• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    En liten skrev 2012-04-03 09:21:13 följande:
    Hej
    Här är allting bara bra. Tänker på er som har det jobbigt just nu. Jag hoppas det löser sig.
    Jag grämer mig mest åt att jag inte har alla försäkringspapper i rätt ordning.... Det blir dyrt med läkarbesök och UL undersökningar när man betalar hela kalaset kontant och återbetalningarna dröjer.... Helt plötsligt inser man (åter igen) varför man betalar skatt och extra för sjukförsäkringar!

Våran fyra åring somnar oftast vid 10 tiden på kvällarna. Dvs nattningarna börjar vid 20-tiden.... Vi har pratat med henne, nu sitter hon själv och läser sagor för sina gosdjur men jag tycker så synd om henne för hon är så trött på skolan på dagarna. Men hon äter, är frisk och verkar glad i alla fall! så jag vet inte om jag borde oroa mig eller inte.

Ha en bra dag alla och hoppas att det blir en lugn dag för er som behöver vila!
    Dum fråga kanske men, det går inte att börja tidigare? Med läggningen menar jag... Eller spelar det ingen roll? Hon somnar vid 10 ändå? För det är ju ganska sent speciellt om man ska upp tidigt..
    ♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • snoffsan08
    momster skrev 2012-04-03 10:44:25 följande:
    Snoffsan08 jobbigt med vikten men skönt att allt annat såg bra ut.
    Jag vill oxå ha igångsättning men vad krävs för att man ska få det. ( du behöver inte svara om du inte vill )
    Vet inte om min astma och fogarna räcker för mej tyvärr.
    Det är lugnt.

Mina argument för en igångsättning är:
    1: Jag har såna problem med foglossningen. Har ju kryckor (viserligen behöver jag inte använda dom varje dag,men iaf)

2: Mina tidigare förlossningar har gått så fort. Med minstingen tog det 30min från det att vattnet gick till att hon kom ut, så skulle denna förlossning starta med vattenavgång, så kanske barnet skulle komma med vattnet?
    Jag är LIVRÄDD för att inte vara på plats när det händer grejer. 

3: Mina barn har blivit större och större, minstingen vägde nästan ett helt kilo mer än min första. Den första vägde:3320g Tvåan:3750g Trean:4300g, och BM trodde garanterat att detta barn skulle bli ännu större, då jag t.ex bara är i V:25 (24+3) och SF måttet var 26cm redan. 

Prata med din BM och se vad hon säger. Om din astma blir värre så ser iaf jag inga hinder till igångsättning, men jag är ju iofs ingen utbildad BM Flört  

• snoffsan08
    momster skrev 2012-04-03 10:44:25 följande:
    Snoffsan08 jobbigt med vikten men skönt att allt annat såg bra ut.
    Jag vill oxå ha igångsättning men vad krävs för att man ska få det. ( du behöver inte svara om du inte vill )
    Vet inte om min astma och fogarna räcker för mej tyvärr.

Om den blir värre pga graviditeten alltså Glad
  • momster

Snoffsan08 jo astman har ju blivit värre pga graviditeten och jag har väldigt höga doser på mina mediciner. Med dottern blev ju astman bättre tills slutet då det blev trångt åt lungorna. Vill inte veta hur de blir denna graviditet.
    Ska ta upp det den 20 om min vanliga bm är tillbax.
    Har ju blivit igångsatt med båda barnen innan pga att de satte igång med samandragningar och han blev väldigt lygn med första sen hände se inget mer.
    Med andra fick jag havandeskaps förgiftning så efter 3 dagar över tiden sattes jag igång då de tyckte de var bäst för både mej och barnet. Så jag är jätte närvös att de ska starta och jag inte vet nå vad jag ska göra. + att hitta nån som kan komma och passa barnen här hemma.
    Men vad jag hört är de svårt att få igångsättning här. Men med tanke på läkarens reaktion i går och jag ska på koll igen om en månad kan man ju hoppas.

• snoffsan08

Jaha, har du blivit igångsatt med dina två tidigare oxå, då ska det väl heller inte vara några problem.
    I vilka veckor blev du igångsatt då?
    Jag har ju aldrig blivit det förut. Det enda var att dom gjorde hinnsvepning och tog hål på hinnan med minstingen, det kanske oxå är en slags igångsättning iofs?
    Men vad har dom sagt om just astman dom tidigare graviditeterna då?

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-02 20:03:58 följande:
    Hoppas det var skönt å plaska ;o) Lycka till hos BM imorgon. Jag ska vara där redan 08.30. Hoppas dina värden ser bra ut.
    Det var helt underbart i vattnet och efter ca 15 minuter hade vi bassängen helt för oss själva, jag o min brukare...

Vart till MB idag, vikt +3kg, 133/75, bebisens Hjärta ljud var 144, och mitt Sf-mått 24cm. Blodsockret var också bra men kommer inte ihåg siffrorna. Men i det stora hela så var allt bara bra!

momster- hoppas du blir bättre från astman... Jag har läst en väldigt intressant artikel om att få bukt med besvären genom att man tränar sin andning 30 min/dag. Vi andas tydligen både för fort och för ytligt, det hela går ut på att andas långsamt och att man verkligen tömmer sig innan man tar ett nytt andetag...
    Det jag tyckte lät bäst var att det är något man tränar upp sig självt helt gratis och därmed slipper stoppa i sig en massa dyra mediciner...

www.sorena.se/index.php&view=article&id=147:astma&catid=27:medveten-andning&Itemid=54
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Åh vad skönt!!
    Själv har jag tydligen gått upp 15kg sen inskrivningen Gråter Inge roligt alls 

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-03 12:21:23 följande:
    Åh vad skönt!!
    Själv har jag tydligen gått upp 15kg sen inskrivningen Gråter Inge roligt alls 
    15 kg!? men då var du inte stor innan?

Jag vägde på tok för mycket redan vid inskrivningen!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Jo, jag slutade med nikotin och tobak straxt innan graviditeten, går upp mycket då med. Redan då jag skrev in mig vägde jag 10kg mer är jag gör i vanliga fall.
    Men om jag ger mig F*N på att gå ner till normalvikt igen så gör jag det. Har gjort det tidigare iaf. Nu är det ju iofs lite svårare för att man är lite äldre,men skam den som ger sig Flört

Bara jag slipper tresiffrigt som sagt så är jag nöjd....   

• momster

Snoffsan08 med första blev jag igångsatt på kvällen innan bf och med andra på bf+3. De vill ju helst inte sätta igång en pga att de kan ta längre tid osv. Men dottern tog iofs bara 5 -6 timmar från att jag kom upp på förlossningen. Var inlagd på avdelningen innan. Sonen som var först tror jag tog 11 timmar från droppet.

Trolla75. Astman är redan bättre men de kan bero på tabletterna oxå. Har inte behövt ta nå astma medicin på hela dagen än så länge.

Nej nu ska vi åka till Avesta och kolla baby skydd.

Svar på tråden Juli bebis 2012