• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    JennyL88 skrev 2012-03-25 19:55:50 följande:
    hallå alla längtande mammor!

Är de några fler som har hemsk kramp i vaden på nätterna??!
    Denna hemska hemska känsla, är som en ond väckarklocka på natten och morgonen.
    De konstiga är att det är alltid i mitt vänstra ben det krampar.. *mystiskt*Obestämd

Ha en trevlig kväll!

Tips finns även i inlägg #4636
    Hoppas det släpper snart. 
  • En liten

Hej Hej
    Jag har varit hos min läkare nu på morgonen. Allting är bra, han kollade tappen som var ok, blodtrycket 11/6 normalt och hjärtrytmen normal och så fick jag se UL igen då han mätte huvudet Glad.

Jag frågade angående min mans resa. Jag är beräknad den 11 juli men han sa att han räknade med att lillan kommer från den 15 juni... så han avrådde starkt för resandet! Så då fick vi svar på den.

Vi har klippt gräsmattan, cyklat, grillat och ätit lunch i trädgården den här helgen. Jag tog fram liggdelen till barnvagnen och kollade om den var ok och den är i alldeles utmärkt skick. Kollade även bebis kläderna 0-3 månader från förra gången och insåg hur små de var. Jag hade riktigt glömt bort det! Foten i munnen Men vi behöver inte köpa något nytt till första tiden i alla fall.

Hittade dessutom mina mamma kläder från förra gången som jag logiskt nog hade packat ner med bebis kläderna så nu har jag 3 mamma kjolar Skrattande

Då jag är ganska aktiv av mig och förra gången påverkades tappen tidigt och jag fick mycket sammandragningar hotade han mig med att han tänkte lägga in mig på avdelningen vid minsta lilla misstanke så att jag verkligen vilar.... Så jag får se upp, men just nu är allting ok.

• En liten
    Feah skrev 2012-03-23 19:00:29 följande:
    Argh. Vill inte vara ballong längre, ingenting passar, man får plötsligt skavsår av kläder som funkade förra veckan. Vagga fram på stan i snigelfart med ömmande fogar är ingen höjdare och man känner sig allmänt oattraktiv.  Gnäll gnäll....  Hur ska jag orka i tre månader till?  :(
    för mig får du gnälla hur mycket du vill här. Vi är alla i samma situation och endel har det svårare än andra. Överarmarna har blivit enorma, benen som spräckliga som marmor (dessutom bleka!!!) MEN när mannen säger något säger jag att det är helt och hållet hans fel att jag befinner mig i denna situationen och att han antingen kan knipa igen eller ge mig en kram....
  • snoffsan08

Ha ha ha, ja dom ska inte säga något när det är just dom som har orsakat det hela Flört

Men vad bra, då fick du ju svar på det. Måste kännas skönt att läkaren säger att din man borde stanna hemma, då känns det kanske lite mer "allvarligt"  eller vad man ska säga (du förstår nog vad jag menar) att han ska stanna hemma. Skönt att det gick bra hos läkaren.

Jag lånade ut alla mina mamma kläder till en kompis efter 3an. När jag ville ha tillbaks dom så hade hon lånat ut dom i sin tur till en annan kompis (ingen jag vet vem det är), hon har inte gjort nån antydan om att försöka få tillbaks dom Förvånad så jag har lånat från en annan kompis och har köpt en del på tradera.
    Bra ställe det där tradera Flört  

Jag önskar att jag kunde vara aktiv oxå, men har för ont för det  Gråter. Mot slutet av mina graviditeter  har jag haft lite mindre ont, då har jag åtminstonde kunnat gå promenader, det skulle ALDRIG funka nu. Har hett h*lv*te att hänga tvätt på torkställningen vi har inomhus t.om. Gnäll gnäll gnäll.......

Trolla75 skrev 2012-03-26 10:31:58 följande:
    Tyckte helgen gick väldigt fort, jobbade från fre em - lör em, va helt slut när jag kom hem och somna mitt i Bolibompa, vaknade till vid 20.30 men sedan kunde jag inte somna igen förrän vid 3 på natten! *suck*

Och på söndagsmorgonen peppar peppar, var Vanna uppe med tuppen (7 vintertid & 8 sommartid) jag var som ett vrak och hon tjôtigare än vanligt... Vi skulle ner till Gôteborg på kalas så det var bara att pallra sig upp...

Så gårdagen förflöt väldigt snabbt, men gud vilket väder!!! vi satt länge på altanen och njöt av vårsolen, helt underbart!
    Hoppas våren är här för att stanna!!! Solig

Ha en trevlig dag!
    Åh, vad jobbigt att somna så sent!! Då kan du ju inte varit speciellt pigg igår morse när du vaknade då ju?
    Vi hade jätte fint väder i lördags. Igår var det soligt och molnigt om vartannat och det blåste so sjutton. Var tvungen att ha termobraller på mig när grabben hade fotbolls turnering. Glad 
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-26 12:08:46 följande:
    Ha ha ha, ja dom ska inte säga något när det är just dom som har orsakat det hela Flört

Men vad bra, då fick du ju svar på det. Måste kännas skönt att läkaren säger att din man borde stanna hemma, då känns det kanske lite mer "allvarligt"  eller vad man ska säga (du förstår nog vad jag menar) att han ska stanna hemma. Skönt att det gick bra hos läkaren.

Jag lånade ut alla mina mamma kläder till en kompis efter 3an. När jag ville ha tillbaks dom så hade hon lånat ut dom i sin tur till en annan kompis (ingen jag vet vem det är), hon har inte gjort nån antydan om att försöka få tillbaks dom Förvånad så jag har lånat från en annan kompis och har köpt en del på tradera.
    Bra ställe det där tradera Flört  

Jag önskar att jag kunde vara aktiv oxå, men har för ont för det  Gråter. Mot slutet av mina graviditeter  har jag haft lite mindre ont, då har jag åtminstonde kunnat gå promenader, det skulle ALDRIG funka nu. Har hett h*lv*te att hänga tvätt på torkställningen vi har inomhus t.om. Gnäll gnäll gnäll.......
    Åh, vad jobbigt att somna så sent!! Då kan du ju inte varit speciellt pigg igår morse när du vaknade då ju?
    Vi hade jätte fint väder i lördags. Igår var det soligt och molnigt om vartannat och det blåste so sjutton. Var tvungen att ha termobraller på mig när grabben hade fotbolls turnering. Glad 
    Fy va fräckt! skulle nog krävt en slant av kompisen... om man "lånar" så är det just ett lån! man lånar väl inte ut i andra hand utan att fråga först!? min första tanke var att hon sålt kläderna...

Jag har också handlat lite på Tradera, köpte en sån söt tunika, men L va på tok förlitet på mig! Obestämd
    Så jag la ut den på nytt... jag har inte sålt på långt över ett år, men blev lite smått sugen på att lägga ut urvuxna kläder... det inbringar ju faktiskt en hel del slantar...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Woogie

Hejsan tjejer! Jag är hemma nu, gick ifrån jobbet i fredags vid lunch och hade feber när jag kom hem. Hade nog feber igår igen, eller åtminstone början till det. Trots att jag äter penicilin mot bihåleinflammation verkar den eller något liknande ha kommit tillbaka med full kraft... är så less på att vara förkyld/täppt/snorig/hostig... Framförallt täppt och att inte känna några smaker eller dofter (fast det är bra när det ska bytas bajsblöja iofs ). Värst, förutom täpptheten, är huvudvärken och att det kliar och gör ont i tänderna i överkäken. Aaaahhhh...
    Så idag när jag hade lämnat barnen, stack jag till BM som tyckte att jag skulle stanna hemma resten av veckan, vilket jag kan göra utan sjukintyg och sedan också träffa en allmänläkare som ev. kan sjukskriva mig en vecka till så jag får vila. Både från jobbet, men också från alla andra människors baciller och virus. Så jag ska träffa en läkare idag kl. två och se vad han/hon säger och sedan hålla N hemma från dagmamman åtminstone veckan ut så att han inte heller drar hem något. Han hade väl kunnat gå 15 timmar i veckan annars, men när jag ändå är hemma så... Nu kan jag passa på att - i min egen takt och utan stress - fixa lite i trädgården, om det härliga vädret håller i sig. Och kanske scrappa lite, vilket jag knappt har gjort alls sedan vi flyttade in för ett år sedan. 

I helgen invigde N sin växasäng, så nu är det inte spjälsäng mer för honom. Den står i vårt rum än så länge eftersom hans rum inte är klart än, men då är han van vid att sova i den när den väl flyttas ut. Ett litet steg i taget mot eget rum tänker jag. Förhoppningsvis blir det minst en eller två månader innan lillasyster kommer, så att han inte ens minns att han har sovit i spjälsängen. Jag var rädd att det skulle bli rymningsförsök nu när det är en säng han själv kan komma i och ur, men än så länge (två nätter) har det gått bra!

Angående kramp så har jag inte i vaden (än?) men däremot på sidan av skenbenen när jag sträcker på benen, vilket jag trots alls måste göra ibland (ligger bara på sidorna och då med benen böjda). Det släpper om jag vinklar lite på fötterna, men det är jobbigt. Sen har krampen i höften börjat komma också, förträdelsevis i den högra och det är värre för den kan jag inte sträcka bort, hur jag än gör. Den försvinner långsamt om jag ställer mig upp, men den kommer igen så fort jag lägger mig (börjar komma efter en halv natt kanske) och jag kan ju inte stå upp resten av natten... Den är tröttsam, men kanske att magnesium kan hjälpa på den också? Jag tror att den kan bero på utmattning, jag är tyngre och ligger som sagt bara på sidorna. Känner någon av er igen det? Den sitter i sidan av höften i höjd med höftkulan och en bit in... Usch! 

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-03-26 13:06:02 följande:
    Hejsan tjejer! Jag är hemma nu, gick ifrån jobbet i fredags vid lunch och hade feber när jag kom hem. Hade nog feber igår igen, eller åtminstone början till det. Trots att jag äter penicilin mot bihåleinflammation verkar den eller något liknande ha kommit tillbaka med full kraft... är så less på att vara förkyld/täppt/snorig/hostig... Framförallt täppt och att inte känna några smaker eller dofter (fast det är bra när det ska bytas bajsblöja iofs ). Värst, förutom täpptheten, är huvudvärken och att det kliar och gör ont i tänderna i överkäken. Aaaahhhh...
    Så idag när jag hade lämnat barnen, stack jag till BM som tyckte att jag skulle stanna hemma resten av veckan, vilket jag kan göra utan sjukintyg och sedan också träffa en allmänläkare som ev. kan sjukskriva mig en vecka till så jag får vila. Både från jobbet, men också från alla andra människors baciller och virus. Så jag ska träffa en läkare idag kl. två och se vad han/hon säger och sedan hålla N hemma från dagmamman åtminstone veckan ut så att han inte heller drar hem något. Han hade väl kunnat gå 15 timmar i veckan annars, men när jag ändå är hemma så... Nu kan jag passa på att - i min egen takt och utan stress - fixa lite i trädgården, om det härliga vädret håller i sig. Och kanske scrappa lite, vilket jag knappt har gjort alls sedan vi flyttade in för ett år sedan. 

I helgen invigde N sin växasäng, så nu är det inte spjälsäng mer för honom. Den står i vårt rum än så länge eftersom hans rum inte är klart än, men då är han van vid att sova i den när den väl flyttas ut. Ett litet steg i taget mot eget rum tänker jag. Förhoppningsvis blir det minst en eller två månader innan lillasyster kommer, så att han inte ens minns att han har sovit i spjälsängen. Jag var rädd att det skulle bli rymningsförsök nu när det är en säng han själv kan komma i och ur, men än så länge (två nätter) har det gått bra!

Angående kramp så har jag inte i vaden (än?) men däremot på sidan av skenbenen när jag sträcker på benen, vilket jag trots alls måste göra ibland (ligger bara på sidorna och då med benen böjda). Det släpper om jag vinklar lite på fötterna, men det är jobbigt. Sen har krampen i höften börjat komma också, förträdelsevis i den högra och det är värre för den kan jag inte sträcka bort, hur jag än gör. Den försvinner långsamt om jag ställer mig upp, men den kommer igen så fort jag lägger mig (börjar komma efter en halv natt kanske) och jag kan ju inte stå upp resten av natten... Den är tröttsam, men kanske att magnesium kan hjälpa på den också? Jag tror att den kan bero på utmattning, jag är tyngre och ligger som sagt bara på sidorna. Känner någon av er igen det? Den sitter i sidan av höften i höjd med höftkulan och en bit in... Usch! 
    Jag är också tung och ligger bara på sidorna, känner av det du beskriver i höften... det är ett himla projekt på att hålla på o byta sida hela tiden... magen börjar bli tung och den får man bära med sig när jag ska vända mig om...

Jag sträcker gärna på mina ben, men har blivit mer försiktig med det nu det senaste då jag känner att det är nära till kramp i vaden... Inte långt kvar nu, men det blir tyngre o tyngre o mer krämpor att vänta...

Peppar, peppar har vi vart friska hela vintern och hoppas så att det ska förbli, Vanna går sina 15 timmar på dagis,Wilma går lättklädd i skolan och gubben sitter vid datorn... vi får väl se vem av dem som drar på sig en förkylning först?

Jag jobbar på med min brukar och varken han eller jag är sjuka ofta så det är ju bra!
    Idag ska vi i väg till badet igen, 38 grader varmt med många inkontinenta människor... Obestämd Jag ska hoppa över det idag känner jag... jag får springa på sidan o motivera till träning i stället!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • EllaBella02

Hejsan Brudar!!
    Välkomnar v 26! 25+1 idag.. Spännande! Skönt att tiden går framåt!

Köpte byrå i helgen och började inreda barnrummet lite smått.. Har fått en del kläder så jag var tvungen att inhandla byrån för att ha någonting att förvara dom i.. : )

Var även och tittade på barnvagnar och babyskydd på Babyproffsen. Vi bestämde oss för att skippa Kronan och köpa en Brio istället. De har ju kampanj på 2011 modellerna! Så till nästa månad så blir det nog den tror vi... en svart.. Brio Happy.. : )

Jag tycker med jag känner mig otroligt mycket tyngre och snabbt går det! Det är som ni säger ett projekt att vända sig om i sängen och eftersom man känner sig helt mosad i höften efter att ha legat på ena sidan i några timmar så vaknar jag och måste vända på mig.. : )

Längtar så sjukt mycket efter bebisen! : )

Kram på er!

• JennyL88

Tack för alla tips angående kramp,, ska testa dem.
    Nu ska jag strax ut i solen och måla. HärligtSolig

• down under

Ett litet tips till er som har det jobbigt att vända er om i sängen på nätterna, skaffa en glidmatta!
    Jag har en som jag använt under alla mina graviditeter! Den är super och jag skulle aldrig klara mig utan!
    Hur lätt som helst att vända sig om! Skrattande

Svar på tråden Juli bebis 2012