• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ZoZoZ

Vi har också hundar. En pinscher och en dvärgpinscher. Jag har fött upp pinscher men kommer nog gå över på dvärgpinscher istället.

• froggyL

V.24 idag :) så skönt. Tiden går så mkt fortare när man redan har barn. Första graviditeten gick den ursakta.... så känns det bara ibland nu.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-08 20:37:43 följande:
    Trolla, ang vattengympan... jag anmälde mig idag och det verkade bara finnas 2 platser kvar.. den börjar den 27/3 och det är 5 ggr och kostar 300kr.. kl.17-18.
    Om du inte ska till din bm på ett tag så borde du ringa henne o anmäla dig om du vill gå innan platserna tar slut!
    Men! det va ju gratis när jag gick sist! =(

Jag ska ju inte dit förrän den 3april... men BM sa något om att det skulle dra igång en kurs april-maj?
    Hon skrev i mina papper vid inskrivningen att jag önskade vattengympa, så det hoppas jag att jag inte missar! Förvånad
    snoffsan08 skrev 2012-03-08 20:04:10 följande:
    Jätte fina djur ni har.

Riktigt snygg katten var med halsbandet Trolla75 ;o) SÖT  
    Tack!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • down under

Trolla, Min BM sa att det här var den sista kursen innan sommaren o sen skulle det dra igång i höst igen...
    Men du kanske får gå i Trollhättan då? Eller dom kanske inte hade nån där?
    Ja jag vet inte, du kan ju ringa din bm och fråga iaf så du vet? Vore ju tråkigt om du missar det pga att du ska till din bm efter att kursen börjat.

Fick även tider till föräldtagruppen idag och blev förvånad över att den började så sent..
    Vi skulle ha våran första träff först den 11 juni! Det är ju jätte långt dit!

• Bragdoll

ÄR det vanligt att magmusklerna stannar kvar mitt på magen?
    Mina förra graviditeter har magmusklerna delat sig och det har inte varit några problem att med handen känna en rumpa eller lilla huvudet osv..
    Men nu är jag snart i v 24 och magmusklerna sitter i vägen för att känna efter alls.. Trist tycker jag :-/ 

• Tekla78
    momster skrev 2012-03-08 17:37:33 följande:
    Jag behöver tipps mot sura uppstötningar om nån har
    Min halsbränna har också startat nu. Har haft lite de senaste dagarna, men idag är det värre. Tänkte klämma i mig en Novalucol, men de jag hade hemma gick ut för ett år sedan :( Enligt vårdguiden kan det dämpa lite med mjölk, fil eller yoghurt, men man ska inte äta sent och vara försiktig med stark mat, kaffe och te bl.a. Ska handla på apoteket imorgon känner jag! Har för mig att Novalucol var de som var minst äckliga förra gången... Gaviscon växte i munnen. Fråga på apoteket vilka sorter du får ta.
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-08 22:12:03 följande:
    Trolla, Min BM sa att det här var den sista kursen innan sommaren o sen skulle det dra igång i höst igen...
    Men du kanske får gå i Trollhättan då? Eller dom kanske inte hade nån där?
    Ja jag vet inte, du kan ju ringa din bm och fråga iaf så du vet? Vore ju tråkigt om du missar det pga att du ska till din bm efter att kursen börjat.

Fick även tider till föräldtagruppen idag och blev förvånad över att den började så sent..
    Vi skulle ha våran första träff först den 11 juni! Det är ju jätte långt dit!
    Men, att det ska va så stor skillnad mellan Trollhättan o Vänersborg!?
    vi blev inte erbjudna föräldragrupp, förra gången blev vi det för att det va gubbens första barn, men det va så dumma tider att han inte kunde ta ledigt. Nu va det inte aktuellt alls! =(
    Nä Trollhättan har inget vad jag vet? Det är Vänersborg som håller i detta...
  • Trolla75
    Tekla78 skrev 2012-03-08 22:39:59 följande:
    Min halsbränna har också startat nu. Har haft lite de senaste dagarna, men idag är det värre. Tänkte klämma i mig en Novalucol, men de jag hade hemma gick ut för ett år sedan :( Enligt vårdguiden kan det dämpa lite med mjölk, fil eller yoghurt, men man ska inte äta sent och vara försiktig med stark mat, kaffe och te bl.a. Ska handla på apoteket imorgon känner jag! Har för mig att Novalucol var de som var minst äckliga förra gången... Gaviscon växte i munnen. Fråga på apoteket vilka sorter du får ta.
    Köpte Gaviscon nu i veckan, men har inte testat än... åh jobbigt om dom blir jobbiga att äta...
  • EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-08 19:17:11 följande:
    ellabella: Har du funderat på att gå på vattengympa??? jag ska börja tisdagen den 27 mars på freja barnmorkermottagning.
    Nä, men det låter faktiskt trevligt! Vart hittar jag mer info om det?

• EllaBella02
    Bragdoll skrev 2012-03-08 22:22:24 följande:
    ÄR det vanligt att magmusklerna stannar kvar mitt på magen?
    Mina förra graviditeter har magmusklerna delat sig och det har inte varit några problem att med handen känna en rumpa eller lilla huvudet osv..
    Men nu är jag snart i v 24 och magmusklerna sitter i vägen för att känna efter alls.. Trist tycker jag :-/ 
    MIna magmuskler är också kvar mitt på magen, men det känns lite weird när man spänner dom liksom... magen ser lite konstig ut.. : )
Svar på tråden Juli bebis 2012