• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-03-30 23:14:08 följande:
    Tekla Skönt med sjukskrivningen, försök att göra ingenting... Ja har varit sjukskriven sen i januari och är MÅTTLIGT less på att gå hemma nu... När han sparkar inåt så känns de nästan som gaser imellanåt.. Väldans obehagligt..

Jaha. Tycker det verkar konstigt att dom kan dö av det i magen. Men sa läkaren det så var det ju säkert så. Ja, det blir jobbigt med för lång sjukskrivning i längden. Jag har ju varit hemma sen mitten av december. Inge kul alls :o( Välkomnar v: 25 idag iaf, så det går ju framåt.
  • FruSandra

Sloffsan
    Ja tycker också de verkar konstigt...
    Kändes mer som de sa så för att de inte fann nåt annat "fel"...

• Tekla78
    ToKar skrev 2012-03-31 08:01:56 följande:
    Var med om samma sak förra grav. Var öppen 1cm från v 30. Men nu är det ännu tidigare å gör ondare.

Då tycker jag nog att du ska ringa in och kolla vad de säger. Frågade om undersökningen de gör kan påverka förloppet på något sätt, men de känner försiktigare och på ett annat sätt än om man är fullgången. Bättre att kolla läget så att de kan bromsa förloppet om det har startat.
  • snoffsan08
    FruSandra skrev 2012-03-31 12:03:43 följande:
    Sloffsan
    Ja tycker också de verkar konstigt...
    Kändes mer som de sa så för att de inte fann nåt annat "fel"...

Ja, för jag trodde att psd var när typ bebisen "glömmer" bort att andas utanför magen, om den t.ex ligger för varmt och tror att den är tillbaka i magen. Eller att folk t.ex röker i närheten och inne när dom har en liten bebis, och bebis tar skada och dör av det. Därför tycker jag det låter konstigt med psd i magen när navelsträngen tar hand om all syre och så. Kanske att det blir nåt knas med navelsträngen då just? Jag har ingen aning, bara gissar. 
  • vermilion

Oj, jag hinner inte med här. Kan inte vara inne varje dag så jag missar en del och svarar inte så ofta tyvärr.

momster skrev 2012-03-28 11:36:14 följande:
    Vermilion. Vi har samma problem som er med vår dotter. Hon går ju på dagis 15 timmar i veckan men vi har aldrig nån annan som barnvakt. Vet knappt vem som ska ta ungarna när det är dax och tyvärr skjuter jag bara upp det.
    Samma här, skjuter på det. Sen den fasen Molly är i nu så fattar jag inte vem som skulle kunna ta henne.
    Har inga vänner direkt som kan passa henne heller.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion

Plötslig spädbarnsdöd kallas det väl när dom inte hittar nåt som är fel. Bebisar som slutar andas utan anledning, eller när dom dör i magen till synes utan anledning.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • snoffsan08

Det är mycket möjligt. Jag har tyvärr eller kanske ska säga turen att inte veta då jag aldrig varit med om det.

• FruSandra

Nej usch ja är heller inte så insatt då ja inte har nån kontakt med den kusinen, men ändå känns de ju nära eftersom vi är släkt...

Men oj vad han härjar nu! Maken har kört med sticksågen inne, o de va ingen höjdare... De gillades inte av Mr lilleman :)

Svar på tråden Juli bebis 2012