vermilion skrev 2012-03-28 10:25:37 följande:
Men oj, nu fick jag panik. Har ju inte skaffat vagn än..
Min största oro är när det är dags att åka in, vad man gör med en 2-åring som bara är van vid oss. Har ju aldrig barnvakt för det finns ingen. Jag kommer oroa mig sååååå mycket.

Har ni alla det fixat hur ni ska göra? Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt, vi har bara morfar som träffar henne ofta men bara typ leker lite med henne. Han har ingen slags vana alls med blöjor och läggning, tror han är rädd för det också. Usch vad jobbigt.
Du får börja förbereda redan nu, dra i trådar, hitta en lämplig person som ni känner förtroende för... och så får ni helt enkelt börja umgås så tösen känner sig trygg i personens närvaro. Morfar hade ju vart toppen, ni får lämna in henne oftare så de lär känna varandra ordentligt!
När jag fick Vanna, så gick ju Wilma i skolan - så hon fick faktiskt följa med en klasskompis hem, (ringde givetvis o kollade läget först) så hon sov över o gick till skolan dagen efter... det löste sig väldigt bra! (Då hade vi ingen släkt i närheten).
Nu har min fd. svägerska flyttat hit så jag hade tänkt parkera barnen hos henne den stora dagen, men jag vet att hon väldigt gärna skulle vilja vara med upp på fl. Så det blir till att få hit svärmor så får hon passa hela barnaskaran... (svägerskan har tre barn, 17, 14 & 6år och så mina två 12 & 5) Äh tror de löser det bra själva om inte svärmor hinner fram i tid...