• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Hmmm
    Usch börja oroa sig för förlossningen nu. Förra förlossningen tog fyra timmar från första signal tills att hon var ute. De har sagt att jag ska räkna med 2 timmar nu... jag ska nog höra mig för om möjligheterna att få ringa ambulans när det närmar sig....
    Iof hade proppen gått på eftermiddagen men jag kände inte av några värkar eller något annat innan vattnet gick, däremot gjorde det rejält ont direkt efter det....

• FruSandra

Trolla 75
    De står att gravida inte ska ha den över livmodern, men ja skippar över magen helt o hållet...
    Ja har den på höfterna och på ischias...

• Trolla75
    En liten skrev 2012-03-28 13:23:45 följande:
    Hmmm
    Usch börja oroa sig för förlossningen nu. Förra förlossningen tog fyra timmar från första signal tills att hon var ute. De har sagt att jag ska räkna med 2 timmar nu... jag ska nog höra mig för om möjligheterna att få ringa ambulans när det närmar sig....
    Iof hade proppen gått på eftermiddagen men jag kände inte av några värkar eller något annat innan vattnet gick, däremot gjorde det rejält ont direkt efter det....
    Det är klart du får ringa på ambulans! har du så snabba förlopp så kan det ju hända när som helst och då är det ju bra om det "händer" i ambulansen! Bara personalen får till sig att det är bråttom!

Jag jobbade på ett boende där en fick ett EPanfall och ambulans var på plats på 3 röda, fick då höra att de prioriterade EP:t före en födsel... Obestämd tyckte det var bra då, men tänker helt annorlunda nu!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    En liten skrev 2012-03-28 13:23:45 följande:
    Hmmm
    Jag hade oxå 4 timmar från första värk till att 3an var ute, så jag är livrädd för att inte vara på plats när det händer.
    Hade iofs ruskiga sammandragningar 4 dagar innan hon kom, som stannade upp till ingenting. men satte sedan igång ordentligt då när det var dax på riktigt.
    FruSandra skrev 2012-03-28 12:57:38 följande:
    Idag har ja äntligen fått hämta TENS apparaten ja lånar från sjukgymnasten.. Tog "bara" 2 veckor för mej att få den...
    Men nu ligger ja me den o de e underbart!
    Vad skönt!!! Visst är den skön att använda?

Ja, över magen ska man INTE ha den. Jag har min endast på rygg slutet, SÅ skönt!! 
  • AAEV

Vad trist att det är så många som har problem med barnvakt. Vi har många att välja på. Dels mormor och morfar (dom är separerade så det är två barnvakter) sen farmor o farfar, min syster med sambo eller min mans bror med sambo. Sen har vi min lillasyster som ofta passar barnen men hon är bara 16 så hon bor ju hemma fortf. Sen har vi även nära vänner som ofta tar hand om våra barn titt som tätt. Det låter som att vi alltid har barnvakt men så är det inte, dock har ju maken två jobb så när jag ska göra nåt kvällstid eller på helger så får barnvakterna rycka in :) 

Med första barnet jobbade min man 30 mil hemifrån så det var lite nervöst om han skulle hinna hem eller inte. Han var hemma varannan helg ungefär, men det satte igång en timme efter att han kommit hem inför två veckors ledighet Bra tajming! Dessutom var han 100 mil bort på övning veckan jag hade BF, försvaret hade en helikopter med och de lovade transport hem för honom ifall det satte igång :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • PlurkOchLinda

Jag kommer att ha ca 22 mil till BB, men är ju första barnet så är inte jätteorolig ändå, men det händer rätt ofta ändå att barn hemifrån föds i taxin halvvägs typ ;) Så funderar lite på om jag ska bo hos någon kompis i staden där bb ligger från veckan innan för säkerhets skull, någon annan som har lika långt/längre till sjukhus/bb?

• FruSandra

Snoffsan08
    Jaaa den är toppen :)

Plurkochlinda
    Jag har "bara" 1,5 h till förlossningen.. Men för min kompis som va förstföderska tog de knappt 10 min från att vattnet gick tills förlossningen var i fullgång... 6 v för tidigt..

• En liten
    PlurkOchLinda skrev 2012-03-28 18:21:05 följande:
    Jag kommer att ha ca 22 mil till BB, men är ju första barnet så är inte jätteorolig ändå, men det händer rätt ofta ändå att barn hemifrån föds i taxin halvvägs typ ;) Så funderar lite på om jag ska bo hos någon kompis i staden där bb ligger från veckan innan för säkerhets skull, någon annan som har lika långt/längre till sjukhus/bb?
    Oj vad svårt. Det beror på hur det ser ut när du närmar dig. Är tappen mjuk och du har haft samandragningar kan man misstänka att det kommer gå fortare men däremot att det kan ta lång tid om du inte känner något.
    Det är något du måste kunna diskutera med din barnmorska....

"I snitt tar en förlossning 12 timmar" hade vi fått höra på föräldragruppen. Min man blev jätte chockad då jag inte alls följde mönstret...Skrattande
  • Charlottetott

Alla ni som har barn sedan tidigare, har ni något som ni inte köpt/haft till tidigare barn som ni ska köpa denna gången?

Jag ska köpa en babyvakt de hade jag inte förra gången, och en belly binder till efter förlossningen.. De är nog de jag kommit på hitills :)

• snoffsan08

Eftersom att jag inte kommer amma detta barn, så har vi köpt en sterilisator, som steriliserar nappar och nappflaskor. Det har vi inte haft tidigare.
    Har även köpt ett "vindskydd" till min bärsele som jag inte haft tidigare. Annars har jag nog detsamma som innan. 

Svar på tråden Juli bebis 2012