Alemonia skrev 2012-04-02 09:54:34 följande:
Idag är jag riktigt gnällig efter flera jobbiga dagar och att maken nu är bortrest gör inte det hela bättre.
Sedan i fredags klarar jag knappt att ta upp saker från golvet annat än genom att gå ner på huk och sedan i går har jag känt en önskan om att ha tryck även korsryggen och gärna runt om hela vägen (det var riktigt skönt när maken la sin arm om min "midja"). Är det något som känner igen detta? Jag hade inte alls dessa problem när jag väntade dottern. Alla tips på hur jag ska minska obehaget mottages tacksamt! Jag har nämligen ensamt ansvar för dottern på 3,5 år och det troligen fram till torsdag eller fredag.
Att den i magen lever runt en del är ännu bara helt okej även att det säkert är en orsak till varför jag sover lite dåligt om nätterna.
Jag har också väldigt svårt att böja mig framåt nu.... Svårt att ta på mig skorna, och ta uppsaker från golvet precis som du säger... men jag har inte det där trycket som du skrev om...
Men det är väl bara att gilla läget att man börjar bli mer och mer otymplig.. : )
Min skurk lever runt därinne också ganska mycket nu... Jag tycker än så länge att det bara är skönt att känna den då och då... : )