• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MissMurrig
    Vicki123 skrev 2012-05-28 17:43:16 följande:
    MissMurrig
    Ja? Det känns som om du vil säga något?
  • spillerkillern

Känner mig stressad och pressad. Vi hade planerat att gifta oss i slutet av augusti, vilket vi började planera innan jag blev gravid. Vi hade pratat om att senarelägga bröllopet till september eller senare när vi kom på att jag var gravid. Nu medans i var i England (min sambos hemland) pratade han med sina vänner  om vårat bröllop och började planera en spelning. Men de vill ha i slutet av augusti så det inte är för kallt om de måste campa! Jag vet inte om jag är redo som nybliven mamma attt ha det då och vad ska vi göra med lilla bebben? Jag började kolla upp alternativ som att ha kalaset på min föräldragård och kunna gå in med bebben i huset och turas om att passa honom. Detta fick min mamma och gå i taket och ifrågasätta varför vi ska gifta oss i år.

Jag har försökt prata med min sambo och han svarar att det är helt upp till mig när det blir. Vart gästerna ska bo kan han inte svara på och han blir tyst när jag försöker diskutera det. Känns som jag får stora krav som jag känner att jag inte rår på just nu.

Fast å andra sidan så kan ju vädret vara finare i slutet av september än augusti. Campingtält finns väl som tål ett par minusgrader tror jag.. oj nu börjar jag planera iallafall.. :/

• spillerkillern
    SommarDahlia skrev 2012-05-29 17:09:42 följande:
    Vi fick aldrig gå färdigt föräldrautbildningen eftersom vi fick barn precis under svininfluensans topp. Dom la ner den efter 2 ggr och i ärlighetens namn så fick jag inte vet nåt jag inte redan läst mig till via böcker och nätet. Karln va med men tyckte nog det var sådär han me..

Idag är en BRA dag! Fick veta att mitt SGI står kvar sen innan studierna så jag slipper lägstanivån på föräldrapenningen och jag har gjort sista opponeringen i skolan så nu är examen inom räckhåll :)  Och likaså ledigheten!!

Jag rekomnenderar ingen höggravid att gå upp kl. 4 för att köra 1,5 h till flygplats, sitta på ett plan i 2h, buss i 0,5h och sedan spendera hela dagen i skolbänken. Igårkväll hade jag förvärkar och kände mig rikitiigt dålig! Men va gör man?!
    Oj vilken dag, vad studerar du?
  • EllaBella02

Träffade läkaren idag för att få mina sjukskrivningspapper och tog då blodtryck och urinprov. Blodtrycket låg på 135/90 så jag fick vila. Efter vila låg det på 110/70, så jättebra. Inget i urinen idag heller. På kvällen nu har vi varit på sista föräldrautbildningen och jag måste ge min sambo en eloge för han stod ut om allt prat om amning och andra för honom mindre intressanta ämnen : ) Fick även babypåse från pampers på utbildningen. Var lite gott och blandat roligt i den. Jag säger ingenting ifall ni inte vill att jag förstör överraskningen för er. Ni får säga till om ni vill veta : )

• Jamtlandstaus

Här finns en till stressad o pressad Ena sekunden så arg att jag ser rött o nästa deprimerad (ofta med "offerkoftan" på). Hela tiden jättetrött!!
    Känner en enorm stress över hur ofärdigt jag kommer lämna jobbet om tre dagar men vet att det måste bli så, är ju sjukskriven 25% å på den tiden hinner jag inte lika mycket som på 100% (eller snarare 150% som är denna tiden på året...).
    Har en obstinat tonåring som inte lyfter ett finger här hemma å som hela tiden tycker världen ska kretsa kring honom
    Sambon kommer flytta hem snart men måste av förklarliga skäl ordna en massa med övernattningslägenheten o flytt av prylar...efter 6års veckopendlande...
    Tur att ni kan scrolla förbi mitt inlägg för inte kan det vara särskilt upplyftande att läsa... :-/ men för er som känner liknande kanske skönt att inte känna sig ensam
    //Hon som nu blivit ett gravidmonster

• snoffsan08

Här finns vi för att stötta och försöka muntra upp varandra när vi har det jobbigt. Ingen kan må bra hela tiden. Jag tycker det är skönt att få "gnälla" av sig lite här, då kanske han här hemma slipper höra skiten, och husfriden behålls. Jobbigt när ungarna inte vill hjälpa till. Det ordnar sig nog på jobbet ska du se. Ta det lugnt istället så inget galet händer. Du och bebis är viktigare.

spillerkillern skrev 2012-05-29 21:02:49 följande:
    Känner mig stressad och pressad. Vi hade planerat att gifta oss i slutet av augusti, vilket vi började planera innan jag blev gravid. Vi hade pratat om att senarelägga bröllopet till september eller senare när vi kom på att jag var gravid. Nu medans i var i England (min sambos hemland) pratade han med sina vänner  om vårat bröllop och började planera en spelning. Men de vill ha i slutet av augusti så det inte är för kallt om de måste campa! Jag vet inte om jag är redo som nybliven mamma attt ha det då och vad ska vi göra med lilla bebben? Jag började kolla upp alternativ som att ha kalaset på min föräldragård och kunna gå in med bebben i huset och turas om att passa honom. Detta fick min mamma och gå i taket och ifrågasätta varför vi ska gifta oss i år. Jag har försökt prata med min sambo och han svarar att det är helt upp till mig när det blir. Vart gästerna ska bo kan han inte svara på och han blir tyst när jag försöker diskutera det. Känns som jag får stora krav som jag känner att jag inte rår på just nu. Fast å andra sidan så kan ju vädret vara finare i slutet av september än augusti. Campingtält finns väl som tål ett par minusgrader tror jag.. oj nu börjar jag planera iallafall.. :/

Grattis till giftemål! Men kan tänka mig att det känns stressigt om ni ska gifta er i år. Vill ni ha ett stort bröllop med många gäster, eller ett lite mindre med bara dom allra närmsta? Du får försöka ställa lite krav på gubben din att han oxå får hjälpa till, ni är ju faktiskt två om det. Styrke kramar till er båda.
  • froggyL
    anjiali skrev 2012-05-29 19:46:39 följande:
    Säkert adrenalin påslag. Tur du inte ramla på magen !!! Tröttheten jag pratar om är enorm. Har sovit flera gånger idag. Fortfarande helt nockad :-/. Har varit så här sen i söndags. Järnvärdet var 105 förra veckan så jag vet inte om det är det ??? Vet inte om det är något jag behöver kolla upp ???

Som jag har det, fast jag har ju mer brister visade det sig... Har de kollat sköldkörteln på dig? Äter du nåt järn?
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Har gått med ont i magen idag och mensvärk. Tagit det hur lugnt som helst. Det är inte långt kvar nu, v.36 på torsdag. Hoppas på att slippa gå över två veckor denna gång...

• MissMurrig

Har också haft mensvärksont idag, i samband med sammandragningar. Det FÅR inte komma igån än, även om den förmodligen skulle må bra. Men min son fyller år på lördag och jag har ju lovat honom ett bra kalas och en spindelmannentårta. Så det måste bli gjort! Vi tänkte gå på cirkus Scott nästa vecka också. Sedan har vi midsommar då jag har lovat att göra en bröllopstårta.... Vill inte svika någon nu!

• froggyL

Det blev värre. Skulle sova vid 23, men har såna värkar. Tagit tabletter nu och hoppas på att få sova.

Svar på tråden Juli bebis 2012