• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Har också varit hos BM idag. Sf- 26 Blodtryck - första 140/90, hon tyckte det var högt. Fick vila 20 min sen hade jag 130/65 men jag ska tillbaka på torsdag och ta ett nytt blodtryck och urinprov. Hjärtljud - pendlade mellan 120 och 160 om den rörde sig eller inte men fick 140 i papprena. Sockret var bra, urinprov sa hon inget om så jag antar att det var bra. Tog även prov för blodgruppering. Kändes lite jobbigt med högt blodtryck men det gick ju ner när jag vilade och det var ju skönt.

• Alemonia
    EllaBella02 skrev 2012-04-03 14:20:43 följande:
    Har också varit hos BM idag. Sf- 26 Blodtryck - första 140/90, hon tyckte det var högt. Fick vila 20 min sen hade jag 130/65 men jag ska tillbaka på torsdag och ta ett nytt blodtryck och urinprov. Hjärtljud - pendlade mellan 120 och 160 om den rörde sig eller inte men fick 140 i papprena. Sockret var bra, urinprov sa hon inget om så jag antar att det var bra. Tog även prov för blodgruppering. Kändes lite jobbigt med högt blodtryck men det gick ju ner när jag vilade och det var ju skönt.
    Jobbigt med högt blodtryck! Jag förstår att de vill kolla upp dig. Jag vet inte vad som är normalt men mitt var 110/60 och då hade jag bara suttit still i max 10 minuter och innan dess gått raskt (pga stressad då jag var lite sen).

I Norrköping kollar man själv urinen. Dvs säger till om en sticka i receptionen (eller som för mig senast får av BM för att hon såg mig i kön till receptionen) och går på toa och sen meddelar själv resultatet till BM.
    Hur funkar det på andra håll?

Idag (liksom i går kväll) är det bälte som gäller. Jag är glad att det hjälper för jag känner mig riktigt handikappad redan som det är med dessa foglossningar.
  • JennyL88

Satt på förlossningen igår i 3h och väntade på att få en undersökning av läkaren.
    Gjorde ultraljud och kände på magen.
    Och hon konstaterade att bebisen mår bra och inte vill ut än på ett tag.Solig
    Är en stor lättnad!!
    Så idag har jag varit och lämnat ett prov för urinodling och se om de kan visa något.

110/60 är ett bra blodtryck!
    Hade själv mitt stadiga 120/60 igår..
    De är väl ingen som kan säga att 130/65 är något farligt direkt.

• snoffsan08
    Alemonia skrev 2012-04-03 14:33:12 följande:
    Jobbigt med högt blodtryck! Jag förstår att de vill kolla upp dig. Jag vet inte vad som är normalt men mitt var 110/60 och då hade jag bara suttit still i max 10 minuter och innan dess gått raskt (pga stressad då jag var lite sen).

I Norrköping kollar man själv urinen. Dvs säger till om en sticka i receptionen (eller som för mig senast får av BM för att hon såg mig i kön till receptionen) och går på toa och sen meddelar själv resultatet till BM.
    Hur funkar det på andra håll?

Idag (liksom i går kväll) är det bälte som gäller. Jag är glad att det hjälper för jag känner mig riktigt handikappad redan som det är med dessa foglossningar.

Skönt att du känner att bältet hjälper.
    JennyL88 skrev 2012-04-03 14:46:02 följande:
    Satt på förlossningen igår i 3h och väntade på att få en undersökning av läkaren.
    Gjorde ultraljud och kände på magen.
    Och hon konstaterade att bebisen mår bra och inte vill ut än på ett tag.Solig
    Är en stor lättnad!!
    Så idag har jag varit och lämnat ett prov för urinodling och se om de kan visa något.

110/60 är ett bra blodtryck!
    Hade själv mitt stadiga 120/60 igår..
    De är väl ingen som kan säga att 130/65 är något farligt direkt.
    Måste vart lugnande ja som sagt att höra det. Är det ditt första barn?

• momster

Det blev ett babyskydd i dag :) dock ett begagnat som jag sagt att jag aldrig skulle köpa men kollade frigoliten noga och absolut Inge fel på det. Är bara så nöjd att jag hittade de jag ville ha fast betydligt mycket billigare :) så nu är allt klart tills lill killen kommer.

• snoffsan08

Vad skönt att ha allt klart. Vi har oxå dom viktigaste grejerna klart. Jag är SÅ nyfiken på vad dom kommer säga den 17e på TUL et vi ska på då. Eftersom BM fick så pass stort sf mått jämfört med den veckan jag är i. Hon trodde garanterat att detta barn kommer bli större än minstingen, och hon vägde 4300g när hon kom.

• FruSandra

Jag har gått upp nästan 12 kg sen ja plussa. Och jag trivs som fisken i vattnet. Jag älskart! Ja är 170 o väger nu 58-59 kg...
    Så förstå vad underviktig ja va innan :)
    Första gången någonsin jag väger "så mycket"

• momster

Snoffsan08 var bor du ? (har säkert frågat förut oxå men har kasst minne) Får alla göra TUL hos er?

• froggyL

Fick en chock när jag ställde mig på vågen förut idag. Gått upp mer denna gång... Fast jag ska inte gnälla egentligen.... + 9kg nu. Redan! Förra gången gick jag upp totalt 10-11kg. 174 lång. Väger nu 71kg. Testar nu min tens, så skönt. Hyrde en förra gången, men Lidl sålde billigt för nån vecka sen så då slog jag till. Har ju ofta ont i ryggen annars också så jag kan använda den fler ggr.

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Juli bebis 2012