SommarDahlia skrev 2012-03-09 12:28:03 följande:
Jag en son på 2,5år. Den förlossningen slutade med spinalbedövning när jag va 10 cm öppen. Innan dess fick jag bara lustgas trots att jag ville ha EDA mkt tidigare så möttes jag bara av kommentaren "Men du är ju så duktig". Jag fick till lustgasen under en enda värk förutom när BM, utan mitt godkännande, skruvade upp den som sörens när jag hade värkar utan stopp. Det resulterade i att jag tappade kontrollen totalt och låg som ett fyllo på ett dansgolv. Jag mår dåligt när jag tänker tillbaka på det och hade lagt upp en hel (kompromissbar) förlossningsplan inför denna förlossningen där EDA skulle sättas in men nu vet jag inte hur jag ska göra.
Blir så arg när jag läser att BM säger sådär. Det är väl DU som föder som ska få bestämma hur du vill ha det? Inte undra på att vissa kvinnor blir livrädda för att föda barn igen. TENS rekomenderar jag starkt! Nu har jag läst att dom succesivt ska ta bort lustgasen och att den förmodligen kommer vara helt borta till 2014. VÄRDELÖST tycker jag. Visst, vi klarar oss, men våra framtida döttrar då om dom väljer och skaffa barn och inte vill ha en massa läkemedel? Hoppas dom hittar på ett sätt att få behålla lustgasen.
Alemonia skrev 2012-03-09 12:53:23 följande:
Jag minns nu att kiropraktorn som jag gick hos för kanske 5 år sedan rekommenderade tabletter med magnesium mot kramp i benen. Jag åt då och eftersom jag köpte fler än en burk så borde det ha fungerat.
Nu är jag dock allmänt negativ till att stoppa i mig tabletter men det borde kunna gå att hitta uppgifter om magnesiumrik kost.
Även jag är sugen på vattenjympa men i Norrköping är det tidigast från vecka 25 och jag sa till om det vid inskrivningen. Dock blir mitt nästa besök hos BM först om knappa tre veckor så tidigast efter det. Jag hade fått en tid 20 mars (vilket skulle vara samma dag jag gick in i vecka 26) men sen fick jag ändra den pga jobbmöte och fick då tid först 28 mars så det känns riktigt långt bort.
Varför får man inte gå på vattengympa innan v:25? Jag har gått på vattengympa sedan v: 14 typ. Ingen som sagt nåt om det.
Woogie skrev 2012-03-09 16:05:39 följande:
Jag är totaltäppt!! Kan inte andas en ml genom näsan och får inte använda nässpray mer... Har fått utskrivet Rinexin nu (50 mg tror jag), som jag ska hämta efter jobbet. Hoppas att det fungerar. Annars är allt bra här, hon sparkar på.. hon måste ligga med benen ner, eller in emot ryggen lite, för det känns inte så mycket på magen, men desto mer ner i slidan (fast inte ont, utan som stötar bara) och på blåsan ibland. Ska inte till BM igen förrän i början på april, så vi får väl se hur stor hon har blivit då... Ska däremot till BVC med N nästa vecka på 1,5-års. Ska bli kul att se hur mycket han väger (vi äger ingen våg) och hur lång han är. Allt jag vet är att han inte kan ha 80 än och att 86 sitter bra, inte för stort... så 86-88 cm kanske?
På söndag är det kalas för mannen, tårta och kaffe. Ska göra en citronkladdkaka som är supergod och så blir det budapeststubbar. Mmmmm... :o)
Trevlig helg tjejer!
Är du täppt dygnet runt? Jag vet hur jobbigt det är!!! Jag önska man kunde ta otrivin comp ända till BF =o(. Var på apoteket idag och köpte grejer. Gaviscon mot halsbränna (storpack) Två burkar mitt val kvinna ( då det var 20% rabatt på dom, så passade jag på att köpa två) samt otricare, nån näs spray medsalt vatten. Hoppas av hela mitt hjärta att det funkar, annars DÖR jag.
Ha en trevlig helg!!!!