• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Carinah17

Jag har BF 21 Juli.
    Vi ska få en liten flicka, har en pojke som fyllde 2 år igår.
    Så detta blir ett äventyr att bli 2 barnsmamma :)

• SaJo81

*suck* jag längtar tills den där "goa" graviditetslyckan sätter in, mitt illamående har fortfarande inte gett med sig helt, går in i v21 på torsdag! har inga foglossningar i alla fall (peppar peppar) och för tillfället har halsbrännan gått och gömt sig (men nu sa jag det så då kommer väl den tillbaka) måste äta typ varje halvtimme för att överhuvudtaget fungera normalt och är så jäkla trött på all frukt, flingor, mackor, knäckebröd, skorpor etc....bläääää!
    kan minnas att jag ändå hade några goa veckor forra graviditeten men det kanske bara är inbillning från min sida!? 

• nilepile89

Hej alla grattis till era lyckade rul :) idag är man i 18+1 och imorrn är det rul spännande men jättenervös. :)

• vermilion
    momster skrev 2012-02-28 02:31:32 följande:
    Vermilion : Tack. Jo jag hade både pojk och flick namn klart när dottern (Trinity) föddes så jag visste vad jag ville ha om de skulle bli en pojk. Fast vi hade iofs nästan tjej namn klart med. Sen valde vi/jag Denver mycket för att det är ovanligt och givetvis för att jag tycker om det och mannen inte kom med nå vettiga förslag ;)
    Haha nä min kommer inte heller med några vettiga förslag men det betyder ju inte att jag får bestämma. Drömmer
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Sladdis

Vi har också bestämt namn. Pojken kommer att heta Kian. Vet inte varför jag fastnade för det men jag blir inte av med det. hihi. Det tog dock ett tag att övertala mannen om att det är ett ok namn. Flört

Min graviditet är inte snäll, men det var inte de två andra heller. Mår fortfarande illa nu i v. 21 och fogarna gör ont till och från. Inatt kunde jag knappt sova så ont det gjorde men ibland är det ok. Längtar till juli.Hjärta

• vermilion
    Sladdis skrev 2012-02-28 11:56:32 följande:
    Vi har också bestämt namn. Pojken kommer att heta Kian. Vet inte varför jag fastnade för det men jag blir inte av med det. hihi. Det tog dock ett tag att övertala mannen om att det är ett ok namn. Flört

Min graviditet är inte snäll, men det var inte de två andra heller. Mår fortfarande illa nu i v. 21 och fogarna gör ont till och från. Inatt kunde jag knappt sova så ont det gjorde men ibland är det ok. Längtar till juli.Hjärta
    Kian är fint, hmm var har jag hört det förut? Engelskt eller? Jag älskar ett franskt namn på en pojke, Aurlien, men nu får vi en flicka och sen passar det inte med våra andra ungar direkt.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • MissMurrig

Usch, tycker det är så orättvist! Jag pratade med Försäkringskassan, och jag KAN INTE söka greviditetspenning pga att jag inte har en LÖN utan "bara" CSN.... Men jag har jättetungt fysiskt arbete i utbildningen, jag är ju på en ARBETSPLATS och gör allt de gör där! 

"Det enda skulle vara om du kan bli sjukskriven senare för besvär med gravditeten, det får den avdelningen avgöra"... GREAT, det enda man kommer få höra är "Graviditet är ingen sjukdom".... Så jag får väl stå där med mina 15-20 kgs degar, maskiner, ugnar som jag kommer bränna mig på för att magen går emot dem när jag öppnar dem mm... suck. Har mycket tyngre arbete nu än när jag arbetade i butik, och då fick jag gravidtetspenning....  

• momster
    vermilion skrev 2012-02-28 11:55:53 följande:
    Haha nä min kommer inte heller med några vettiga förslag men det betyder ju inte att jag får bestämma. Drömmer
    ja namn är svårt. Men tror mannen oxå tyckte om namnet för det har varit andra inte lika självklara på förslag från mej och sonen och då har det varit tvär nej.
    Fast min man var ju dock säker på att det var en tjej fram tills i går haha så han kom bara med massa tjej namn.
  • EllaBella02

Vi har mycket svårt att hitta ett pojknamn vi fastnat för.... Vi gillar lite äldre svenska namn, och hade hemskt gärna tagit Axel om inte det redan var tagit i bekantskapskretsen..

Men blir det en tjej ska hon troligen till 99,9 % heta Elise....  : )

Känner också av bebis mer och mer, och imorse kände sambon en spark för första gången. Mys!

Ikväll är det föräldrautbildning.. ska bli spännande att se vad det är för någonting.. Har ett till tillfälle i Maj sedan...  : ) 

• ToKar
    MissMurrig skrev 2012-02-28 12:08:52 följande:
    Usch, tycker det är så orättvist! Jag pratade med Försäkringskassan, och jag KAN INTE söka greviditetspenning pga att jag inte har en LÖN utan "bara" CSN.... Men jag har jättetungt fysiskt arbete i utbildningen, jag är ju på en ARBETSPLATS och gör allt de gör där! 

"Det enda skulle vara om du kan bli sjukskriven senare för besvär med gravditeten, det får den avdelningen avgöra"... GREAT, det enda man kommer få höra är "Graviditet är ingen sjukdom".... Så jag får väl stå där med mina 15-20 kgs degar, maskiner, ugnar som jag kommer bränna mig på för att magen går emot dem när jag öppnar dem mm... suck. Har mycket tyngre arbete nu än när jag arbetade i butik, och då fick jag gravidtetspenning....  

Du skulle inte kunna prata med handledaren om att anpassa arbetsuppgifterna och att du anser att det är för "tungt" just nu? Om du ändå praktiserar så borde ju inte nån förändring av dina "uppgifter" påverka arbetsplatsen negativt. Om det inte går, kan du inte byta praktikplats?

Alternativt sjukskrivning? Jag förstår vad de menar med att man inte kan få graviditetspenning när man studerar. Det är ju inte så vanligt heller att praktik är som i ditt fall, alltså tom. mer ansträngande än ditt förra jobb. 

Nu är jag snart halvvägs (19+2) tiden går oroväckande fort ;).    
Svar på tråden Juli bebis 2012