• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • grahnkotten

Hej! Jag är i själv i v24 och sjukgymnast.
    Det finns många bra bäckenbälten att köpa, jag har själv ett från www.gulare.com kostar runt 200kr. Det kan man spänna åt efter hur det känns! Det fungerar även efter grav. Om man har problem m rygg/bäckenet.
    Annars är träning för rygg/bäcken, tens, värmedyna och vilodag läge på rygg med benen i högläge att rekommendera vid ryggont! Har du problem vid gång, prova cykling på plant underlag för att få cirkulation!
    Hoppas jag hjälpte till med något!

• Tekla78

Ta det lugnt med sammandragningarna, hoppas det går bra för er på kontrollerna! Som jag sa till min kollega, känns löjligt att vila när allt är bra då, men om jag får bebis i v 26 finns det inte en chans att jag kan komma tillbaks till jobbet eller ens vara rådgivare hemifrån :) Har verkligen vilat hela dagen och mått hur bra som helst. Sen hämtade jag på dagis och lagade mat och nu ligger jag här med stenhård mage... :-/

• SaJo81

Här har jag slagits med magsjuka hela dagen! :( fy fan vad jag spytt och inte mycket mat som fått stanna kvar :( dessutom har bebisen levt rövare i magen med volter och annat vilket inte hjälpt direkt....hoppas jag mår bättre imon!

• vermilion

JennyL88 och ToKar: Hoppas det går som det ska för er och att mycket vila hjälper!

Jaha, det är kul nästan jämt med barn. Sitter här 4.30 och Molly är vaken. Vaknade för en timme sen och sitter i sin säng nu och kan inte sova. Jag vill ju inte ta upp henne heller. Mitt i natten.Tycker bara så synd om henne fastän hon inte är ledsen. Jag vet att det tar säkert minst 4 timmar innan hon somnar om.. Och då är det dags för alla andra att gå upp. Helt fel.

Har fått sån jäkla rethosta med! Stackars stackars bebben i magen, funderar på  om man kan skrämma ihjäl dom? Helt plötsligt när det varit tyst i 3 timmar så hostar jag som en galning, märker hur hon börjar böka runt där inne...

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • MissMurrig
    vermilion skrev 2012-04-03 04:34:25 följande:
    JennyL88 och ToKar: Hoppas det går som det ska för er och att mycket vila hjälper!

Jaha, det är kul nästan jämt med barn. Sitter här 4.30 och Molly är vaken. Vaknade för en timme sen och sitter i sin säng nu och kan inte sova. Jag vill ju inte ta upp henne heller. Mitt i natten.Tycker bara så synd om henne fastän hon inte är ledsen. Jag vet att det tar säkert minst 4 timmar innan hon somnar om.. Och då är det dags för alla andra att gå upp. Helt fel.

Har fått sån jäkla rethosta med! Stackars stackars bebben i magen, funderar på  om man kan skrämma ihjäl dom? Helt plötsligt när det varit tyst i 3 timmar så hostar jag som en galning, märker hur hon börjar böka runt där inne...
    Här blev det kiss i sängen mitt i natten istället. Lite trött idag.. Har så jäkla mycket hela tiden så det känns som att man tänker "J1g får sova ut nästa helg isället", men då dyker det upp något man måste ta tag i då. Plus att sova ut inte existerar här hos oss. Sonen sover nästan aldrig längre än 9 timmar. Visst man blir väl utvilad om man lägger sig samtidigt som honom, men ibland vill man ju ha en stund för sig själv... 
  • En liten

Hej
    Här är allting bara bra. Tänker på er som har det jobbigt just nu. Jag hoppas det löser sig.
    Jag grämer mig mest åt att jag inte har alla försäkringspapper i rätt ordning.... Det blir dyrt med läkarbesök och UL undersökningar när man betalar hela kalaset kontant och återbetalningarna dröjer.... Helt plötsligt inser man (åter igen) varför man betalar skatt och extra för sjukförsäkringar!

Våran fyra åring somnar oftast vid 10 tiden på kvällarna. Dvs nattningarna börjar vid 20-tiden.... Vi har pratat med henne, nu sitter hon själv och läser sagor för sina gosdjur men jag tycker så synd om henne för hon är så trött på skolan på dagarna. Men hon äter, är frisk och verkar glad i alla fall! så jag vet inte om jag borde oroa mig eller inte.

Ha en bra dag alla och hoppas att det blir en lugn dag för er som behöver vila!

• momster

Här är det oxå bara bra. Var till astma sköterskan i går som skickade in mej till en läkare för att mina mätningar var för dåliga och tyckte inte jag skulle ta om dom i går. Läkaren kollade bara på mina gamla mätningar och tyckte de var kassa och att jag ens stod på menen nu var ett under. Så han skrev ut cortison tabletter och så skulle jag genast börja med långtidsvärkande igen fast jag hade för hög dos annars var risken att vi kola vippen båda två sa han. Sj har jag ju vant mig. Började som han sa på en gång när jag kom hem. Fick sova nästan hela natten och mannen klagade på att jag flåsat på han hela natten fast vi legat på varsin ände av sängen. Antar medicinen hjälpte. I morse när jag vaknade hade jag hur lätt som helst att andas och har de fortfarande :)
    Jag har även märkt att Lill skiten i magen rör sig mycket lugnare och vilar lite längre i bland. Men de tar jag bara som något possessivt. Nu hoppas jag bara att kroppen vänjer sig vid detta för nu är jag ganska yr men antar att de beror på all syre jag får i mej nu.

• snoffsan08
    momster skrev 2012-04-03 09:38:08 följande:
    Här är det oxå bara bra. Var till astma sköterskan i går som skickade in mej till en läkare för att mina mätningar var för dåliga och tyckte inte jag skulle ta om dom i går. Läkaren kollade bara på mina gamla mätningar och tyckte de var kassa och att jag ens stod på menen nu var ett under. Så han skrev ut cortison tabletter och så skulle jag genast börja med långtidsvärkande igen fast jag hade för hög dos annars var risken att vi kola vippen båda två sa han. Sj har jag ju vant mig. Började som han sa på en gång när jag kom hem. Fick sova nästan hela natten och mannen klagade på att jag flåsat på han hela natten fast vi legat på varsin ände av sängen. Antar medicinen hjälpte. I morse när jag vaknade hade jag hur lätt som helst att andas och har de fortfarande :)
    Jag har även märkt att Lill skiten i magen rör sig mycket lugnare och vilar lite längre i bland. Men de tar jag bara som något possessivt. Nu hoppas jag bara att kroppen vänjer sig vid detta för nu är jag ganska yr men antar att de beror på all syre jag får i mej nu.

Skönt att du fick hjälp.

Kom hem från BM för en liten stund sedan.
    värdena ser bra ut, men vikten var inte lika rolig Gråter
    Vet ju att jag kan gå ner efter att bebis kommit, men det blir ju en del. Bara jag inte hamnar på tre siffrigt blir jag nöjd.

Bara att bita ihop.
    Skönt att höra hjärtljuden fråm liten iaf. Dom låg på 150.
    Ser inte ut som om jag har några större svårigheter än så länge att kunna få igång en igångsättning ca två veckor tidigare. Inte enligt min BM iaf. Hon tyckte att jag hade en del goda själ till det.         
  • momster

Snoffsan08 jobbigt med vikten men skönt att allt annat såg bra ut.
    Jag vill oxå ha igångsättning men vad krävs för att man ska få det. ( du behöver inte svara om du inte vill )
    Vet inte om min astma och fogarna räcker för mej tyvärr.

• vermilion
    MissMurrig skrev 2012-04-03 07:04:30 följande:
    Här blev det kiss i sängen mitt i natten istället. Lite trött idag.. Har så jäkla mycket hela tiden så det känns som att man tänker "J1g får sova ut nästa helg isället", men då dyker det upp något man måste ta tag i då. Plus att sova ut inte existerar här hos oss. Sonen sover nästan aldrig längre än 9 timmar. Visst man blir väl utvilad om man lägger sig samtidigt som honom, men ibland vill man ju ha en stund för sig själv... 
    Ja, det är ju inte kul att gå och lägga sig samtidigt som barnen. Men du kanske kan göra det en natt så du liksom "kommer ikapp"? Mina ungar somnar vid 20 och sen sover dom till 6.30 respektive 8.00. Det är ju toppen, om nu inte lilla fröken här hemma vaknade nästan varje natt och är vaken sen i 4-5 timmar.
    Hur gammal är din son? Min kille har ganska nyligen slutat kissa i sängen på natten, och han är 7,5. Obestämd Pojkar brukar vara lite sena.
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012