• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Trolla75

Har du fått erbjudande om mammavattengympa?
    Jag gick när jag väntade Vanna och det var jätteskönt!

Tror att det skulle dra i gång i slutet på april i början på maj?

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 15:20:22 följande:
    Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
    Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.

Nån som har gått på det? Är det bra?
    Trolla75 skrev 2012-03-01 15:25:17 följande:
    Var när och hur?
    yoga, hehe det skulle passa mig bra det! är vig som ett kassaskåp Flört
    Såg att det är onsdagskvällar om det är den på Medborgarskolan? Jag jobbar varje onsdag-torsdag!
    Va synd! annars hade jag absolut varit intresserad...
  • Engla80

Idag är jag så sjukt sugen på kakor, muffins, tårtor och annat mjukt, krämigt och mumsigt... Skäms

Känner att jag skulle kunna ställa mig och baka hela natten bara för att få slicka skålen medan kakan står i ugnen! Och sen när kakan är klar äta den fortfarande ljumig med ett glas mjölk till... Tungan ute *suck*

Var är suget efter grönsaker? Eller frukt? Eller något annat som inte är onyttigt...? Obestämd

Jag har inget sug efter riktig mat what so ever! Vill bara ha en massa sötsaker, kakor, snax, glass och annat skit Skrikandes Äta mat är något jag gör för att jag måste just nu och jag som i vanliga fall ÄLSKAR mat... Konstigt knasigt det bli med alla dessa extra hormoner i kroppen.

• Trolla75
    Engla80 skrev 2012-03-01 16:23:55 följande:
    Idag är jag så sjukt sugen på kakor, muffins, tårtor och annat mjukt, krämigt och mumsigt... Skäms

Känner att jag skulle kunna ställa mig och baka hela natten bara för att få slicka skålen medan kakan står i ugnen! Och sen när kakan är klar äta den fortfarande ljumig med ett glas mjölk till... Tungan ute *suck*

Var är suget efter grönsaker? Eller frukt? Eller något annat som inte är onyttigt...? Obestämd

Jag har inget sug efter riktig mat what so ever! Vill bara ha en massa sötsaker, kakor, snax, glass och annat skit Skrikandes Äta mat är något jag gör för att jag måste just nu och jag som i vanliga fall ÄLSKAR mat... Konstigt knasigt det bli med alla dessa extra hormoner i kroppen.
    Du har inget nyttigt kokosfett hemma? det funkar grymt bra att ta mot sötsug!
  • michelodeon
    Trolla75 skrev 2012-03-01 16:46:57 följande:
    Du har inget nyttigt kokosfett hemma? det funkar grymt bra att ta mot sötsug!
    Tar man bara en bit och äter det som det är? hur mycket ska man ta? Glad
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Trolla75
    michelodeon skrev 2012-03-01 16:52:58 följande:
    Tar man bara en bit och äter det som det är? hur mycket ska man ta? Glad
    Jag köper mitt kokosfett/kokosolja på Hälsokosten, det är jättenyttigt! 1 tsk brukar räcka.

Men jag rekommenderar inte det silvriga paketet man köper i vanlig mataffär, det är härdat o läskigt!
  • down under
    Trolla75 skrev 2012-03-01 16:08:33 följande:
    Såg att det är onsdagskvällar om det är den på Medborgarskolan? Jag jobbar varje onsdag-torsdag!
    Va synd! annars hade jag absolut varit intresserad...
    Ja precis det var den jag menade! Va synd!!!
    Dom har precis dragit igång en lika dan kurs i Vänersborg fast på Måndagar, funderade på den först men jag drog på det så länge så den hann dra igång o nu e det för sent...
    Måste ta tag i den här nu då innan det är försent där med.

Ja jag pratade med min bm på inskrivningen om att jag ville gå på gravid vattengympa och hon sa att vi skulle prata om det igen när vi ses nästa gång och att hon skulle anmäla mig då.
    Ska dit på torsd och jag hoppas att det inte e fullbokat då för då blir jag arg på henne!

Är också vig som ett kassaskåp, haha! Kan va skönt att komma iväg hemmifrån lite och för hoppningsvis träffa lite nya människor. Är ju nyinflyttad här så känner ingen och det är jättejobbigt!
    Och det skulle vara lite träning av bäckenbotten också o det är ju bra om man kan träna dom musklerna lite iaf minst 8 ggr.. haha jag är så dålig på att komma ihåg att göra det själv hemma!
  • michelodeon
    Trolla75 skrev 2012-03-01 17:05:08 följande:
    Jag köper mitt kokosfett/kokosolja på Hälsokosten, det är jättenyttigt! 1 tsk brukar räcka.

Men jag rekommenderar inte det silvriga paketet man köper i vanlig mataffär, det är härdat o läskigt!
    Okej! Tror jag ska pröva Har sånt där silvrigt paket hemma men då ska jag pröva det från hälsokosten istället bra tips!
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • vermilion
    Charlottetott skrev 2012-03-01 14:14:48 följande:
    Min katt råkade ut för fettlever och slutade då äta.. Efter sondmatning och en hel dröd med medecin (och 12 000 kr senare) så var r faktiskr vandlig hederlig kortison som gjorde han frisk. Och då hade vetrinären sagt att de finns nog inget mer att göra än låta han somna in. Men kortisonen va sista försöker och de funkade. 

Nu var han itne så gamal, han är väl 8 eller nått.. Men dom sa till mig att slutar katter äta så blir de en ond spiral och dom slutar känna hunger och börjar därför sällan äta själva igen och svälter sig till döds/får földsjukdomar av svält svs njuarar lever mm.

Tyvärr var jag tvungen att avliva henne idag. Det fanns liksom inget annat...
    Hon fick lugnande och mådde illa av det och kräktes då upp blod och blodklumpar, stackarn vet inte hur länge hon har gått med sår i magen. Usch, vad hemskt.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 18:43:05 följande:
    Ja precis det var den jag menade! Va synd!!!
    Dom har precis dragit igång en lika dan kurs i Vänersborg fast på Måndagar, funderade på den först men jag drog på det så länge så den hann dra igång o nu e det för sent...
    Måste ta tag i den här nu då innan det är försent där med.

Ja jag pratade med min bm på inskrivningen om att jag ville gå på gravid vattengympa och hon sa att vi skulle prata om det igen när vi ses nästa gång och att hon skulle anmäla mig då.
    Ska dit på torsd och jag hoppas att det inte e fullbokat då för då blir jag arg på henne!

Är också vig som ett kassaskåp, haha! Kan va skönt att komma iväg hemmifrån lite och för hoppningsvis träffa lite nya människor. Är ju nyinflyttad här så känner ingen och det är jättejobbigt!
    Och det skulle vara lite träning av bäckenbotten också o det är ju bra om man kan träna dom musklerna lite iaf minst 8 ggr.. haha jag är så dålig på att komma ihåg att göra det själv hemma!
    När jag jobbar gör jag ju alltid kvällar/nätter så jag har lite svårt på så sätt.

Går du på MVC:n mitt emot busstorget? Det gör jag (vet inte om det finns fler?)
    Tror inte man fick börja vattengypan förrän man va runt v. 30? Så än kan ju inte platserna vara tillsatta och jag ska ju inte dit till BM förrän om en hel månad! =(
    michelodeon skrev 2012-03-01 19:11:43 följande:
    Okej! Tror jag ska pröva Har sånt där silvrigt paket hemma men då ska jag pröva det från hälsokosten istället bra tips!
    Ja inhandla kokosolja, nyttigt på alla sätt o vis och det finns många användningsområden. Det funkar jättebra att steka i då den tål värmen jättebra! Kyckling stekt i kokosolja är mumma... Tungan ute Använda i bak, jag tom smorde in mig med kokosoljan hela förra sommaren och jag var brunare än någonsin Flört Skulle funka att även smörja in våra växande magar... Och så luktar man gott av kokosen!

Det finns både med smak och neutral, men själv föredrar jag den med kokossmak!
Svar på tråden Juli bebis 2012