Här finns vi för att stötta och försöka muntra upp varandra när vi har det jobbigt. Ingen kan må bra hela tiden. Jag tycker det är skönt att få "gnälla" av sig lite här, då kanske han här hemma slipper höra skiten, och husfriden behålls. Jobbigt när ungarna inte vill hjälpa till. Det ordnar sig nog på jobbet ska du se. Ta det lugnt istället så inget galet händer. Du och bebis är viktigare.
spillerkillern skrev 2012-05-29 21:02:49 följande:
Känner mig stressad och pressad. Vi hade planerat att gifta oss i slutet av augusti, vilket vi började planera innan jag blev gravid. Vi hade pratat om att senarelägga bröllopet till september eller senare när vi kom på att jag var gravid. Nu medans i var i England (min sambos hemland) pratade han med sina vänner om vårat bröllop och började planera en spelning. Men de vill ha i slutet av augusti så det inte är för kallt om de måste campa! Jag vet inte om jag är redo som nybliven mamma attt ha det då och vad ska vi göra med lilla bebben? Jag började kolla upp alternativ som att ha kalaset på min föräldragård och kunna gå in med bebben i huset och turas om att passa honom. Detta fick min mamma och gå i taket och ifrågasätta varför vi ska gifta oss i år. Jag har försökt prata med min sambo och han svarar att det är helt upp till mig när det blir. Vart gästerna ska bo kan han inte svara på och han blir tyst när jag försöker diskutera det. Känns som jag får stora krav som jag känner att jag inte rår på just nu. Fast å andra sidan så kan ju vädret vara finare i slutet av september än augusti. Campingtält finns väl som tål ett par minusgrader tror jag.. oj nu börjar jag planera iallafall.. :/
Grattis till giftemål! Men kan tänka mig att det känns stressigt om ni ska gifta er i år. Vill ni ha ett stort bröllop med många gäster, eller ett lite mindre med bara dom allra närmsta? Du får försöka ställa lite krav på gubben din att han oxå får hjälpa till, ni är ju faktiskt två om det. Styrke kramar till er båda.