• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

HUr många barn haade du sen innan? Tänkte om du hade prövat nåt annat tidigare frlossningar?

• SommarDahlia
    snoffsan08 skrev 2012-03-09 12:19:50 följande:
    HUr många barn haade du sen innan? Tänkte om du hade prövat nåt annat tidigare frlossningar?
    Jag en son på 2,5år. Den förlossningen slutade med spinalbedövning när jag va 10 cm öppen. Innan dess fick jag bara lustgas trots att jag ville ha EDA mkt tidigare så möttes jag bara av kommentaren "Men du är ju så duktig". Jag fick till lustgasen under en enda värk förutom när BM, utan mitt godkännande, skruvade upp den som sörens när jag hade värkar utan stopp. Det resulterade i att jag tappade kontrollen totalt och låg som ett fyllo på ett dansgolv. Jag mår dåligt när jag tänker tillbaka på det och hade lagt upp en hel (kompromissbar) förlossningsplan inför denna förlossningen där EDA skulle sättas in men nu vet jag inte hur jag ska göra.
    *** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Alemonia

Jag minns nu att kiropraktorn som jag gick hos för kanske 5 år sedan rekommenderade tabletter med magnesium mot kramp i benen. Jag åt då och eftersom jag köpte fler än en burk så borde det ha fungerat.
    Nu är jag dock allmänt negativ till att stoppa i mig tabletter men det borde kunna gå att hitta uppgifter om magnesiumrik kost.

Även jag är sugen på vattenjympa men i Norrköping är det tidigast från vecka 25 och jag sa till om det vid inskrivningen. Dock blir mitt nästa besök hos BM först om knappa tre veckor så tidigast efter det. Jag hade fått en tid 20 mars (vilket skulle vara samma dag jag gick in i vecka 26) men sen fick jag ändra den pga jobbmöte och fick då tid först 28 mars så det känns riktigt långt bort.

• Alemonia
    SommarDahlia skrev 2012-03-09 12:28:03 följande:
    Jag en son på 2,5år. Den förlossningen slutade med spinalbedövning när jag va 10 cm öppen. Innan dess fick jag bara lustgas trots att jag ville ha EDA mkt tidigare så möttes jag bara av kommentaren "Men du är ju så duktig". Jag fick till lustgasen under en enda värk förutom när BM, utan mitt godkännande, skruvade upp den som sörens när jag hade värkar utan stopp. Det resulterade i att jag tappade kontrollen totalt och låg som ett fyllo på ett dansgolv. Jag mår dåligt när jag tänker tillbaka på det och hade lagt upp en hel (kompromissbar) förlossningsplan inför denna förlossningen där EDA skulle sättas in men nu vet jag inte hur jag ska göra.
    Det låter som en riktigt jobbig förlossning! Jag hoppas verkligen att den som kommer blir en klart bättre upplevelse. Bra att du tänkt igenom hur du vill ha det men tänk igen och låt det ta tid eftersom det är ett tag kvar.

Själv klarade jag min första med kunskaperna från profylaxen samt TENS (redan från hemma och till krystvärkarna kommit igång) samt lustgas mellan ca 8 och 10 cm öppet (det var jag själv som tog bort den).
    Jag hoppas innerligt att jag inte behöver starkare denna gång för min egna förlossningsrädsla handlar mera om bedövningar som inte släpper och att behöva bli snittad än att ha ont.
  • SommarDahlia
    Alemonia skrev 2012-03-09 13:00:35 följande:
    Det låter som en riktigt jobbig förlossning! Jag hoppas verkligen att den som kommer blir en klart bättre upplevelse. Bra att du tänkt igenom hur du vill ha det men tänk igen och låt det ta tid eftersom det är ett tag kvar.

Själv klarade jag min första med kunskaperna från profylaxen samt TENS (redan från hemma och till krystvärkarna kommit igång) samt lustgas mellan ca 8 och 10 cm öppet (det var jag själv som tog bort den).
    Jag hoppas innerligt att jag inte behöver starkare denna gång för min egna förlossningsrädsla handlar mera om bedövningar som inte släpper och att behöva bli snittad än att ha ont.
    Egentligen var förlossningen inte nån fruktansvärd förlossning. Den gick rätt fort och i övrigt minns jag det som en bra upplevelse men just de där bitarna ville jag ändra på till denna gången och va så iställd på hur jag ville ha det och att jag inte skulle låta mig bli överkörd sådär.

Det där men andning är nog inget för mig, har provat en del men precis som med lustgasen så får jag inte till det. TENS kan kanske vara nåt. Tur det är ett tag kvar så jag hinner leta bland alternativen :)
    Att man kan föda utan smärtlindring är jag säker på, jag själv fick ingenting innan jag va typ 8cm öppen och det gick, men jag vill inte föda utan. Framförallt vill jag inte tappa kontrollen, verken pga smärta eller lustgas.
    *** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • Hallonmusen83

Jag haft lustgas me båda mina barn men nu ska jag snittas vecka 32/33 är såå NERVÖS !!! Ngn som kan berätta hur de går till??!Både bra och dåliga saker ! 

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Woogie

Jag är totaltäppt!! Kan inte andas en ml genom näsan och får inte använda nässpray mer... Har fått utskrivet Rinexin nu (50 mg tror jag), som jag ska hämta efter jobbet. Hoppas att det fungerar. Annars är allt bra här, hon sparkar på.. hon måste ligga med benen ner, eller in emot ryggen lite, för det känns inte så mycket på magen, men desto mer ner i slidan (fast inte ont, utan som stötar bara) och på blåsan ibland. Ska inte till BM igen förrän i början på april, så vi får väl se hur stor hon har blivit då... Ska däremot till BVC med N nästa vecka på 1,5-års. Ska bli kul att se hur mycket han väger (vi äger ingen våg) och hur lång han är. Allt jag vet är att han inte kan ha 80 än och att 86 sitter bra, inte för stort... så 86-88 cm kanske?

På söndag är det kalas för mannen, tårta och kaffe. Ska göra en citronkladdkaka som är supergod och så blir det budapeststubbar. Mmmmm... :o)

Trevlig helg tjejer!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • ZoZoZ
    Trolla75 skrev 2012-03-09 13:09:16 följande:
    Jag har fixat bägge mina förlossningar utan smärtlindring så det går!

Nu är jag helt besatt av en tråd och vill dela med mig...
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52647483.html
    Jag med. Födde min andra son med "dykmetoden" och rekommenderar den varmt. Dock fokuserade jag inte så mycket på andningen (för då blir jag stressad) utan bara på att vara så avslappnad som möjligt samt att vara uppe och gå och stå för att hjälpa kroppen i öppningsskedet samt med sin egen smärtlindring. Ser fram emot min tredje förlossning, det är så häftigt att föda barn!
    Fyll inte livet med år utan åren med liv...!
  • froggyL

Tänk om man kunde känna så. Själv hade jag en hemsk förlossning som precis klarade sig från snitt. Ser inte fram emot denna, men tänker att så jobbigt/illa blir det nog inte igen....förhoppningsvis.

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012