• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Tack för alla tips mot sura uppstötningar får testa novalucol i morgon om de är lika hemska då.

Nån mer med sömn svårigheter på nätterna ? Mina har kommit nu senaste veckan att jag inte alls kan somna om efter att dottern kommit in till oss :(

• ZoZoZ

momster: Likadant för mig. Det är riktigt jobbigt att inte kunna somna om.

• Trolla75
    momster skrev 2012-03-09 02:24:55 följande:
    Tack för alla tips mot sura uppstötningar får testa novalucol i morgon om de är lika hemska då.

Nån mer med sömn svårigheter på nätterna ? Mina har kommit nu senaste veckan att jag inte alls kan somna om efter att dottern kommit in till oss :(
    Novalucol är inte hemska, de knaprade jag gladligen under min förra grav.Skrattande
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • chess07

va duktiga ni är att hålla igång här inne!
    ser att ni skrivit om hundar! Vi har oxå en hund, blandras mellan dobermann, schäfer och labrador. l:ter kanske illa för en del men snällare hund är svårt att få tag på :) vi kan göra vad vi vill med henne, hon fungerar toppen med min brors flickor och går hellre iväg om dem blir för jobbiga på henne ;) ska bli så spännande att se hur hon blir med egen bebis!
    Idag välkomnar vi v 23!! ligger i sängen och känner hur bebis rumlar runt i magen! myyys 

• ToKar

Jag har vaknat några gånger de senaste nätterna. Jag läste lite om min förra graviditet och jag har skrivit samma sak angående sömnen. Jag somnar dock om efter 5-10 minuter.

• Emmizen80

Ellabella: sök på Freja barnmorskemottagning så kommer deras hemsida upp. Det ligger i Hotel ekoxen och håller på i 2 timmar, som jag fattar det är man i vattnet en timme och sedan fika/samtal efteråt. Kostar 225:- per gång. Tyvärr är det bara dagtid, men jag har gått ner i arbetstid from nästa vecka så jag kan gå på tisdagar kl 14-16.

• EllaBella02
    Emmizen80 skrev 2012-03-09 08:56:46 följande:
    Ellabella: sök på Freja barnmorskemottagning så kommer deras hemsida upp. Det ligger i Hotel ekoxen och håller på i 2 timmar, som jag fattar det är man i vattnet en timme och sedan fika/samtal efteråt. Kostar 225:- per gång. Tyvärr är det bara dagtid, men jag har gått ner i arbetstid from nästa vecka så jag kan gå på tisdagar kl 14-16.
    Hittade det! Låter supertrevligt.. Jag slutar kvart i två varannan tisdag så jag kan inte alla, men varannan gång i alla fall! : )

Några veckor kvar till 25 bara, men sen tänker jag nog köra igång!  : )  
  • snoffsan08

Jaa, det är jobbigt som sjutton när man vaknar mitt i natten och inte kan somna om. Jag har svårt med sånt när jag har hållt igång en hel dag med saker och ting och inte tagit det lugnt.

Ett tips jag fick när jag var på v:20gruppen i onsdags: Om man har problem med kramper i benen på nätterna, så ska man ha salt till hands på nattduksbordet. När man känner att krampen närmar sig, så ska man doppa fingret i saltet och stoppa det på tungan. Då ska det tydligen släppa. Har inte provat det själv, men det kan ju vara värt ett försök.

• SommarDahlia

Idag höll jag på att sätta frukostkaffet i halsen. Öppnade tidningen och läste att en kvinna som förlösts med KS på "mitt" sjukhus för en månad sen blivit förlamad i ena benet. Hon hade fått EDA och känslen i benet hade inte kommit tillbaka. Jag som va helt hundra på att jag skulle ha EDA... Nu vettesjutton om jag inte göra det hela au naturel..

Jag förstår ju att annat kan ligga bakom och att egentligen är risken oerhört liten med tanke på hur många EDA som läggs varje år kontra antalet förlamade men ändå... USCH!

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
Svar på tråden Juli bebis 2012