• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Maddetj87
    snoffsan08 skrev 2012-02-26 14:04:43 följande:
    Jaha, där ser man =o). Jag är född och uppvuxen i Grödinge, så jag har inte kommit så långt ;o) Åh, då har han nästan precis fyll 3 då? Min 08a är en tjej, som blir 4a den 13/6. Ja, jag hade för mig att jag läste att du var beräknad då =o). Själv ligger jag bara 7 dagar tidigare än dig, så den 20e är jag beräknad till.. Först sa dom den 12/7, så jag blev lite besviken på RULet då dom flyttade fram mig 8 dagar. Åh, jag vet precis hur du har det, fy sjutton!! Vad har du för nåt som hjälper mot foglossningen? Jobbar du, eller är du sjukskriven nu? Jag har varit sjukskriven sedan v:10 och blir det fram till BF =o(. Vad kul att du oxå vet att ni får en tjej. Har ni kommit på något namn än?

Okej så då skiljer de ungefär ett halvår på dem då :)

Jaha då är vi nära, kom din dotter på utsatt datum eller va hon tidig.

Jag har stödbälte och tens, tänkte nog prova akupunktur så småningom men sjukgymnasten ville vänta några veckor. Nej inte sjulskriven än, jag har eget företag så måste få besked från försäkringskssn vad jag får för ersättning först. Men just nu anpassar jag mina dagar så de funkar men jobbar som personlig tränare och instruktör så det är svårt att hålla sig lugn :) min son är dessutom prematur så jah är orolig att nästa också vill ut tidigare.

Aha så ni får också en tjej :) nej inga namn än, det är jättesvårt!! Har ni kommit på nåt! :)
  • Woogie
    ZoZoZ skrev 2012-02-24 19:23:17 följande:
    Woogie: De tre små strecken man ser på flickor är blygdläppar och själva "skåran".

GRATTIS till en förmodad flicka och att allt såg fint ut på UL! Även vi väntar med 99,9% säkerhet en flicka enligt RUL. Vi har två söner sedan tidigare så jag är så glad och tacksam över att även få uppleva en dotter.
    Tack, jag trodde nästan det, men sen trodde jag också att det vita bara var ben och brosk och det har man ju inte där... Det var därför jag undrade :o)

I helgen "antasade" jag ett par med två små barn eftersom de kom gående i affären med en Carena syskonvagn. Jag var bara tvungen att fråga hur nöjda de var med den (mycket, var svaret), men jag kände mig lite dum... Typiskt svenskt liksom, att inte störa någon man inte känner... Hur som helst, jag har hört en del bra om den, ska bara kolla upp måtten på den också, men det kanske blir en sådan i alla fall till slut.

Ang. FB så jag har inte outat det som så, men jag har inte dolt det i tex. kommentarer på någon väns inlägg och så... så de som har sett det och orkat tänka mer över det, de vet. Men det kommer nog snart. Jag har en rätt så redigerad vänlista. Med vänner och familj uppgår den till kanske 60 st. varav många redan vet, så det gör inte så mycket. Snarare så att det är roligt, framför allt för de som bor långt bort, att ha lite koll på vad som händer.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • vermilion

RUL idag och allt såg bra ut, parvel i magen heter nu mer sprattel för jösses vad armarna for omkring. Ett flicksprattel.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • EllaBella02
    vermilion skrev 2012-02-27 12:30:11 följande:
    RUL idag och allt såg bra ut, parvel i magen heter nu mer sprattel för jösses vad armarna for omkring. Ett flicksprattel.
    Grattis till lycka RUL, och flickebarnet! : )
  • enilorac81

Grattis vad kul! Det är en sån milstolpe att göra RUL. Och grattis till en liten prinsessa =)
  • Woogie

Lyssnar just till den här:
    ">

Underbart!! ♥ Han har gjort mycket bra (och mycket som är mindre bra iofs).

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Woogie
    Grattis! Vad mysigt! Känner du henne också?
  • SommarDahlia

Jag har fått värk i högerbenet, det strålar liksom från höftkulan och neråt mot knät, mest på framsidan av låret men känner även lite i skinkan. Känns ungefär som man kan få när man har kraftig mensvärk som strålar ut i benen men jag känner inget i magen eller på andra sidan så det är ju inga värkar. Dessutom gör det ont hela tiden vilket mensvärk inte gör. 
    Nån som har en susning om detta kan vara foglossning? hade inte det såhär förra gången...

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Hallonmusen83

Kom hem nu , varit inlagd KK sen fredags!!
    Kraftig inflammation i njurbäcken.
    Fått antibiótikas via dropp flera gånger om dagen.

Nu känner jag mig som en människa igen , fått tablett nu ska ha en vecka sen ska jag ta en tablett var kväll tills jag föder för förebygga uvi .

Känns skönt va hemma !

Men som magen växer jisses , vecka 19 idag

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Maddetj87
    SommarDahlia skrev 2012-02-27 14:00:06 följande:
    Jag har fått värk i högerbenet, det strålar liksom från höftkulan och neråt mot knät, mest på framsidan av låret men känner även lite i skinkan. Känns ungefär som man kan få när man har kraftig mensvärk som strålar ut i benen men jag känner inget i magen eller på andra sidan så det är ju inga värkar. Dessutom gör det ont hela tiden vilket mensvärk inte gör. 

Nån som har en susning om detta kan vara foglossning? hade inte det såhär förra gången...

Det låter som om det kan va foglossning eller ischias, ischias kan stråla i benet.
Svar på tråden Juli bebis 2012