Engla80 skrev 2012-03-27 16:24:38 följande:
hahaha... Ja, trotsåldrar! Tycker alla åldrar är trotsåldrar beroende på vem man pratar med... Verkar som att från 2 så är det trots fram tills dom flyttar hemmifrån

Är det inte "Terrible Two" så är det "skoltrots" eller "lilla tånåren" eller "riktiga tånåren"... *pust* Är väl bara att stålsätta sig och va redo
Själv har jag en fördel av att "time out" fungerar upperligt på vår dotter. Vid sammanbrott får hon en varning och hjälper inte det blir det "time out". Då får hon sätta sig på trappan i hallen där det inte finns några leksaker eller nåt också får hon sitta där tills hon lugnat sig och bett om ursäkt för sitt uppträdande. Tror hon suttit där bara 1-3 gånger och numera räcker det med varningen. Vägrar hon äta så tjatar vi inte utan plockar undan hennes mat in i kylen och blir hon hungrig sen på kvällen värmer vi samma mat och serverar igen!
Men jag måste säga att vi har en väldigt snäll och försiktig dotter som inte tråtsar mycke alls... (peppar, peppar) Så jag undrar hur nr 2 kommer bli

Får vi allt och lite till med nästa?? hahaha
Låter som en riktigt bra idé med Time out ocg det där med maten.
Jag har en "vän" vars 3åring är helt galen rent ut sagt. Vi var och hälsade på dom förra helgen med våran 3åring.
Hon försökte apa efter honom hemma sen, men det tog vi straxt ur henne.
Jag var tvungen att bita mig i tungan flera gånger då vi var där för att inte få utbrott på honom. Sånt är ju så himla känsligt.
Det jag blir förbannad över är att det är han som bestämmer hemma hos dom, han får göra precis som han vill utan att dom säger åt honom.
Fick dåndimpen en gång då hans mamma står och håller i hans då relativt nyfödda lillasyster och han går fram och sparkar på mamman helt utan amledning och sedan skrattar åt det. Han får inte ens en tillsägelse, mamman bara flyttar på sig lite occh fortsätter prata med mig. Jag hade blivit galen om mitt barn hade gjort så på mig, även om jag inte ens höll i en bebis. Tänk om han sparkat så illa att hon ramlar med bebis i famnen!?!
Fast pappan är värre, han försvarar
t.om grabben när han beter sig dumt....