• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    snoffsan08 skrev 2012-03-27 09:44:44 följande:
    Ja, det kommer nog kännas tufft för oss.
    Jag kommer ihåg då jag väntade min första. Jag va beräknad till den 21 november, en av dom sista i profylaxkursen vi gick då. Alla mammorna som var i den gruppen träffades rätt ofta och fikade mm mm,
    Den 26e ringer en aav mammorna mig och frågar om jag inte fått än?
    Nej, säger jag.
    Då säger hon: Men du skulle ju haft för flera dagar sedan, alla andra har ju redan fått, så det är bara du kvar ju.  
    När vi hade lagt på så började jag stor tjuta precis som lille Skutt. Kände mig SÅ ensam om att vara den eenda kvar som inte fått än.
    Dagen efter föddes hon. Glad

Vad jobbigt för dig med en trotsig två åring. Är det tre års trotsen som börjat kanske?   
    Åh, men jag fattar att det måste varit jobbigt, så hade nog i stort sett alla reagerat.
    Förra gången jag var gravid så var jag beräknad till den 2:a januari, och fick den 2:a januari. Hängde i nån januaritråd här då och det var inte många som var innan mig. Nåja, jag vet att jag inte får gå över tiden iaf, dom sätter igång mig på BF om det inte hänt något.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-27 09:20:50 följande:
    Ja, man kan ju börja undra. Vissa av kläderna hade jag redan från då Ellinor (11åringen) låg i mageen, så dom ärväl inte så "hippa" eller så hela längre, då jag lånade ut dom lite hursomhelst efter det, fick tillbaks dom när jag väntade 2an, lånade ut dom igen och fick tillbaks dom till 3an. MEN jag hade köpt några nya plagg då jag väntade 3an, och dom är nog inte speciellt slitna, dom hade jag gärna sett att få tillbaka. Kan hända att hon sålt dom, snäll kompis i så fall....

Åh, vilket nick har du på tradera? Har din auktion gått ut än? Jag har oxå lagt ut två  auktioner, en på två helt nya oanvända amningsbhar och en på en skinnväst för 2-4 åringar.

Vad har du för kräpor än så länge Trolla? Intressant att veta eftersom vi är beräknade till samma dag Glad

Peppar peppar har jag inte känt av nån kramp i vaderna än, men det kommer väl....
    Käkar Losec för halsbrännan, funkar kanon och svärfar (som är läkare) har skrivit ut Nasonex mot nästäppan, funkar kanon det med, SÅ skönt.    

Har inte varit med om att man kolla tappen varje månad. Gör dom alltid det i Frankrike?

Men är det dina kläder du har lånat ut till kompisen som i sin tur lånat ut utan att fråga, så får ju hon bita i det sura äpplet och återkalla dem och lämna tillbaka dom till dig!

Krämpor o krämpor, nu måste jag säga Peppar ta i trä!
    Inga krämpor direkt fram till i dag...jo, jag har känt av lite av ligamenten när jag nyst, fick ont i fogarna efter att jag sprungit i trappor... har lite småsammandragningar på kvällarna men absolut inga som gör ont.
    Kommer i håg förra gången satte foglossningen igång i 7-8 månaden och då gjorde det ONT! gick ihopbältad dag som natt.

Men den här gången tänker jag mig för extra noga! Jag särar ALDRIG på benen, håller ihop dom så tätt som möjligt och det verkar vara lösningen på problemet!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-03-26 19:00:34 följande:
    Ett litet tips till er som har det jobbigt att vända er om i sängen på nätterna, skaffa en glidmatta!
    Jag har en som jag använt under alla mina graviditeter! Den är super och jag skulle aldrig klara mig utan!
    Hur lätt som helst att vända sig om! Skrattande
    Åh glidmatta har jag jobbat med många gånger, det är super!... men vart köper man en sådan?
  • SaJo81

jag håller med Vermilion om att man inte hinner tänka på graviditeten så mycket, har tvillingpojkar som jag sagt förr och dom är nu 2,5år och den ena börjar bli fruktansvärt trotsig!!!
    Han vägrar äta, han vägrar leka, han vägrar ALLT förutom det HAN vill göra just nu, och får han inte som han vill så skriker han så han blir röd, lägger sig på golvet och bara bankar och slår och blir som en ål i famnen på mig....*suck* hade detta kommit innan jag blev gravid med nr3 vet jag faktiskt inte om jag hade vart så sugen på en till!!! tack och lov att det bara e den ena just nu, tänk om dom båda sätter igång....(*peppar peppar ta i trä*)

• Trolla75
    SaJo81 skrev 2012-03-27 11:08:34 följande:
    jag håller med Vermilion om att man inte hinner tänka på graviditeten så mycket, har tvillingpojkar som jag sagt förr och dom är nu 2,5år och den ena börjar bli fruktansvärt trotsig!!!
    Han vägrar äta, han vägrar leka, han vägrar ALLT förutom det HAN vill göra just nu, och får han inte som han vill så skriker han så han blir röd, lägger sig på golvet och bara bankar och slår och blir som en ål i famnen på mig....*suck* hade detta kommit innan jag blev gravid med nr3 vet jag faktiskt inte om jag hade vart så sugen på en till!!! tack och lov att det bara e den ena just nu, tänk om dom båda sätter igång....(*peppar peppar ta i trä*)
    Omvänd psykologi fungerar ofta väldigt bra i dessa lägen... du får INTE "äta" "leka" "klä på dig"

Såg en gång en mamma i affären där hennes son skrek o skrek och slängde sig på golvet... Tillslut rann det väl över för mamman som också slängde sig på golvet o skrek o slog med armar o ben. Pojken for upp illa kvickt och tyckte nog det hela blev mest pinsamt... Men han slutade upp. (har dock inte själv testat detta)
  • vermilion
    Trolla75 skrev 2012-03-27 12:37:57 följande:
    Omvänd psykologi fungerar ofta väldigt bra i dessa lägen... du får INTE "äta" "leka" "klä på dig"

Såg en gång en mamma i affären där hennes son skrek o skrek och slängde sig på golvet... Tillslut rann det väl över för mamman som också slängde sig på golvet o skrek o slog med armar o ben. Pojken for upp illa kvickt och tyckte nog det hela blev mest pinsamt... Men han slutade upp. (har dock inte själv testat detta)
    Det funkar nog inte på en 2-åring, inget är ju pinsamt än. Hon skulle nog tycka det var skitkul!
  • vermilion
    SaJo81 skrev 2012-03-27 11:08:34 följande:
    För tillfället är jag inte sugen på fler barn alls kan jag säga. Men sen är ju allting mycket jobbigare när man är gravid också. Man får väl hoppas det lugnar ner sig till bebisen kommer.
    Jisses att ha två likadan också, jag hade ju dött. Hoppas för din skulle den ena håller sig lugn.
  • down under
    Glidmatta låter som ett riktigt bra hjälpmedel men känns lite svåranvänt nätter som den som var med en treåring liggandes tätt intill.

Det är inga problem.. Den är inte så jättestor (finns olika storlekar)
    Min tio månaders ligger väldigt nära mig på nätterna o det funkar ändå och när 3 åringen
    kommer o väcker mig så tar jag med mig glidmattan till hans säng och det funkar oxå fast vi
    ligger o trängs i en 90 säng och han praktiskt taget liger på mig mest hela tiden..

Trolla75 skrev 2012-03-27 10:53:42 följande:
    Åh glidmatta har jag jobbat med många gånger, det är super!... men vart köper man en sådan?

Jag har lånat min av min syster men vet att dom går att köpa på nätet.
    Kollade det förra graviditeten.
    Tror det var från nåt företag som sålde medicinska hjälpmedel men kommer inte ihåg vad dom hette..
    Googla så hittar du nog nåt.
    Har för mig att dom var rätt dyra men det är verkligen värt det och man kan ju använda dom sen oxå...
    Man blir lite beroende och slö.. haha!

Idag ska jag iväg på första vattengympan.. spännande!

• Trolla75
    down under skrev 2012-03-27 14:09:37 följande:

Det är inga problem.. Den är inte så jättestor (finns olika storlekar)
    Min tio månaders ligger väldigt nära mig på nätterna o det funkar ändå och när 3 åringen
    kommer o väcker mig så tar jag med mig glidmattan till hans säng och det funkar oxå fast vi
    ligger o trängs i en 90 säng och han praktiskt taget liger på mig mest hela tiden..

Jag har lånat min av min syster men vet att dom går att köpa på nätet.
    Kollade det förra graviditeten.
    Tror det var från nåt företag som sålde medicinska hjälpmedel men kommer inte ihåg vad dom hette..
    Googla så hittar du nog nåt.
    Har för mig att dom var rätt dyra men det är verkligen värt det och man kan ju använda dom sen oxå...
    Man blir lite beroende och slö.. haha!

Idag ska jag iväg på första vattengympan.. spännande!

Jag var vid bassängen i går, fast jag badade inte, men så får det bli på måndag - då jäklar ska jag simma!

Glidmattan, jag får bli kompis med en sjukgymnast så jag får låna en i stället... Flört
  • snoffsan08
    vermilion skrev 2012-03-27 10:05:24 följande:
    Åh, men jag fattar att det måste varit jobbigt, så hade nog i stort sett alla reagerat.
    Förra gången jag var gravid så var jag beräknad till den 2:a januari, och fick den 2:a januari. Hängde i nån januaritråd här då och det var inte många som var innan mig. Nåja, jag vet att jag inte får gå över tiden iaf, dom sätter igång mig på BF om det inte hänt något.

Vad skönt å veta att du slipper gå över. Jag har gjort det två gånger av tre, och hoppas INTE på att få göra det igen.
    (2an kom 2 dagar tidigare)
    Trolla75 skrev 2012-03-27 10:52:05 följande:
    Men är det dina kläder du har lånat ut till kompisen som i sin tur lånat ut utan att fråga, så får ju hon bita i det sura äpplet och återkalla dem och lämna tillbaka dom till dig!

Krämpor o krämpor, nu måste jag säga Peppar ta i trä!
    Inga krämpor direkt fram till i dag...jo, jag har känt av lite av ligamenten när jag nyst, fick ont i fogarna efter att jag sprungit i trappor... har lite småsammandragningar på kvällarna men absolut inga som gör ont.
    Kommer i håg förra gången satte foglossningen igång i 7-8 månaden och då gjorde det ONT! gick ihopbältad dag som natt.

Men den här gången tänker jag mig för extra noga! Jag särar ALDRIG på benen, håller ihop dom så tätt som möjligt och det verkar vara lösningen på problemet!!!
    Ja, jag ska försöka vara på henne igen. Vill inte vara FÖR på heller, hon har nämligen gått in i väggen och varit sjuksriven för dep i flera månader nu....

Men vad skönt  att du inte känner av så mycket än så länge. Jag önskar så innerligt att jag kunde jobba jag med. Men nu blir det definitivt inga fler barn, så jag hinner nog jobba några år innan pension iaf Flört

Ska nog ta och kolla upp det där med glidmatta oxå. Har oxå jobbat med det engång i tiden. Jobbade på äldreboende för några år sedan.   

Svar på tråden Juli bebis 2012