Trolla75 skrev 2012-02-28 10:36:43 följande:
Visst längtar jag också efter att bebis ska komma ut, men efter bägge mina andra två har jag gått och saknat min gravidmage... det har känts så tomt efteråt!
Så nu ska jag verkligen passa på att njuta fullt ut, för nu är det verkligen sista gången! ;)
Jag håller helt med. När jag var på återbesöket och när jag senare var hos min gynekolog (samma avdelning, bara ett annat rum) och såg de som satt där och var gravida så suckade jag längtansfullt inombords. Men nu är det lite charmigt att tänka att det här är sista gången. Då visste jag inte om det var det eller inte, om vi kunde få en till om vi ville, eller inte. Nu vet jag med säkerhet att vi båda är överens om att de här tre är de tre vi ska ha. Visst kan saker hända, men så långt vi kan veta, så vet vi att vi är klara med det här nu.
Jag har tack och lov haft bra graviditeter alla tre, eller två och en halv, en är ju inte klar än :o) Så jag älskar det och njuter verkligen. Framför allt - med den förra i färskt minne - så njuter jag av varje dag och natt som jag inte besväras av den. På slutet fick jag kramp i höften eftersom jag bara kunde ligga på vänster sida pga. halsbränna, eller syrebrist om jag låg på mage. Jag var tvungen att ha handledsskydd (typ som när man skatear) för att ha en chans att böja på fingrarna om morgonen. Jag åt Gaviscon som en galning och var ju tung såklart. Jag vet att det kan komma igen, det är väl rätt troligt med samtliga symptom, men att ha gått halvvägs utan är ju jätteskönt!
Min bästa vän har stickat en underbart söt liten mössa i vitt, med en gammelrosa bård runt "brättet" och en gammelrosa ros med små gröna blad under högst upp. Den fick jag låna, så den ska hon ha när vi åker hem (tunt stickad). ♥