• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hallonmusen83
    vermilion skrev 2012-02-29 13:41:29 följande:
    Lite läskigt. :/ Men nej du kan ju inte göra nåt, får hoppas att syskonen inte redan gillar att kivas.
    Jaa lite är de , när man inte kan påverka.
    Rädd ngt ska hända men ser ljust på framtiden
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • nilepile89

Nu idag har jag äntligen  varit på RUL gissa om vi hade tur?! En barn kardiolog var där på sjukhuset och han tog en titt han med så nu vet vi att vårt lilla pyre verkligen ser fin ut i hjärtat oxå :) Så rörd man kan bli av att se sitt lilla pyre på en data monitor :)

Blev flyttad till den 29 Juli och här e min blogg
    http://blogg.mama.nu/nilenossaile/

• nilepile89
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-29 13:38:03 följande:
    Hemma från ul , tvillingarna rör sig bra och de är fina MEN de ligger i SAMMA hinnsäck , alltså finns ingen skiljevägg.
    Täta ulkontroller blir de.

De kan sno in sig i varandras kroppsdelar och navelsträngarna.

Kan säga man lite orolig men jag kan inte påverka detta , är redan sjukskriven pga foglossningen och ska vila mkt pga av tvillinggraviditet.
    Detta säger dem är en riskgraviditet.

Om de inte hitta ngn skiljevägg blir de kejsarsnitt vecka 32-33 ..........
    åh , men det skall säkert gå bra all den koll de har nuförtiden och all medicinsk vård :). Men förstår att du är orolig. Håller tummarna :)
  • EllaBella02
    nilepile89 skrev 2012-02-29 14:58:04 följande:
    Nu idag har jag äntligen  varit på RUL gissa om vi hade tur?! En barn kardiolog var där på sjukhuset och han tog en titt han med så nu vet vi att vårt lilla pyre verkligen ser fin ut i hjärtat oxå :) Så rörd man kan bli av att se sitt lilla pyre på en data monitor :)

Blev flyttad till den 29 Juli och här e min blogg
    blogg.mama.nu/nilenossaile/
    Grattis till lyckat RUL!! Ni såg inte vilket kön det var eller ville ni inte veta?
  • vermilion

Åhå handlade barnkläder på LIndex online idag, det skulle gå på 3800 kr men gick på 1200 kr! Toppen ju! Synd bara att dom inte hade så fina babykläder. Obestämd

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion
    enilorac81 skrev 2012-02-28 13:47:43 följande:
    Om ni får en tjej - vill ni inte döpa henne till Aurelie då?

Har några namnförslag jag med på bebisen. Vi vet ju inte vad det blir, men tyckte oss se en snopp, så killnamn gillar vi Leon eller Lukas. Gillar Marcel också, men min sambo är inte så förtjust i det. . .
    Såg faktiskt det namnet för första gången igår, också fint men passar inte med dom andra namnen tycker jag. Vet inte varför det måste göra det iofs...
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • nilepile89
    Nej hon såg inte vad det var hon ville inte chansa, hon var inte säker. men min sambo vill inte veta. Men känns ju som det är en flicka efter som hon inte såg någon snopp fast vem vet. Min sambo vill ju inte veta... haha så får se hur detta slutar. blir väl en överaskning :)
  • EllaBella02

Fint!
    Började äta mina järntabletter idag.. Niferex... och ursäkta detaljerna men jag spydde som en gris precis!

Tror verkligen att det beror på tabletten, för jag har inte mått så här illa innan och jag känner även av att magen är sjukt orolig...

Måste ringa till BM imorgon och se om jag kan få slippa ta dom och försöka få upp järnvärdet på annat sätt...  : (  

• AnnA1985
    EllaBella02 skrev 2012-02-29 22:13:33 följande:
    Fint!
    Började äta mina järntabletter idag.. Niferex... och ursäkta detaljerna men jag spydde som en gris precis!

Tror verkligen att det beror på tabletten, för jag har inte mått så här illa innan och jag känner även av att magen är sjukt orolig...

Måste ringa till BM imorgon och se om jag kan få slippa ta dom och försöka få upp järnvärdet på annat sätt...  : (  

Det finns en sort som är väldigt skonsam för magen, Hemofer heter den. Men då är det 4st/dag man ska ta, då de inte är lika starka som Niferex och den där andra sorten på D vad den nu heter.
    Äter Hemofer nu, varken blivit förstoppat, illamående, lös eller nånting, underbart! 
  • Bragdoll
    EllaBella02 skrev 2012-02-29 22:13:33 följande:
    Fint!

Säger som AnnA1985, testa Hemofer.
    Jag åt Duroferon och jag spydde som en gris av dem, och det är inget bra att spy järn tydligen, det kan fräta. Men Hemofer har jag inte känt något av så de funkar kanonbra.

Svar på tråden Juli bebis 2012