• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    Trolla75 skrev 2012-03-27 12:37:57 följande:
    Omvänd psykologi fungerar ofta väldigt bra i dessa lägen... du får INTE "äta" "leka" "klä på dig"

Såg en gång en mamma i affären där hennes son skrek o skrek och slängde sig på golvet... Tillslut rann det väl över för mamman som också slängde sig på golvet o skrek o slog med armar o ben. Pojken for upp illa kvickt och tyckte nog det hela blev mest pinsamt... Men han slutade upp. (har dock inte själv testat detta)
    hahaha det måste vart ljuvligt att se=) ska försöka det närmre 6års-trotsen tror jag:P
    vermilion skrev 2012-03-27 12:42:59 följande:
    För tillfället är jag inte sugen på fler barn alls kan jag säga. Men sen är ju allting mycket jobbigare när man är gravid också. Man får väl hoppas det lugnar ner sig till bebisen kommer.
    Jisses att ha två likadan också, jag hade ju dött. Hoppas för din skulle den ena håller sig lugn.
     ja det bli r ju verkligen extra jobbigt vad det än gäller nu när man är tjock och orörlig och irriterad och allt....har som TUR är en som är jättesnäll......ÄN SÅ LÄNGE! 

Hade dessutom ingen aning om att det kom en trotsålder till runt 6års åldern fören en kompis sa det, det betyder ju att mina killar kommer vara i den trotsten samtidigt som bebisen kommer in i 3års-trotsen!!! hujedamej! 
  • Engla80

hahaha... Ja, trotsåldrar! Tycker alla åldrar är trotsåldrar beroende på vem man pratar med... Verkar som att från 2 så är det trots fram tills dom flyttar hemmifrån Obestämd Är det inte "Terrible Two" så är det "skoltrots" eller "lilla tånåren" eller "riktiga tånåren"... *pust* Är väl bara att stålsätta sig och va redo Flört

Själv har jag en fördel av att "time out" fungerar upperligt på vår dotter. Vid sammanbrott får hon en varning och hjälper inte det blir det "time out". Då får hon sätta sig på trappan i hallen där det inte finns några leksaker eller nåt också får hon sitta där tills hon lugnat sig och bett om ursäkt för sitt uppträdande. Tror hon suttit där bara 1-3 gånger och numera räcker det med varningen. Vägrar hon äta så tjatar vi inte utan plockar undan hennes mat in i kylen och blir hon hungrig sen på kvällen värmer vi samma mat och serverar igen!

Men jag måste säga att vi har en väldigt snäll och försiktig dotter som inte tråtsar mycke alls... (peppar, peppar) Så jag undrar hur nr 2 kommer bli Förvånad Får vi allt och lite till med nästa?? hahaha

• snoffsan08
    Engla80 skrev 2012-03-27 16:24:38 följande:
    hahaha... Ja, trotsåldrar! Tycker alla åldrar är trotsåldrar beroende på vem man pratar med... Verkar som att från 2 så är det trots fram tills dom flyttar hemmifrån Obestämd Är det inte "Terrible Two" så är det "skoltrots" eller "lilla tånåren" eller "riktiga tånåren"... *pust* Är väl bara att stålsätta sig och va redo Flört

Själv har jag en fördel av att "time out" fungerar upperligt på vår dotter. Vid sammanbrott får hon en varning och hjälper inte det blir det "time out". Då får hon sätta sig på trappan i hallen där det inte finns några leksaker eller nåt också får hon sitta där tills hon lugnat sig och bett om ursäkt för sitt uppträdande. Tror hon suttit där bara 1-3 gånger och numera räcker det med varningen. Vägrar hon äta så tjatar vi inte utan plockar undan hennes mat in i kylen och blir hon hungrig sen på kvällen värmer vi samma mat och serverar igen!

Men jag måste säga att vi har en väldigt snäll och försiktig dotter som inte tråtsar mycke alls... (peppar, peppar) Så jag undrar hur nr 2 kommer bli Förvånad Får vi allt och lite till med nästa?? hahaha

Låter som en riktigt bra idé med Time out ocg det där med maten.

Jag har en "vän" vars 3åring är helt galen rent ut sagt. Vi var och hälsade på dom förra helgen med våran 3åring. 
    Hon försökte apa efter honom hemma sen, men det tog vi straxt ur henne.
    Jag var tvungen att bita mig i tungan flera gånger då vi var där för att inte få utbrott på honom. Sånt är ju så himla känsligt.
    Det jag blir förbannad över är att det är han som bestämmer hemma hos dom, han får göra precis som han vill utan att dom säger åt honom.
    Fick dåndimpen en gång då hans mamma står och håller i hans då relativt nyfödda lillasyster och han går fram och sparkar på mamman helt utan amledning och sedan skrattar åt det.  Han får inte ens en tillsägelse, mamman bara flyttar på sig lite occh fortsätter prata med mig. Jag hade blivit galen om mitt barn hade gjort så på mig, även om jag inte ens höll i en bebis. Tänk om han sparkat så illa att hon ramlar med bebis i famnen!?!
    Fast pappan är värre, han försvarar t.om grabben när han beter sig dumt....  
  • vermilion

Lilla tonåren i 6-7årsåldern är inte att leka med. Som en tonåring fast mindre och totalt ologisk.
    Fast jag tycker nästan den här i 2årsåldern är jobbigast för man kan inte prata om saken med barnet. Man förstår ju inte riktigt alltid vad som är så frustrerande att man måste kasta all mat i golvet... Drömmer

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • froggyL

Äntligen tvåsiffrigt :) 99 dagar kvar! Låter jättelångt kvar, men tiden går fort. Speciellt nu när vi flyttar om en månad.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • snoffsan08
    froggyL skrev 2012-03-27 21:36:12 följande:
    Äntligen tvåsiffrigt :) 99 dagar kvar! Låter jättelångt kvar, men tiden går fort. Speciellt nu när vi flyttar om en månad.

Jag får vänta 2 veckor till innan två siffrigt Gråter
  • Alemonia

BM idag: 26+1
    Viktökning sedan inskrivning ca 7 kg
    SF mått: 25 så exakt på mittenkurvan
    Hb:121 så inget behov av extra järn ännu
    Blodsocker 5,3 så även det bra
    Blodtycket var också bra
    Hjärtslag:150

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-28 09:18:59 följande:
    Jag får vänta 2 veckor till innan två siffrigt Gråter
    Tycker det går i rasande fart nu! v. 25 till helgen & MVC på tisdag... o vips är vi nere på 99 dagar kvar Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-03-28 09:37:02 följande:
    Tycker det går i rasande fart nu! v. 25 till helgen & MVC på tisdag... o vips är vi nere på 99 dagar kvar Flört
    Ja, visst är det underbart!! Tycker oxå att tiden flyter på bra just nu faktiskt. Fasar för när det verkligen börjarnärma sig, eftersom tiden då känns så llllååånnnnnngggggg Flört Men snart är dom här dom små liven. LOVELY!!!
  • vermilion

Men oj, nu fick jag panik. Har ju inte skaffat vagn än..

Min största oro är när det är dags att åka in, vad man gör med en 2-åring som bara är van vid oss. Har ju aldrig barnvakt för det finns ingen. Jag kommer oroa mig sååååå mycket. Har ni alla det fixat hur ni ska göra? Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt, vi har bara morfar som träffar henne ofta men bara typ leker lite med henne. Han har ingen slags vana alls med blöjor och läggning, tror han är rädd för det också. Usch vad jobbigt.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012