• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-03-01 08:54:34 följande:
    Tack för alla tipsen! Ska ringa BM idag.. för jag har fan haft en helvetesnatt! Efter jag spytt och haft diarre ( ursäkta detaljerna ) så fick jag sådanan himla kramper i magen.. typ i magsäcken som magkatarr ungefär..

Har typ sovit 10 minuter eller nåt i natt... : (

Tur att jag känner bebben sparka då och då så får man lite mer kraft.

Kram på er brudar! 
    usch och fy! men de låter som du åkt på magsjuka? 
  • EllaBella02
    chess07 skrev 2012-03-01 12:51:45 följande:
    usch och fy! men de låter som du åkt på magsjuka? 
    Nä, jag tror faktiskt inte det... känns inte alls som magsjuka utan som en reaktion på järntabletterna. Enl. BM så är det ganska vanligt att det orsakar illamående och är magen lite klen, så är det ganska starka tabletter att ta, 

Men nu ska jag prova en annan sort. Mitt HB var bra, men det var järndepåerna som behövdes fyllas på... Jag låg på 28 och man ska helst ligga på 60... : )

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-01 14:00:05 följande:
    Jag varierar me blutsaft och niferex !
    Hur smakar egentligen Blutsaft??? jag har aldrig vågat smaka, när jag jobbade i äldreomsorgen så va det ju vissa som fick detta, men åh jag tyckte det verkade så äckligt... Så smaka har vart helt uteslutet.
    Men vad kan smaken jämföras med?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Charlottetott
    vermilion skrev 2012-03-01 09:51:45 följande:
    Bläää min katt är dålig. Hon har problem med njurarna, vanligt bland äldre katter. Men nu vägrar hon äta och man känner benen på henne när man klappar henne. Ska åka in med henne i em och kolla henne, tror ju knappast jag får med henne hem igen. 13 år har jag haft henne. Usch! Och stackars min son kommer bli förstörd.
    Min katt råkade ut för fettlever och slutade då äta.. Efter sondmatning och en hel dröd med medecin (och 12 000 kr senare) så var r faktiskr vandlig hederlig kortison som gjorde han frisk. Och då hade vetrinären sagt att de finns nog inget mer att göra än låta han somna in. Men kortisonen va sista försöker och de funkade. 

Nu var han itne så gamal, han är väl 8 eller nått.. Men dom sa till mig att slutar katter äta så blir de en ond spiral och dom slutar känna hunger och börjar därför sällan äta själva igen och svälter sig till döds/får földsjukdomar av svält svs njuarar lever mm.

• Bragdoll
    Trolla75 skrev 2012-03-01 14:08:23 följande:
    Hur smakar egentligen Blutsaft??? jag har aldrig vågat smaka, när jag jobbade i äldreomsorgen så va det ju vissa som fick detta, men åh jag tyckte det verkade så äckligt... Så smaka har vart helt uteslutet.
    Men vad kan smaken jämföras med?
    Jag får inte i mig Blutsaft, det kan vara det vidrigaste som finns.
    Smakar järn och socker enligt mig. UURK! 
  • SaJo81

Idag har jag gjort hälften:) v20+0 :) wihooo! Börjar må bättre och bättre med men får fortfarande svackor ibland oc behöver fortfarande äta varje timme, inte konstigt att man gått upp 5kg redan!

• Trolla75
    Bragdoll skrev 2012-03-01 14:28:56 följande:
    Jag får inte i mig Blutsaft, det kan vara det vidrigaste som finns.
    Smakar järn och socker enligt mig. UURK! 
    Åh va sugen jag blev att prova! NOT!!! Hahaha... Skrattande

Nä jag klarar mig fint på en järntablett någon gång i bland... jag äter mycket rött kött, broccoli, brysselkål mm. Så jag tror inte det är någon fara för mig.
    BM tog ett prov i januari för kolla järndepån, men jag ska ju inte dit förrän den 3 april... känns långt för att vänta på svar...
  • down under

Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
    Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.

Nån som har gått på det? Är det bra?

• Trolla75
    down under skrev 2012-03-01 15:20:22 följande:
    Trolla75, Du skulle inte vara intresserad av att gå på gravid yoga med mig i Trollhättan?
    Funderar på att gå men vill inte gå själv! Börjar om 2 veckor.

Nån som har gått på det? Är det bra?
    Var när och hur?
    yoga, hehe det skulle passa mig bra det! är vig som ett kassaskåp Flört
Svar på tråden Juli bebis 2012