• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Charlottetott: vad kul att din son heter Kian. :) Kul med lite ovanliga namn. Fastnade för det första gången jag hörde det.

• Charlottetott
    Sladdis skrev 2012-02-29 06:40:10 följande:
    Charlottetott: vad kul att din son heter Kian. :) Kul med lite ovanliga namn. Fastnade för det första gången jag hörde det.
    Jaa, vi hade verkligen inga pojknamn alls men så läste jag en tråd om Linda rosing som döpt sin son till kean, och där kom stavningen Kian upp. Nämde de för mannen och sen när de blev enpojk och dom fråga va deskulle bli så kändes de rätt självklart med Kian eftersom vi inte hade något annat vi gillat båda två. 

• Sladdis
    Charlottetott skrev 2012-02-29 08:05:44 följande:
    Jaa, vi hade verkligen inga pojknamn alls men så läste jag en tråd om Linda rosing som döpt sin son till kean, och där kom stavningen Kian upp. Nämde de för mannen och sen när de blev enpojk och dom fråga va deskulle bli så kändes de rätt självklart med Kian eftersom vi inte hade något annat vi gillat båda två. 

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-29 07:14:35 följande:
    idag ska ja på ul igen mys !
    Mysigt! lite avis faktiskt om jag ska vara ärlig! Flört
    Ha det så trevligt!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • smulan12

Tycker också det är himla svårt med namn. Flicknamn hade vi mer eller mindre bestämt och hade flera vi tyckte om. Men det bor en liten pojke i min mage. Vi har ett par tre allternativ men inget namn vi fastnat riktigt för. Tycker det är jättesvårt. Men vi har lagt det lite på is nu. Det kommer nog så småning om. :)

• Trolla75
    Idag för exakt 12 år sedan, gick jag hemma och värkte... trodde att förlossningen va på G, men jag var ändå inte helt säker då var jag i v36+4... Det var ju min första.
    Höll mig lugn till framåt 15-tiden, då tyckte jag att det var 3 minuter mellan värkarna... Tog mod till mig och ringde till förlossningen, där var det ingen som tog mig på allvar, fick till svar - Lilla vän, du har minst två veckor kvar! gå du o lägg dig o vila lite!
    Dumma kossa!!!
    Vägrade ringa igen... senare på kvällen gick jag hemma med riktiga krystvärkar och då åkte vi in!
    Väl inne ca 21.30 visade det sig att jag var fullt öppen, tror jag chokade många!
    Men nu till själva fl, visste ju att det var Skottdag och nej, jag ville då inte ha barn den dagen! stackars barn att bara få fylla vart 4e år. Men det gick inte att hålla igen, hur mycket jag än försökte!
    22.53 kom ju världens finaste Wilma ut och hon va så liten o fin... 47cm lång och vägde 2715g.

Hjärta Grattis min stora prinsessa på 12 års dagen! Hjärta

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Feah

Det verkar vara inne med utländska/ovanliga namn just nu, både här i tråden och i kungahuset. Antar att det hänger ihop med dagens individualistiska samhälle.

Jag och sambon har bägge namn som gått i arv från äldre generationer, så det blir nog ett släktnamn till lilla bebisen i magen också.

• Hallonmusen83

Hemma från ul , tvillingarna rör sig bra och de är fina MEN de ligger i SAMMA hinnsäck , alltså finns ingen skiljevägg.
    Täta ulkontroller blir de.

De kan sno in sig i varandras kroppsdelar och navelsträngarna.

Kan säga man lite orolig men jag kan inte påverka detta , är redan sjukskriven pga foglossningen och ska vila mkt pga av tvillinggraviditet.
    Detta säger dem är en riskgraviditet.

Om de inte hitta ngn skiljevägg blir de kejsarsnitt vecka 32-33 ..........

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • vermilion
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-29 13:38:03 följande:
    Hemma från ul , tvillingarna rör sig bra och de är fina MEN de ligger i SAMMA hinnsäck , alltså finns ingen skiljevägg.
    Täta ulkontroller blir de.

De kan sno in sig i varandras kroppsdelar och navelsträngarna.

Kan säga man lite orolig men jag kan inte påverka detta , är redan sjukskriven pga foglossningen och ska vila mkt pga av tvillinggraviditet.
    Detta säger dem är en riskgraviditet.

Om de inte hitta ngn skiljevägg blir de kejsarsnitt vecka 32-33 ..........
    Lite läskigt. :/ Men nej du kan ju inte göra nåt, får hoppas att syskonen inte redan gillar att kivas.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012