• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig

Hej, hinner inte riktigt heller med här. Har varit sååå trött det senaste, känns som att det finns en miljard saker att göra! Skola, läxor, städning, tvätt, sjukgymnast varje vecka för mina foglossningar och så har vi ju BM då och då. Leo är världens trotsunge, och alldeles för mammig. Min sambo FÅR inte gå upp på morgonen "bara mamma".. Han klagar inte då han får sovmorgon... 

Ska se om jag kan bli sjukskriven för min foglossning, iaf på deltid först. Så kanske det går att få igenom en heltidssjukskrivning sista månaden, för jag har såpass ont att det kommer inte gå att vara kvar i bageriet.

Lilleman i magen är vild och galen och sparkar hårt!  

nä nu busas det för mycket här... får ta tag i storebror lite... Ha det! 

• JennyL88

Ja nu börjar de gå riktigt vilt till i magen när man väl sitter stilla och slappnar av då får jag mig ett par rediga sparkar.Solig Igår var första gången jag såg magen ändra form och putta ut mer på ena sidanGravid
    MysigtHjärta och lite jobbigt när man försöker och sova när lillen knuffar på en.Tungan ute

• Alemonia

Idag är jag riktigt gnällig efter flera jobbiga dagar och att maken nu är bortrest gör inte det hela bättre.
    Sedan i fredags klarar jag knappt att ta upp saker från golvet annat än genom att gå ner på huk och sedan i går har jag känt en önskan om att ha tryck även korsryggen och gärna runt om hela vägen (det var riktigt skönt när maken la sin arm om min "midja"). Är det något som känner igen detta? Jag hade inte alls dessa problem när jag väntade dottern. Alla tips på hur jag ska minska obehaget mottages tacksamt! Jag har nämligen ensamt ansvar för dottern på 3,5 år och det troligen fram till torsdag eller fredag.

Att den i magen lever runt en del är ännu bara helt okej även att det säkert är en orsak till varför jag sover lite dåligt om nätterna.

• EllaBella02
    Alemonia skrev 2012-04-02 09:54:34 följande:
    Idag är jag riktigt gnällig efter flera jobbiga dagar och att maken nu är bortrest gör inte det hela bättre.
    Sedan i fredags klarar jag knappt att ta upp saker från golvet annat än genom att gå ner på huk och sedan i går har jag känt en önskan om att ha tryck även korsryggen och gärna runt om hela vägen (det var riktigt skönt när maken la sin arm om min "midja"). Är det något som känner igen detta? Jag hade inte alls dessa problem när jag väntade dottern. Alla tips på hur jag ska minska obehaget mottages tacksamt! Jag har nämligen ensamt ansvar för dottern på 3,5 år och det troligen fram till torsdag eller fredag.

Att den i magen lever runt en del är ännu bara helt okej även att det säkert är en orsak till varför jag sover lite dåligt om nätterna.
    Jag har också väldigt svårt att böja mig framåt nu.... Svårt att ta på mig skorna, och ta uppsaker från golvet precis som du säger... men jag har inte det där trycket som du skrev om...

Men det är väl bara att gilla läget att man börjar bli mer och mer otymplig.. : )

Min skurk lever runt därinne också ganska mycket nu... Jag tycker än så länge att det bara är skönt att känna den då och då... : )
  • snoffsan08

Testa ett sånt där bälte, det kanske hjälper. Eller en sjal som du kan knyta hårt runt midjan. Låter lite som foglossning du har.

• Alemonia
    snoffsan08 skrev 2012-04-02 10:40:57 följande:
    Testa ett sånt där bälte, det kanske hjälper. Eller en sjal som du kan knyta hårt runt midjan. Låter lite som foglossning du har.
    Jo, jag har haft det lite i tankarna. Jag hade inga foglossningar (eller knappt inga) förra graviditeten. I går eftermiddag hade jag på mig en magtub och det hjäpte lite men så började tvättinstruktionslappen på den skava när jag skulle sova så då var det bara att plocka bort den.
    I kväll ska jag testa med en sjal eller dylikt samt kanske lite med min vetekudde (som troligen är lång nog att gå runt mig då den är köpt med avseende på graviditet).
  • snoffsan08

Varm vete kudde är JÄTTE skönt när det gör ont. Lägger alltid in den i micron under tiden jag borstar tänderna på kvällen och lägger den sedan i ryggslutet vid sänggående (under graviditeten).
    Är det ditt andra barn du väntar?
    Jag hade inte heller några större problem under första grav, men har blivit värre och värre för varje gång. En sjal är nog oxå bra som sagt.  

• Trolla75

Jag har tagit ett vanligt bälte (herr bälte) och kört i öglorna på byxorna och sedan dragit åt ordentligt.
    Mammabyxorna är ju så lågt skurna i dag att det går perfekt att dra åt hårt utan att magen skadas...

Värme är skön men testa även TENS... det är avslappnade...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012