! Godis, glass, kakor, pommer, pizza.. vill ha allt! Jobbar i ett bageri/konitori också, not so good. Men försöker nalla av frukten so vi garnerar tårtorna med istället för att äte kakorna... men ibland måste man smaka! Hoppas jag kan bromsa denna viktuppgång! Vill inte gå upp mer denna gången, gick upp 18kg förra! 

• Maddetj87
    FruSandra skrev 2012-02-24 20:29:15 följande:
    Maddetj87

Välkommen :)

Jag bor i närheten :) jag bor i laxne mellan Mariefred o gnesta :) så ska vi bara handla nåt litet eller typ pizza är

Mariefred närmast :) 10 min me bil :) vart i Mariefred ska ni flytta?

Aha va kul! Vi ska flytta till marielund, strax efter läggesta. Laxne har jag aldrig varit i är det stort, litet? Trivs ni bra?
  • Maddetj87
    MissMurrig skrev 2012-02-24 22:23:44 följande:
    Grattis till er som inte gått upp så mycket. Kommer själv se ut so men valross i Juli-Augusti på beachen... har gått upp 9kg redan! Usch, vill träna, vill banta... Men har såna foglossningar att jag inte kan träna, banta kan man ju inte... Men man kan ju skippa skitmaten.. Men jag är ju sugen heeela tiden! Godis, glass, kakor, pommer, pizza.. vill ha allt! Jobbar i ett bageri/konitori också, not so good. Men försöker nalla av frukten so vi garnerar tårtorna med istället för att äte kakorna... men ibland måste man smaka! Hoppas jag kan bromsa denna viktuppgång! Vill inte gå upp mer denna gången, gick upp 18kg förra! 

Har du provat att simma? Jag har själv foglossningar och tänkte prova det. Jag simmade när jag väntade min son tills jah fick sitta i rullstol. Men jag tyckte det funkade ganska bra.
  • Charlottetott
    Maryveken skrev 2012-02-24 19:00:13 följande:
    Charlottetott - Vilken bra ide! 
    Ska vi posta det här? 

Marie W, BF 17(9) Juli, 
    niomanadersvantan.com  

Typ så?

Någon som har ett bra tips på sköna stödstrumpor?
    Jag tycker mig behöva det.. Haha :) 
    Idag var jag och köpte på Lindex men de var ju typ nylonstrumpor?
    Är de så de ser ut? 
    Ja men precis, kommer ihåg en tjej som gjorde samma med BF lista och bloggar när jag vänta min son. Var populärt=)

Fyller på med mig själv också då så får ni som ska göra RUL snart fylla på sen

Marie W, BF 17(9) Juli, 
    niomanadersvantan.com  

Charlotte.S BF 12 Juli
    charlottestenberg.se

• SommarDahlia
    MissMurrig skrev 2012-02-24 22:23:44 följande:
    Du ligger i lä, jag gick upp mellan 25-30kg förra gången :)
    Tänkte dock låta bli det denna gången men än så länge är jag mer sugen på frukt å fräscht än på godis å kakor som jag va sist så jag hoppas det löser sig av sig själv!
    *** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Maryveken

Haha, jag gick också upp mycket förra gången. Från 52 till 77. Så jag vet inte.
    Jag skulle säga att ni kan vara rätt lugna än så länge ;)

Nu kom jag ner till relativt låg vikt igen (56)innan jag märkte att jag var gravid på nytt men.. 
    Jag har hittills gått upp 9 kilo. V19+6. Så jag antar att det kommer att sluta på minst lika mycket denna gång.
    De säger ju att man går ner mycket när man ammar, man vi som inte gör det då, sicken otur, haha! :) 

Förresten, jag köpte mig ett par stödstrumpor på Lindex igår, som jag sen sov med. Vilken hit!! :) Benen höll inte på att sprängas i morse när jag sprang upp till sonen! Tjohej! :)

Svar på tråden Juli bebis 2012