FruSandra skrev 2012-03-19 20:38:39 följande:
Jag vill inte skrämma er nu.. Men ni pratade om vattkoppor...
Jag kommer vaccinera mitt barn mot de. Anledningen till att jag väljer de är att min systerson blev så fruktansvärt sjuk. Läkarna hade aldrig sett så mycket koppar på nån, och systersonen hamnade i deras "forskargrej". Dom blev inlagda på Huddinge och han blev tillslut sondmatad då han hade hela munnen full med koppor..
Självklart är de individuellt. Men jag själv hade också extremt mycket koppar när jag var 11 månader...

Stackars stackars liten

Tur är att han aldrig nånsin kommer få tillbaka det. Tur oxå att han är så pass liten så han inte kommer att komma ihåg nåt av det.
froggyL skrev 2012-03-19 21:28:36 följande:
Fy, stackars liten! Eken: viviann tror jag hon hette, tänkte inte på det sist jag var där. Hi hi. Hon verkar helvirrig och hade jag inte haft barn tidigare hade jag bytt. Första graviditeten hade vi Ann. Himla go och bra. Vem fick du? Ja, trafiklärare är jag. Nja, rädd är jag inte. Men visst, mitt jobb innebär enorma risker, med en skitlön... Men hade jag inte haft mina pedaler på min sida hade jag aldrig suttit bredvid. Söker gravidpenning, fick det förra gången efter slagsmål, typ, med försäkringskassan. De fattade inte riskerna. Ändå avråder man höggravida kvinnor från att köra bil/sitta vid ratten/airbagen. Det är inte helt ovanligt att elever lägger i fel växel, tex ettan i hög fart, så bilen kraftigt bromsar in...eller all ryckig körning e inte heller särskilt trevlig... Kan rabbla mkt som e kasst ihop med mitt yrke och graviditet.... Ååååh, kan man kolla nu! Måste genast in å kolla på Skatteverket. :)
Ja, det var det jag tänkte på. Jag höll på med mitt körkort då jag var höggravid med första barnet. Jag slap göra vissa grejer på halkbanan. Körde den den 2/11-00 tror jag, min dotter föddes den 27/11-00.
Kommer ihåg att det var en kille som fick i 1:an i hög fart då, han blev kuggad från halkbanan. Hela växellådan pajjade. Ja, det är tur att du har dina pedaler =o)