• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Woogie
    Trolla75 skrev 2012-02-28 10:36:43 följande:
    Visst längtar jag också efter att bebis ska komma ut, men efter bägge mina andra två har jag gått och saknat min gravidmage... det har känts så tomt efteråt!
    Så nu ska jag verkligen passa på att njuta fullt ut, för nu är det verkligen sista gången! ;)
    Jag håller helt med. När jag var på återbesöket och när jag senare var hos min gynekolog (samma avdelning, bara ett annat rum) och såg de som satt där och var gravida så suckade jag längtansfullt inombords. Men nu är det lite charmigt att tänka att det här är sista gången. Då visste jag inte om det var det eller inte, om vi kunde få en till om vi ville, eller inte. Nu vet jag med säkerhet att vi båda är överens om att de här tre är de tre vi ska ha. Visst kan saker hända, men så långt vi kan veta, så vet vi att vi är klara med det här nu.

Jag har tack och lov haft bra graviditeter alla tre, eller två och en halv, en är ju inte klar än :o) Så jag älskar det och njuter verkligen. Framför allt -  med den förra i färskt minne  - så njuter jag av varje dag och natt som jag inte besväras av den. På slutet fick jag kramp i höften eftersom jag bara kunde ligga på vänster sida pga. halsbränna, eller syrebrist om jag låg på mage. Jag var tvungen att ha handledsskydd (typ som när man skatear) för att ha en chans att böja på fingrarna om morgonen. Jag åt Gaviscon som en galning och var ju tung såklart. Jag vet att det kan komma igen, det är väl rätt troligt med samtliga symptom, men att ha gått halvvägs utan är ju jätteskönt!

Min bästa vän har stickat en underbart söt liten mössa i vitt, med en gammelrosa bård runt "brättet" och en gammelrosa ros med små gröna blad under högst upp. Den fick jag låna, så den ska hon ha när vi åker hem (tunt stickad). ♥
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • enilorac81
    vermilion skrev 2012-02-28 12:03:19 följande:
    Kian är fint, hmm var har jag hört det förut? Engelskt eller? Jag älskar ett franskt namn på en pojke, Aurlien, men nu får vi en flicka och sen passar det inte med våra andra ungar direkt.
    Om ni får en tjej - vill ni inte döpa henne till Aurelie då?

Har några namnförslag jag med på bebisen. Vi vet ju inte vad det blir, men tyckte oss se en snopp, så killnamn gillar vi Leon eller Lukas. Gillar Marcel också, men min sambo är inte så förtjust i det. . .
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-28 12:46:11 följande:
    Vi har mycket svårt att hitta ett pojknamn vi fastnat för.... Vi gillar lite äldre svenska namn, och hade hemskt gärna tagit Axel om inte det redan var tagit i bekantskapskretsen..

Men blir det en tjej ska hon troligen till 99,9 % heta Elise....  : )

Känner också av bebis mer och mer, och imorse kände sambon en spark för första gången. Mys!

Ikväll är det föräldrautbildning.. ska bli spännande att se vad det är för någonting.. Har ett till tillfälle i Maj sedan...  : ) 
    Vet inte om jag sagt det tidigare men Elise är superduper fint! Min lilla Vanna har det i mellannamn Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • JennyL88
    Förstår dig missMurrig.. Jag praktiserar också nu fast som undersköterska. Usch vill inte bli sjukskriven igen men man blir ju lite orolig ifall man skulle behöva bli de senare...
    Vi som har valt praktiska yrken där man springer runt hela dagarna och lyfter tungt har ju de lite jobbigare under graviditeten. Men huvudsaken är ju att man gör det som man trivs med!
    Lycka till!Solig
  • MissMurrig
    ToKar skrev 2012-02-28 12:58:08 följande:
    Du skulle inte kunna prata med handledaren om att anpassa arbetsuppgifterna och att du anser att det är för "tungt" just nu? Om du ändå praktiserar så borde ju inte nån förändring av dina "uppgifter" påverka arbetsplatsen negativt. Om det inte går, kan du inte byta praktikplats?

Alternativt sjukskrivning? Jag förstår vad de menar med att man inte kan få graviditetspenning när man studerar. Det är ju inte så vanligt heller att praktik är som i ditt fall, alltså tom. mer ansträngande än ditt förra jobb. 

Nu är jag snart halvvägs (19+2) tiden går oroväckande fort ;).    
    Jag har ju inte "praktik" utan jag är lärling, min utbildning går ut på att jag ska göra alla arbetsupgifter, det är så jag får mitt betyg sedan, jag har liksom inte lektioner plus praktik, jag är BARA på arbetsplats... Och just nu är jag på den snällaste arbetsplatsen man kan tänka sig. Så det blir inte bättre att byta... 

Man kunde inte få graviditetspenning för att man inte har en "lön" som man missar om man inte kan jobba, men jag får ju ingen CSN om jag inte är kvar på utbildningen, så jag missar ju min inkomst... plus att jag får ett glapp som kan skada min SGI. Jag får försöka komma på något, kanske kan ta ut mina 2 sista semsterveckor, och kanske kommer vi ha lite teori senare på terminen, och de kan jag ju gå på, så då kan jag få csn... Vill inte ta så många dagar av mina föräldradagar, vill ju verkligen spara dem till när barnet är över 1 år... Kan ta lite lägsta nivå dagar från min son också... Men tycker bara det är lite fel i systemet. JAg tycker man ska kunna söka det om man inte kan fortsätta med sin sysselsättning om det är tungt och man kan förlora inkomst, oavsett om det är lön eller csn. 
  • Charlottetott
    Sladdis skrev 2012-02-28 11:56:32 följande:
    Vi har också bestämt namn. Pojken kommer att heta Kian. Vet inte varför jag fastnade för det men jag blir inte av med det. hihi. Det tog dock ett tag att övertala mannen om att det är ett ok namn. Flört

Min graviditet är inte snäll, men det var inte de två andra heller. Mår fortfarande illa nu i v. 21 och fogarna gör ont till och från. Inatt kunde jag knappt sova så ont det gjorde men ibland är det ok. Längtar till juli.Hjärta
    Hihi va kul, jag har en pojk på två som heter Kian. Inte ofta man ser de:D
  • Charlottetott
    vermilion skrev 2012-02-28 12:03:19 följande:
    Kian är fint, hmm var har jag hört det förut? Engelskt eller? Jag älskar ett franskt namn på en pojke, Aurlien, men nu får vi en flicka och sen passar det inte med våra andra ungar direkt.
    Kian är förövrigt Irländskt ;)
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-02-28 17:35:31 följande:
    Vet inte om jag sagt det tidigare men Elise är superduper fint! Min lilla Vanna har det i mellannamn Flört
    Ja, det namnet gillar vi starkt!! :  )

Nu är vi hemkomna från första föräldrautbildningen i alla fall.. Fick lära oss om tandvård både för gravida och bebisarnas första tänder, amning, träning och kost, och så var det info från BVC och från barnmorskan.
    Intressant faktiskt!

Vi fick även med oss lite saker hem.. : ) Tandborstar från Folktandvården, leksak från friskvårdsföretaget, och lite annat smått och gått... vi fick även moderskapsintyget som ska skickas till FSK... och vi som hade lite dåliga järnvärden fick reda på de proverna idag och fick info om att vi skulle äta extra järn... så det blir en tripp till apoteket imorgon.. : )

Nu är det två träffar till med dom i Maj, och en till i Maj med barnmorskorna på förlossningen här på universitetssjukhuset. Spännade! : )

• nilepile89

EllaBella02 aha va trevligt :) skall ni ha någon gång sen när bebis är född oxå ?? Det har man tydligen där jag och min sambo skall gå :) vi skrev upp oss mycket oxå för att se om det fanns några trevliga blivande mammor där. eftersom jag inte har någon som kommer va hemma samtidigt som jag. Inga vänner på någons håll som skaffat eller på väg att skaffa en liten. Men va trevligt att ni fick lite saker med er :)

• Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-02-28 21:04:33 följande:
    Ja, det namnet gillar vi starkt!! :  )

Nu är vi hemkomna från första föräldrautbildningen i alla fall.. Fick lära oss om tandvård både för gravida och bebisarnas första tänder, amning, träning och kost, och så var det info från BVC och från barnmorskan.
    Intressant faktiskt!

Vi fick även med oss lite saker hem.. : ) Tandborstar från Folktandvården, leksak från friskvårdsföretaget, och lite annat smått och gått... vi fick även moderskapsintyget som ska skickas till FSK... och vi som hade lite dåliga järnvärden fick reda på de proverna idag och fick info om att vi skulle äta extra järn... så det blir en tripp till apoteket imorgon.. : )

Nu är det två träffar till med dom i Maj, och en till i Maj med barnmorskorna på förlossningen här på universitetssjukhuset. Spännade! : )
    Föräldrautbildning, uj uj va gammal jag känner mig nu! hihi det är över 12 år sedan jag var på föräldrautbildning när jag väntade Wilma...

För övrigt är det 12 år sedan i morgon på Skottdagen som min  älskade Wilma föddes! {#emotions_dlg.flower}
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012