• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • En liten

Apropå rörelser så kändes det som om lillan försökte ta sig ur sidan på min mage igår. Då jag satt i ett möte förskte jag att inte reagera i början men när det började göra ont så försökte jag diskret hålla emot. Då fick jag några rejäla sparkar och tilltryckningar så hela magen rörde på sig. Då jag har formnära tröjor så syntes det nog ganska rejält för jag har en kollega som satt mitt emot mig som såg helt förskräckt ut...
    Det roliga var att då jag höll i mötet satt alla och tittade på mig hela tiden.... men ingen sa något! 

• snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-03-30 10:50:06 följande:
    När och vilken kanal går det på??? vill också kolla!

Det går på TV4 fakta. Olika tider, mest mitt i natten/tidig morgon. Men på onsdagar kl:19:00 annars. Tyvärr är det inte från Sverige, utan USA, men det är underbart att se små bebisar födas ändå Glad Jag spelar in det på vår boxer, så kan jag titta på det hela dagarna om jag villFlört
    FruSandra skrev 2012-03-30 11:36:16 följande:
    Nu är jag okcås nere på 2 sifrigt :D 99 dagar till ankomst :D

Var hos läkaren igår, blev fortsatt sjukskriven, denna gång fick jag för 2 månader.
    Fick mej även en titt på babyboy!  Hjärta

Anledningen till den titten var för att jag inte känt honom på några dagar. Eller inte som de brukar vara när de är välrdens liv där inne... 
    o för ett par år sen när min kusin väntade sitt barn så dog flickan i magen 1 vecka innan bf, vilket såklart sätter sina spår i hjärnan på en annan..
    Självklart kan de ju hända vem som helst, men när de är så "nära inpå" (släkt) så blir man ju extra nojig.
    Därav fick jag göra ett till UL.
    Och allt såg bra ut. Hjärtat slog och babyboy låg och sov.
    Läkaren sa att han sover längre stunder nu, att de kan vara därför ja inte känner han så ofta. Han tyckte även att de var bra att ja sa till så ja nu kunde släppa alla onödiga tankar.
    Babyboy låg med fötterna neråt, och eftersom ja hade ( på RULET) moderkakan i framvägg så kan de ju va därför också ja inte känner hans kickar så tydligt.

Men åhh vad jag  längtar efter honom  Hjärta 

Skönt med två siffrigt. Jag hänger på Trolla jag med exakt samma dag Flört
    Skönt oxå att det såg bra ut med lillkillen. Förstår att du känner dig orolig för att det ska hända samma som för din kusin. Får man fråga vad det var som hände?

Min bebis har levt rövare dom senaste dagarna. Vissa gånger har det känts som om hon gör volter i magen.En mycket häftig känsla.   
  • FruSandra

Enligt obduktionen kom de fram till psd..

Ja
    Kände också kullerbyttor för ett tag sen, men ja tyckte de var hiskeligt obehagligt.. De kändes lixom som att fr var flera där inne då :)

• Tekla78

Denne pojke sparkar så mycket nedåt och/eller inåt. Känns så skumt. Tycker det är bättre när han sparkar utåt, men jag ska inte klaga så länge han rör på sig. Han verkar gilla äppelpaj o vaniljsås i alla fall Jag var hos läkaren idag och fick en heltidssjukskrivning till 10/4 och 50% t.o.m. 22/4. Tappen var fortfarande opåverkad så det var bra. Var inne på jobbet o lämnade in papper o snackade med chef och kollegor. Nu känns det som om jag kan slappna av ordentligt här hemma och försöka vila. Nu är bara utmaningen att göra ingenting :-/

• FruSandra

Tekla
    Skönt med sjukskrivningen, försök att göra ingenting...
    Ja har varit sjukskriven sen i januari och är MÅTTLIGT less på att gå hemma nu...

När han sparkar inåt så känns de nästan som gaser imellanåt.. Väldans obehagligt..

• ToKar

Usch vilka hemska SD jag haft inatt. En gjorde riktigt ont. Om det kommer fler såna så kanske man ska åka in å kolla upp det?

• ToKar

Var med om samma sak förra grav. Var öppen 1cm från v 30. Men nu är det ännu tidigare å gör ondare.

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-03-30 20:11:34 följande:
    Enligt obduktionen kom de fram till psd.. Ja Kände också kullerbyttor för ett tag sen, men ja tyckte de var hiskeligt obehagligt.. De kändes lixom som att fr var flera där inne då :)

Vad är PSD?
Svar på tråden Juli bebis 2012